דף הבית » כתיבת תוכן » גוגל אוהב עובדות. עובדה.

גוגל אוהב עובדות. עובדה.

מחסן

אם להאמין לחוקרי גוגל, בקרוב נביט אחורה ונצחק על הזמן שבו מנועי החיפוש דירגו אתרי אינטרנט שמבוססים על פופולריות של לינקים במקום להתבסס על תוכן עובדתי. לפי ה-New Scientist, קבוצה של חוקרים מגוגל עובדת כרגע לקראת עתיד שבו מנועי החיפוש ישפטו אתרי אינטרנט לא לפי מספר האתרים שסומכים עליו מספיק כדי ליצר לינק אליו, אלא על פי הדיוק של התוכן שלהם.

אמינות פנימית לעומת אמינות חיצונית

חוקרי גוגל משתמשים במילים כמו “אמינות חיצונית” כדי לתאר אותות שמגיעים מחוץ לאתרי אינטרנט (כמו למשל: קישורים שמפנים אל האתר). או בביטוי כמו “אמינות פנימית” כדי לתאר אותות שמגיעים מתוך אתרי האינטרנט עצמם (כמו למשל: דיוק עובדתי). מכיוון שאתרי אינטרנט יכולים להיות מלאים באי-דיוקים עובדתיים ועדיין להיחשב אמינים כי יש להם מספר גבוה של לינקים איכותיים, החברים בגוגל רוצים ליצור עתיד שבו לאותות חיצוניים יהיה פחות משקל מאשר לאותות פנימיים.

בקיצור, גוגל בעתיד תתרכז במידע שאתר האינטרנט מכיל יותר מאשר רמת האמון שיש לאנשים באתר. אתרים חדשים יכולים באופן מיידי להיות מדורגים גבוה יותר מאשר מתחריהם רק כי התוכן בהם יותר מעודכן.

המחסן של הידע האנושי

לאן הולכים אנשי גוגל כדי לבדוק את העובדות באתרי האינטרנט שהם סורקים?

בגוגל נבנה כל העת מאגר מידע שכולל את הידע המצטבר של כל הגזע האנושי. המטמון הענק של העובדות והמידע ניתן לקריאה ע”י מחשבים ואנשים כאחד. מחסן ידע ענקי זה נמצא בלופ תמידי – ככל שמתווסף יותר ידע, כך ניתן לאסוף עוד ידע. סריקת טקסטים מתוך אתרי אינטרנט ואחר כך בדיקה חוזרת שלהם כנגד הידע שכבר קיים ב”מחסן הידע” מייצרת ידע חדש שמתווסף לידע שקיים כבר במחסן. החוקרים מאמינים שבעתיד הקרוב יהיו מחשבים שייוכלו לזהות חפצים וכאשר אדם יביט בגשר, המחשב הלביש (שעון, גלאס, סמארטפון וכדומה) יזהה את הגשר ויבקש מידע מ”מחסן הידע” כך ש”מחסן הידע” יקרין בחזרה מידע על הגשר לאדם.

בדיקות מוקדמות מספקות תוצאות בטוחות

ב-2012, עת עדכוני האלגוריתם של גוגל פנגווין ופנדה שינו את מערכת היחסים בין תחום קידום האתרים ובין דירוג החיפושים. נפילות המיקומים האיומות שחוו אתרים שהסתמכו על מאמצי קידום לא אתיים ועל כתיבת תוכן לא איכותי יתגמדו לעומת מה שיקרה לרוב האתרים כאשר בגוגל יתחילו לשפוט את כל אתרי אינטרנט לפי הדיוק והאמיתות העובדתיות שלהם.

סימנים ליישום של זה כבר נראים עם עדכון YMYL שמוריד בדירוג תוצאות החיפוש אתרים בתחומים שיכולים להשפיע על חי אדם ועל ממונו. במקביל, אתרים עם מידע מדוייק ועובדות נכונות זוכים להתמקם במקום גבוה בגוגל, עוד לפני המקום הראשון – מיקום 0. הנה דוגמה למיקום 0 בשאילתה “פרצטמול”.

תוצאה 0 למילה פרצטמול

אם האינדיקציות הראשוניות שיש לנו על המהלך הזה של גוגל הן מדויקות, כל או רוב דפי האינטרנט ידורגו בשנים הקרובות ע”פ העובדות שהם מכילים ולא על פי הלינקים שהם מקבלים ולכן כשאתם מזמינים או דואגים לכתיבת תוכן לאתר שלכם – דאגו לבסס אותה על עובדות שבדקתם ולא על גיבובי מילים.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן