הסרטון הראשון שעלה ליוטיוב היה באורך 18 שניות. הוא לא היה סרט מתוחכם במיוחד, הוא לא הציג מידע חדש או חוויה מרגשת . בסרטון ‘ אני בגן החיות’ רואים את ג’אווד כרים, ממייסדי יוטיוב, על רקע כלוב הפילים. מי מאיתנו לא ביקר לפחות פעם אחת בגן חיות? בסרטון ההוא מביט ג’אווד לכיוון המצלמה במבט נבוך מעט או משועמם ומגלה לנו שלפילים יש חדק ארוך “וזה כל מה שיש לי לומר”. הסרטון הזה זכה ל – 264,452,366 צפיות, 13 מיליון לייקים ולמעלה מ11 מליון תגובות נכון למאי 2023, זמן כתיבת הכתבה.
הפופולריות של יוטיוב
למעלה מ-2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש מבקרים ביוטיוב. הוא האתר השני הכי מבוקר אחרי גוגל, יותר ממיליארד שעות של סרטונים נצפים בו מדי יום. אמנם הסירטון של ג’אווד כרים זכה לכמות מרשימה של צפיות, בהתחשב בתוכן הדל שהוא סיפק, אבל הפוטנציאל הוא אדיר. קחו לדוגמא את ‘Baby Shark Dance’, הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב, נכון לאפריל 2023, עם למעלה מ-12 מיליארד צפיות!
ואם ליוטיוב יש פוטנציאל אדיר לסחוף אחריו המוני אנשים – הוא למעשה מהווה פלטפורמה מעולה לשיווק של רעיונות, תכנים, מוצרים או שירות. כדי להבין מדוע ואיך, בואו נתעכב רגע על הגורמים לכך שפרסום וידאו, בכלל, הוא כלי רב עוצמה.
הוידאו ככלי פרסומי
אומרים שתמונה שווה אלף מילים. ומה אם התמונה זזה? ומה אם מתווסף אליה קול? כמה מילים היא יכולה לחסוך? בכמה מילים תצטרכו להשתמש כדי להסביר ללקוח, לדוגמא, איך להפעיל שלט של וילון חשמלי על שלל הפונקציות שלו? האם ללקוח תהיה סבלנות לקרוא את האותיות הקטנות שבדף הוראות ההפעלה כדי להבין איזה כפתור עושה מה? או שאפשר לקצר את התהליך באמצעות סרטון קליל המדגים זאת צעד אחר צעד?
פרסום בוידאו מתאים לטווח הקשב הקצר של היום. הוא פועל על כמה חושים – מה שמשפר את החוויה, את הרצון לשתף אחרים ואת הזיכרון של המסר לטווח ארוך יותר בהשוואה לתוכן כתוב.
פרסום בוידאו מעורר את הרגש . אם הצלחנו למקד את הסרטון היטב לקהל היעד , להגדיר את הבעיה שלו, יש סיכוי שהוא יצרוך את הפתרון שלנו. אם נניח אנו רוצים למכור מוצרי בריאות לנשים שהגיזרה מעסיקה אותן, סרטון אנימציה שידגים מה קורה לגוף שלהן כשמסתננות אליו קלוריות לא חוקיות באמצעות מה שאנו מכנים “נישנוש” ומנגד, כיצד המוצרים שלנו מחוללים קסמים לבעיות מהסוג הזה בדיוק, זה יעורר בהן הזדהות ורצון לפתור את הבעיה בעזרת המוצר שלנו.
למה דווקא יוטיוב?
לשיווק ביוטיוב כמה וכמה יתרונות :
- הגברת הנראות והמודעות למותג. בגלל הקהל הגדול שצורך תכנים על בסיס יומיומי החשיפה היא אדירה. זה יכול לעזור לעסקים למנף את עצמם ולהציג את עצמם כסמכות בענף שלהם.
- מעורבות טובה יותר עם צרכנים. שיווק ביוטיוב מאפשר לעסקים לתקשר בצורה אינטראקטיבית עם הצרכנים ולבנות יחסי אמון.
- אחוזי המרה גבוהים יותר. לפי מחקרים שונים, לסרטונים יש אחוזי המרה גבוהים יותר מאשר סוגי תוכן מקוונים אחרים. אסטרטגיית שיווק אפקטיבית תסייע לעסקים להמיר יותר לידים ללקוחות.
- שיווק ויראלי. סרטונים מעוררי עניין עשויים להפוך לוויראליים, להגדיל את נראות המותג ולהרחיב את הפוטנציאל השיווקי.
- הפרסום ביוטיוב הוא פשוט, אינו דורש ציוד מיוחד, כל אחד יכול לצלם סרטון בסמארטפון ולהעלות אותו ליוטיוב, למרות שסרטון קצת יותר איכותי יהיה נעים יותר לצפייה ובכל זאת, גם כאן לא נדרשת השקעה יקרה מדי, מה גם שהיא משתלמת.
- יכולת ניתוח. יוטיוב מספקת ניתוחים ותובנות על הצופים כגון: מדדי דמוגרפיה, זמן צפייה ומעורבות. נתונים אלה יכולים לעזור לעסקים לבצע אופטימיזציה של תוכן הווידאו שלהם לתוצאות טובות יותר.
לא מספיק לנטוע שתיל. צריך לזכור להשקות אותו.
שיווק ביוטיוב מחייב חשיבה לטווח ארוך מכמה סיבות:
ראשית, בניית קהל דורשת זמן ומאמץ. כשמקימים ערוץ יוטיוב ייתכן שהסרטונים הראשונים לא יקבלו הרבה צפיות או מנויים. עם זאת, על ידי פרסום עקבי של תוכן חדש, שיתוף שלו במדיה החברתית ומעורבות עם הקהל, ערוץ יכול לגדול כל הזמן.
שנית, לתוכן וידאו יש חיי מדף ארוכים יותר בהשוואה לצורות העברת מידע אחרות כמו כתיבת תוכן, תמונות וכדומה. ניתן לגלות, לשתף ולצפות בסרטונים זמן רב לאחר פרסומם ולכן יצירת תכנית ארוכת טווח או סדרת סרטונים יכולה לעזור למותג לקבל יותר חשיפה לאורך זמן.
בנוסף, תוכן וידאו אינו מוגבל לפורמט/נושא מסוים. אפשר לגוון וליצור סוגים שונים של תכנים – הדרכות, ראיונות, ולוגים וכו’. הגיוון הזה יעזור למשוך קהל רחב יותר ולהשאיר את המנויים מעורבים. סיבה נוספת היא שהאלגוריתם שקובע אילו סרטונים מומלצים משתנה כל הזמן, חשיבה לטווח ארוך לוקחת זאת בחשבון ודואגת להישאר רלוונטית ע”י יצירה מתמשכת של תוכן באיכות גבוהה. אחרונים חביבים – הצופים בעצמם, אלה שנשארים נאמנים לנו ויוצרים עמנו קשר. הם יצפו לראות תוכן חדש. מן הסתם נרצה לבסס את האמון והנאמנות עם הקהל שלנו.
אופטימיזציה, ככה תעשו את זה נכון.
על ידי אופטימיזציה של ערוץ היוטיוב שלכם תוכלו להגדיל את החשיפה למותג אותו אתם משווקים.
- השתמשו במילות מפתח ממוקדות ורלוונטיות בשם הערוץ, בתיאורו, בכותרות הסרטונים, בתיאורם ובתגים. זה יעזור לתוכן שלכם להופיע בחיפושים רלוונטיים.
- קשרו את הערוץ לאתר או לפרופילים אחרים של מדיה חברתית.
- צרו תכנים באיכות גבוהה, רלוונטיים ומושכים שיגבירו את מעורבות הצופים.
- היו עקביים. האלגוריתם מעדיף ערוצים המפרסמים באופן קבוע.
- השתמשו בקריאה לפעולה, עודדו את הצופים לעסוק בתוכן על ידי הוספת קריאה ברורה לפעולה כמו הרשמה, לייק, שיתוף.
- צרו קשר עם הקהל – תגובה לתגובות תמריץ את הצופים לשלוח בקשות לסרטונים או הצעות שמגבירות את המעורבות שלהם.
מגמות 2023
בהתבסס על המגמות שעשויות להיות דומיננטיות ב-2023 הכנו לכם כמה טיפים:
- שימו דגש על התאמה אישית של תוכן כדי למשוך יותר קהל ולבלוט בין יוצרי תוכן אחרים.
- ליכדו את תשומת ליבו של הצופה ב-5 השניות הראשונות. ויזואליות מושכת, מוזיקה קליטה וסיפור יצירתי יגבירו את הסיכוי שהתוכן ישותף.
- שתפו פעולה עם משפיענים ביוטיוב כדי להגיע לקהל היעד שלהם ולהגדיל את נראות המותג.
- צרו תוכן אינטראקטיבי כמו סקרים וקישורים ניתנים ללחיצה כדי להשאיר את הצופים מעורבים לפרקי זמן ארוכים יותר.
- צרו סרטונים קצרים וממוקדים המתאימים לירידת טווחי הקשב.
במחשבה שניה
האם הסרטון של ג’אווד כרים היה סתמי כמו שהוא נראה ממבט ראשון? מתברר שלא. הסרטון הזה היה סרטון שיווקי, הוא שיווק רעיון חדשני שלא היה קיים לפני שהוא הופיע. פלטפורמה נוחה להעברת מסרים באמצעות סרטוני וידאו.
אז אולי תוכלו להסתפק בקצת פחות מ – 12 מיליארד צפיות כמו בסרטון ‘Baby Shark Dance’, אבל אם תשקיעו בשיווק הסרטונים שלכם ביוטיוב ותעשו זאת היטב, תיצרו תוכן איכותי ומהדהד, כזה שממיר צופים ללקוחות משלמים, תוכלו להתכבד בפרוסה נאה מעוגת הרווחים ואנו בטוחים שלא תהיה לכם סיבה להתלונן.
פורסם ב: כתיבת והפקת סרטים וסרטונים, סרט אנימציה, סרט וידאו, סרט פרסומת, סרט תדמית, סרטון תדמית, סרטוני וידאו, סרטוני פרסומת, סרטוני קד"מ, סרטוני קידום מכירות, סרטוני תדמית, סרטי תדמית
תגיות: יוטיוב | מדריך להעלאת סרט ליוטיוב