ישבנו הבוקר בישיבת צוות, ויחד עם הקפה והעוגיות, שב ועלה הוויכוח הנצחי בין אנשי ה-SEO לבין כותבי התוכן. מאחר ומדובר בנושא עקרוני שכמוהו גם רואים חדשות לבקרים בקבוצות הפייסבוק המקצועיות השונות, החלטנו לתמצת את המסקנות אליהן הגענו בעמל רב, ולהגיש לכם אותן בפוסט שיעשה לכם סדר בבלגן.

על מנת לפתור את הדילמה הזו נחלק אותה לשניים: אורכם של המאמרים וכמות המאמרים המומלצת בחודש.

עכבר

אורכו של המאמר – מספר המילים

זוכרים את המאמר הקודם שלנו שעסק באורך האופטימלי למאמר? זוכרים גם שכתבנו שם “טקסטים שמטרתם למצב את האתר כבר-סמכא וכמומחה בתחומו… אם אתם ממש מתעקשים קחו את המספר 700″?

ובכן, קבלו ביטול!

שכחו מה”700”,

כיום, כאשר מדובר במאמרי תוכן איכותיים, אנחנו כבר מדברים על אלפי מילים ולא על מאות.

מה קורה פה?

למרות שאנחנו, בכתבנית, איננו מייחסים למספרן של המילים במאמר הנכתב חשיבות מול איכותו של המאמר, עדיין, למספר המילים הנכתב ישנה חשיבות, לפחות בשני רבדים, הנגזרים ישירות מ”מי” שקורא את המאמרים האלה – כלומר הגולשים האנושיים ומנוע החיפוש של גוגל. גם כאן, כבסוגיות אחרות הנוגעות לרשת, קיימת התנגשות מסוימת בין הגולש האנושי לאלגוריתם של מנוע החיפוש. למרות הצהרתה של גוגל כי מטרתה למטב את הרשת עבור הגולשים האנושיים, היא עושה זאת באמצעות מכונות, שבאופן הגיוני, הקריטריונים והיכולות שלהן הם שונים מאלה של הגולש האנושי.

הגולש האנושי – מחקר מ-2013 מורה, כי פרק הזמן הממוצע שלאחריו אנשים זונחים קריאת מאמר הוא כשבע דקות. בהנחה, כי כל דקת קריאה של אדם ממוצע מאפשרת קריאתן של 200 עד 250 מילים, אורכו של מאמר יכול לנוע בין 1,400 מילים ל-1,750 מילים. מצד שני, כאשר מדובר בתוכן שמיועד לקהל מקצועי, במיוחד כשמדובר בקהל קוראים בעל מיומנות ושליטה ברשת, ששומר את המאמרים לקריאה במועד מאוחר יותר, או כרפרנס לעתיד, גם מאמר בן 2,000 מילים איננו ארוך מידי.

מנוע החיפוש של גוגל – כאן מצוי הנעלם הגדול, אותו נעלם שגרם לנו להמליץ לכם על 700 מילים במאמר הקודם. יכולותיו של האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל משתפרות כל הזמן, ובהתאם לכך משתנה ההגדרה שלו למהו מאמר איכותי. אם, עד לפני מספר חודשים, “מאמר איכותי” נתפש כמאמר בן מאות מילים (שכמובן, עונה להגדרות נוספות שבהן לא נעסוק כרגע), כיום, הרף עלה, ויחד איתו, עלה גם מספר המילים המגדירות מאמר כ”איכותי”.

מהי כמות המאמרים המומלצת בחודש לאתר רגיל?

חשוב לשמור על רצף תוכן חדש לאתר, את זה, בוודאי כבר הבנתם. אבל, גם בסוגיית מספר המאמרים אותם יש להעלות החודש ישנם קריטריונים שונים בהם יש להתחשב. קריטריון כזה, למשל, יכול להיות תדירות העלאת הפוסטים שלכם בפייסבוק.

איך גוגל קשור לפייסבוק, אתם שואלים?

כאשר יוצרים תוכן כלשהו, בין אם כתוב, מאויר או מצולם, להשאיר אותו מפורסם רק בפלטפורמה המקורית שלו הוא בזבוז משאבים שאין לו מקום כאשר מנסים להשיג חשיפה מקסימלית ונוכחות אינטרנטית משמעותית. יצרתם סרטון אנימציה מדהים, תשאירו אותו בגבולות היוטיוב בלבד? כתבתם מאמר מעמיק על שבטי עמק האומו באתיופיה, תשאירו אותו רק באתר? ברור שלא! מצד שני, עוקבים בפייסבוק נוטים להסיר מעקב אם הדף שלכם מציף להם יותר מידי תכנים בפיד, לכן, לא כל תוכן שנכתב לאתר צריך להיות מוצף בפייסבוק, אלא רצוי לבחור את המאמרים בקפידה.

כאשר מדובר באתרים מקצועיים אשר מעלים תכנים מקצועיים כמאמרים, מונחונים, מדריכים וכד’, לכמות המאמרים ישנו משקל רב בביסוס הרושם המקצועי של האתר, ולכן, כדאי להעשיר ולעבות את סקציית המאמרים (הבלוג שבאתר, או איך שתעדיפו לקרוא לסקציה זו באתרכם) ככל האפשר. ניתן לעשות זאת על ידי “פוש” ראשון של כמות גדולה של מאמרים במכה אחת, ולאחר מכן להמשיך ולתחזק את ניהול התוכן בהוספת מאמרים עדכניים בכל חודש.

בשורה התחתונה:

אין תשובות מוחלטות לכאן או לכאן. אורכם של המאמרים, כמו גם מספר המאמרים אותו מומלץ להעלות בכל חודש, משתנים בין אתר אחד לשני, בין תחום עיסוק אחד לאחר וברמת התחרות הקיימת בענף ולכן אין תחליף למקדם אתרים טוב – מקדם אתרים טוב ידע להגדיר לכם אורכים רצויים ותדירות העלאה לאתר. יש לכם מקדם שאפעס, לא ממש סגור על הנושא הזה? כדאי שתחשבו אם אתם סגורים עליו.