דף הבית » סרט וידאו » האמנות של עדויות וידאו: כך תשיגו סיפורי לקוחות אותנטיים

האמנות של עדויות וידאו: כך תשיגו סיפורי לקוחות אותנטיים

שמעתם על ג’ורג’ סי פרקר? אם לא שמעתם עליו זה סימן טוב. הוא פעל באמריקה בין השנים  1860-1936 במשרד מכירות פיקטיבי בו הוא מכר למהגרים תמימים את גשר ברוקלין. זה היה עסק משגשג למדי, גם לו וגם למשטרה שהיתה עסוקה בלפנות כמה וכמה גובי אגרה שתבעו את “שלהם” מהעוברים ושבים. 

גשר ברוקלין
גשר ברוקלין

אף אחד מאיתנו לא אוהב ליפול בפח עם חברה קיקיונית/לשלם כסף על מוצר מאיכות גרועה/ לרכוש מוצר מעסק שמתקשה לשרת את הלקוחות שלו.  

אתם לא ג’ורג’ סי פרקר חלילה. בניגוד אליו, אתם לא מוכרים לאנשים את קפריסין, את פסל החירות או את מוזיאון המטרופוליטן לאומנות. יש לכם עסק מהוגן, אתם נותנים שירות ואחריות על המוצרים שלכם, שמיוצרים מחומרים איכותיים, הכי טובים בשוק וכדאי שכמה שיותר אנשים ידעו על זה, גם האנשים הסקפטיים ביותר.

איך תגרמו לזה לקרות?

מוניטין מורכב מדעות של אנשים שרכשו את מה שיש לכם להציע, שהתנסו בשירות שלכם. הדרך לספר לאחרים עד כמה אתם נותני שירות טובים היא דרך לקוחות מרוצים אם עד היום אנשים היו ממליצים זה לזה מפה לאוזן במכולת השכונתית או בתור בקופת חולים. זה השתנה בעידן הזה. הפה והאוזן אינם חייבים להיות באותו חלל. הפה הממליץ יכול להיות בצד אחד של העולם והאוזן בצידו השני. 

המלצות מקוונות

מסקרים שנערכו עולה כי 46% מהלקוחות הפוטנציאלים סומכים על ביקורות מקוונות ומתייחסים אליהן באותה אמינות כמו להמלצות מבני משפחה ומכרים ו27% סומכים עליהן כאל מאמרים שנכתבו ע”י מומחים.  77% מבין אלה שצפו בסרטוני עדויות לקוח טוענים שהוא עזר להם בקבלת ההחלטה לרכוש את המוצר. 

המשמעות של הנתונים האלו היא שאנשים רבים, אולי אפילו רב האנשים, יסמכו על דעתם של אנשים שאינם מכירים, ישקיעו מזמנם היקר ויוציאו כסף מהארנק כדי לממן טיפולי הסרת שיער למשל, או ישכרו את שירותיה של חברת אדריכלות וכל זה עפ”י המלצות של זרים מוחלטים! 

למה בעצם? 

  1. הוכחה חברתית : כאשר לקוחות פוטנציאליים רואים שלמישהו אחר היתה חוויה חיובית עם המוצר או השירות שלכם, סביר יותר שהם יאמינו שהם יחוו חוויה דומה. 
  2. חיבור רגשי: כאשר לקוחות חולקים את החוויות החיוביות שלהם, הם לא מדברים רק על המוצר או השירות עצמו, הם משתפים את הרגשות שלהם לגבי החוויה שלהם ובכך מסייעים ללקוחות פוטנציאליים להתחבר רגשית למוצר שלכם.
  3. הגברת אמינות: אמון הוא גורם חיוני בכל החלטת רכישה. כאשר לקוחות פוטנציאלים משתכנעים מאנשים אחרים ביעילות המוצר שלכם שיעורי ההמרה יהיו גבוהים יותר. 

המלצת לקוחות היא גורם משפיע, גם לשיווק באמצעות וידאו יש השפעה רבה בפני עצמה  – אנשים רבים מעדיפים ללמוד על שירות או מוצר באמצעות וידאו,  והשילוב בין שניהם – מכפלת כח. 

אבל איך גורמים ללקוח לשתף פעולה ולתת ביקורת כזאת? טוב ששאלתם:

מה מניע לקוחות לתת לעסק ביקורת חיובית? 

  1. הדדיות. לאנשים יש נטייה להגיב כאשר הם חווים חוויה חיובית או מפיקים תועלת ממישהו אחר. במקרה כזה, לקוח מרוצה ירצה להמליץ על מוצר כדרך להחזיר לחברה או למותג שסיפקו לו חוויה מצוינת. ראו כאן כמה דוגמאות אמיתיות.
  2. מיתוג אישי. שיתוף בהמלצה יכול לעזור ללקוח להתבסס כמומחה בתחום מסוים או ככזה שבוחר בחירות טובות. שיתוף המלצה באמצעות סרטון יציג אותם באור כזה. 
  3. 3.חיבור רגשי. כאשר אנשים נהנים ממוצר או שירות זה יכול ליצור חיבור רגשי עם המותג/ החברה והם הופכים להיות “שגרירים”. 

ככה תזהו ממליצים פוטנציאליים:

  • לקוחות שמספקים משוב חיובי ומפורט על המוצר/שירות שלכם, כאלה שהיתה להם נכונות להשקיע זמן ומחשבה כדי לתת לכם פידבק יש סיכוי שהם ישתפו פעולה. 
  • לקוחות שמביעים התלהבות והתרגשות מהמוצר/שירות שלכם, סביר להניח שיסכימו להמליץ עליכם בוידאו ואף לשתף את ההמלצה בערוצי המדיה החברתית. 
  • לקוח שכבר חזר לחברה שלכם מספר פעמים או הפנה אליכם את חבריו ובני משפחתו, זה אינדיקטור שהוא מרוצה וייתכן שהוא פתוח להמלצת וידאו. 

יש לכם עסק טוב, לקוחות מרוצים והם מוכנים לשתף פעולה. מה הלאה? 

הכינו רשימת שאלות מכוונות. 

שילוב אלמנטים של סיפור הוא המפתח לרתק את הקהל שלכם. לסיפור טוב יש התחלה, אמצע וסוף ונרטיב ברור שמדגיש את חווית הלקוח שלכם. 

שאלו שאלות פתוחות המאפשרות ללקוח לחלוק את החוויה שלו בצורה אותנטית. למשל:

  1. איך שמעת בהתחלה על העסק שלנו?
  2. מה בדיוק אהבת במוצר/שירות שלנו וכיצד הוא ענה על הצרכים שלך או עלה על הציפיות שלך?
  3. איזו בעיה היתה לך קודם ואיך העסק שלנו עזר לך לפתור אותה?
  4. האם תוכל לחלוק חוויה ספציפית שגרמה לך להרגיש מרוצה במיוחד מהמוצר/שירות שלנו?
  5. האם תמליץ על העסק שלנו לחבר/עמית?
  6. מה גרם לך לבחור במוצר/שירות שלנו על פני אחרים בשוק?
  7. האם היו לך אתגרים או חששות בעת השימוש במוצר/שירות שלנו? אם כן, איך התייחסנו אליהם?
  8. האם יש משהו שהיית רוצה לראות אותנו משפרים או מוסיפים למוצר/שירות שלנו בעתיד?

צרו סביבה נוחה לצילום

יש לקוחות שיעדיפו לתעד את עצמם בסלפי בסביבה הטבעית שלהם – זה גם אחלה וגם משדר אותנטיות. אם חשובה לכם איכות ההפקה, השיגו מצלמה וצוות צילום טדאגו לסביבת צילום נינוחה כמו משרד או אולפן:

  • בחרו מיקום נח. הבית, המשרד שלהם או מיקום נייטרלי כמו בית קפה או פארק. ודאו שהסביבה שקטה וללא הסחות דעת. 
  • היו ידידותיים ומנומסים. היו סבלניים ואפשרו להם להקדיש זמן לענות על השאלות, הימנעו מלהפריע להם. 
  • הגדירו ציפיות ברורות. הסבירו מראש את מטרת ההקלטה והפורמט שלה כדי שהלקוח ידע למה לצפות. 
  • לבד או יחד. קחו צוות צילום או למדו איך להכין סרטונים מעולים באמצעות הטלפון הסלולרי.

שיטות העבודה לעריכה והצגה של עדות וידאו 

  • קצר ותמציתי. הסרטון צריך להתמקד בנקודות המפתח של העדות, הסירו כל מידע מיותר או לא רלוונטי. 
  • השתמשו בצילומים באיכות גבוהה. על הסירטון להיות ברור, חד, מואר היטב, ללא רעשי רקע או הסחות דעת. 
  • השתמשו במוזיקה ובגרפיקה מתאימות, שיהיו עקביות לאורך הסרטון עם צבעים וגופנים ממותגים, כאלה שמשלימים את הטון והמסר אך אינם מסיחים את הדעת מהמסר הראשי. 
  • שלבו ויזואליות. תמונות של המוצר או השירות /צילומי מסך מביקורות מקוונות/חומר חזותי אחר שיסייע לצופה להבין את הערך של המוצר או השירות. 
  • כללו קריאה לפעולה. עודדו את הצופים לנקוט בפעולה על סמך העדות. הפנו אותם לאתר המוצר/השירות או אמצעים ליצירת קשר. 
  • שתפו וקדמו. שתפו את סרטון העדות באתר שלכם, בחשבונות המדיה החברתית ובפלטפורמות רלוונטיות אחרות כך שיגיע לקהל היעד.

עם יד על הדופק 

עסקים מצליחים רבים השתמשו בעדויות וידאו של לקוחות כדי לקדם את המותג שלהם. אתם יכולים לחקור דוגמאות מחברות בתחום שלכם ולראות מה עבד עבורן. התעדכנו בטרנדים בסיפורי לקוחות כדי לדעת כיצד הן יכולים לסייע גם לעסק שלכם.

לסיכום

עדויות וידאו יכולות להוות ערוץ שיזרים תנועה ערה של לקוחות אל העסק שלכם.  אתרו לקוחות פוטנציאליים, כוונו אותם לשתף את החוויה שלהם בצורה אותנטית, ערכו את הסרטון שיהיה נעים לעין ויתיישב על הלב ושתפו את ההמלצות. זקוקים לסיוע? אנחנו מפיקים בשוטף סרטוני עדויות לעסקים.

לקריאה נוספת

פורסם ב: סרט וידאו, סרטוני וידאו, תוכן וידאו

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן