דף הבית » כתיבת תוכן » איך לבחור מילות מפתח מתאימות לאתר?

איך לבחור מילות מפתח מתאימות לאתר?

נפוליאון בונפרטה, שהיה איש קטן מידות אמר פעם:  “אדם אחד שמדבר עושה רעש גדול יותר מעשרת אלפים אנשים דוממים”.

נפוליאון בונפרטה

אם אתם רוצים שהאתר שלכם ידבר במקומכם, יעשה רעש וימשוך לקוחות – אתם צריכים לדעת איך לעשות את זה ולשם כך גייסנו את נפוליאון. הוא אמר פעם: “צעד אחד מפריד בין הנשגב למגוחך” ולכן בשלב ראשון צריך להיצמד לכללים.

בכתיבה שיווקית יש כללים שצריך להקפיד אליהם כדי לייצר עקביות וכך הקוראים יידעו למה לצפות:

  • שפה – בכתיבה שיווקית נהוג לפנות לקוראים ברבים כי עברית היא שפה מיננית שמבדילה בין זכר ונקבה.
  • מילים – יש מספר מילים שידועות כמניעות לפעולה, למשל: חובה, כדאי, מומלץ, בהקדם, עכשיו, שווה, זול, סודי, משתלם, מבצע ועוד.
  • מיקום – כדאי שמיקום שורת ההנעה יהיה עקבי, למשל: אם מחליטים שמניעים לפעולה בסוף הטקסט כדאי ומומלץ לעשות זאת תמיד.
  • כותרות – הכותרת היא חלון הראווה שלכם ולכן היא צריכה להיות רלוונטית ומעניינת וכזו שתמשוך את הקוראים לקרוא.
  • מסר– כדאי להחליט מראש על טון הכתיבה ולהיצמד אליו.

זוכרים את נפוליאון?

הוא טען שהחלטה גרועה עדיפה על חוסר החלטה ולכן בשלב השני אנחנו צריכים להחליט אילו מילות חיפוש יקדמו את האתר שלנו. איך מחליטים? ראשית קוראים את המאמר שלנו על מילים שיווקיות ולאחר מכן פשוט עונים על מספר שאלות שיבטיחו לכם להגיע להחלטה מושכלת ונכונה.

  1. איך מחפשים אתכם? בדקו מה הגולשים שלכם מחפשים כשהם זקוקים לכם, כלומר, כשהם מחפשים את המוצר או את השירות שלכם. כדאי להכין רשימה של מילים, מילים נרדפות וביטויים שרלוונטיים לתוכן של האתר שלכם, כלומר מילים שקשורות לתחום העיסוק של העסק שלכם בצורה שלא ניתנת להפרדה. אתם יכולים לשאול את הלקוחות שלכם מה הם חיפשו באינטרנט כדי להגיע אליכם ואל תדאגו – זה רק יועיל לקשר עם הלקוחות כי ככה הם ירגישו שדעתם נחשבת וש”סופרים” אותם.
  2. מה מחפשים? מנועי חיפוש יודעים בדיוק מה גולשים מחפשים ואנחנו יכולים לדעת בקלות איזה ביטויים ומילים הם אלה. אחת השיטות הפשוטות היא להקליד את תחילת הביטוי במנוע החיפוש ולראות מה ההשלמה האוטומטית שהוא מציע וכן את רשימת המילים מתחת לשורת החיפוש. מילים שנמצאות גבוה יותר ברשימה של מנוע החיפוש הן מילים שהגולשים מחפשים אותן יותר.
  3. את מי מחפשים? כלי מילות המפתח של גוגל, Google Adwords מאפשר לדעת אילו מילים הגולשים מחפשים יותר ולראות כמה חיפושים נעשו עבור מילים אלו, מה שייתן לכם את האינדיקציה האם כדאי לכם להשתמש במילים האלה באתר שלכם. כעקרון: ככל שמחפשים את המילה יותר, התחרות עליה גדולה יותר, הקידום שלה יהיה קשה יותר ולכן כדאי להתמקד במילים שהתחרות עליהן לא גדולה. הכלי הזה מוצע בחינם, פתוח לשימוש של כל אחד, יש לו ממשק בעברית והיתרון הגדול: הוא גם יודע להציע מילות נוספות, כאלה שאפילו אתם או הלקוחות שלכם לא חשבתם עליהם.
  4. כמה מחפשים? כדאי לדרג את מילות החיפוש שלכם, כך שהמילה שאותה מחפשים יותר תהיה בראש הרשימה. רצוי להשתמש בביטויים מפורטים (“זנב ארוך”) כי הביטויים הקצרים נכללים ממילא בביטויים הארוכים. למשל, הביטוי “כתיבת תוכן” עדיף על המילה “כתיבה”.
  5. מה עושים המתחרים? זה הזמן לקצת ריגול תעשייתי. היכנסו לאתרים של המתחרים ובדקו באילו מילים הם משתמשים יותר ובאיזה מילים הם לא משתמשים. מומלץ להשתמש במילים שלא קיימות אצל המתחרים שלכם כדי לשמור על ייחודיות וכדי לייצר מונופול: מי שיחפש את המילים האלה יגיע לאתר שלכם ולא של המתחרים.

מי אמר: “אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, עשה אותו בעצמך”? נפוליאון כמובן ולכן השלב השלישי הוא היישום. הרעיון הוא פשוט לשים את מילות המפתח במקומות רלוונטיים כך שייווצר תוכן טבעי. מה זה תוכן טבעי? תוכן טבעי הוא תוכן שנקרא באופן שוטף ויש בו רלוונטיות והלימה לנושא המדובר. הקוראים שלכם מעדיפים לקרוא תוכן טבעי וגם מנועי החיפוש מענישים אתרים שדוחסים מילות מפתח בטקסט שלא לצורך. אז איפה לשים מילות חיפוש כך שיתקבל תוכן טבעי ולא ניענש?

במלחמה כמו במלחמה צריך לחשוב אסטרטגית ולשלב את מילות המפתח במקומות האסטרטגיים שבטקסט – בכותרת המאמר, בכותרות המשנה ובפתיחה. אלה המקומות שמכתיבים את הטון של הטקסט כולו ומנוע החיפוש מתעכב עליהם. חשוב מאוד לתת תיאור מילולי שבו מילות המפתח גם בתכנים אחרים שקשורים לאתר שלכם כמו תמונות, סרטי מידע וסרטים שיווקיים ועוד.

ולסיום צריך לבדוק את עצמנו כי מיודעינו נפוליאון אמר פעם שהרגע המסוכן ביותר בא עם הניצחון. אז איך בודקים אם עשינו את זה טוב?

  • הכי מומלץ זה לתת לקורא ניטרלי לקרוא את מה שכתבתם ואם הוא לא מתעייף באמצע, מתעצבן על עודף פרסום עצמי או משתעמם – שיחקתם אותה.
  • מילות מפתח הן אמנם דרך חשובה ומרכזית להביא גולשים לאתר שלכם ממנועי חיפוש, אבל הן לא משפיעות על ההתנהגות של הגולשים באתר שלכם. למעשה מילות מפתח הן לא סוף הסיפור אלא רק ההתחלה והדבר החשוב באמת הוא לגמרי אחר. אולי זה מפתיע אבל הדבר הכי חשוב הוא שהתוכן שלכם יהיה מקורי, שימושי ובעל ערך. מה זה אומר?
  • תוכן מקורי – התוכן שלכם צריך לתת לגולשים מידע שהם לא יכולים למצוא בשום מקום אחר.
  • תוכן שימושי – התוכן שלכם צריך לענות בצורה רלוונטית על השאלה של הגולשים שלכם. אם הבטחתם טכניקות לכתיבת תוכן לעסקים קטנים – תקיימו.
  • תוכן  בעל ערך – התוכן שלכם צריך לעזור ולהיות בעל ערך לגולשים שלכם. הם אמורים להרגיש שהעסק שלכם באמת ייתן להם את הפתרון לבעיה שבה הם נתקלו.

איך עושים את זה בלי טעויות של מתחילים? קחו מחקר מילות מפתח מקצועי כאן.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן