רוצים להפוך את עמוד הפייסבוק העסקי שלכם מעמוד מנומנם לכלי שיווקי עוצמתי? הנה 10 כללי זהב שאנחנו קוראים להם בחיבה 10 הדיברות. אולי זה קצת חילול הקודש, אבל מניסיון – נקיטת פעולה בהתאם לדיברות האלו תגרור אחריכם עדת מאמינים. אולי לא 60 ריבוא כמו במעמד הר סיני, אבל בהחלט כמות שתספיק לעגל זהב ולכמה סירי בשר משלכם.

פסל של 10 הדברות בגרמניה, הילדסהיים
פסל של 10 הדברות בגרמניה, הילדסהיים

דיבר ראשון – הכירו את קהל היעד שלכם

חשוב שתדעו דבר אחד – כתיבת תוכן לפייסבוק טובה ככל שתהיה אינה שווה דבר אם אינה מתאימה לקהל היעד. לכן אתם צריכים להכיר את קהל היעד שלכם מקרוב, למשל האם מדובר בגברים או בנשים, בני כמה הם, מה תחומי העניין שלהם, איפה הם גרים, איך הם מבלים את שעות הפנאי שלהם והכי חשוב – איזה תוכן יגרום להם לעשות לייק בדף, שיתוף או השארת תגובה.

דיבר שני – הגדירו מטרות על ומטרות משנה

לאחר שהכרתם את הקהל שלכם עליכם להגדיר את מטרת העל של עמוד הפייסבוק שלכם, למשל יצירת מעורבות בעמוד, הגדלת החשיפה למוצר/שירות שלכם, מכירות ועוד. חשוב לזכור שכל מטרה היא לגיטימית בפני עצמה, אבל חובה להתאים לה את הפוסטים הרלוונטיים ובמילים אחרות – לא לכתוב פוסט מכירתי אם המטרה היא הגדלת המעורבות. גם אם המטרה שלכם היא למכור בסופו של דבר, צריך לעשות זאת בהדרגה ובחכמה.

צריך לזכור שעמוד פייסבוק מתחיל הוא כמו ילד שלומד ללכת ובמילים אחרות – אל תכתבו פוסטים שמטרתם מכירה אם אין מספיק מעורבות או חשיפה בעמוד (משהו כמו כמה מאות אוהדים). למעשה, לצפות למכירות בעמוד שנמצא בחיתוליו הוא כמו לצפות שהילד שלכם ירוץ לפני שלמד ללכת…

דיבר שלישי – העדיפו ניסוי וטעייה על פני אפס מעשה

בפייסבוק יש מגוון של פורמטים מבחינת פוסטים, למשל פוסט שכולל טקסט בלבד, פוסטים עם וידאו, פוסטים עם תמונות או אימוג'ים ותיוגים ועוד. מומלץ לבדוק בסגנון של ניסוי וטעייה איזה סוג של פוסטים עובדים הכי טוב אצלכם (לפי המטרות שקבעתם בסעיף הקודם). אמנם בהתחלה זה עלול להיראות כמו בזבוז של זמן יקר אבל מה שנכון לקהל של עמוד אחד. לא נכון בהכרח לקהל של עמוד אחר.

דיבר רביעי – הניעו תמיד לפעולה

אמנם נקודת המוצא היא שהגולשים שלכם הם אנשים אינטליגנטים אבל באינטרנט גם אנשים כאלה הולכים לאיבוד (לא קרה שהתחלתם ב-YNET כדי לראות את הרכב הרשימה של הליכוד לכנסת ה-21 ומצאתם את עצמכם בוהים בסרטון ויראלי של חתול בתחנת רכבת?) לכן בכל פוסט עליכם לדרוש מהקוראים לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו: שיתוף, תיוג, כתיבה של תגובה, הקלקה על לינק שמקשר לאתר, לבלוג, לדף נחיתה, לסרטון ועוד. נכון שלחיצה על לחצן ה"לייק" בפייסבוק נחשבת לברירת המחדל, אבל עדיף לשים שם לינק למאמר שמכסה את העניין באתר שלכם ולמשוך לשם טראפיק.

דיבר חמישי – מצאו את הסטייל שלכם

מכיוון שאין שני אנשים שזהים זה לזה במאת האחוזים, אין גם פוסטים זהים. המשמעות היא שבכתיבת תוכן לפייסבוק עליכם למצוא את הטון ואת הסגנון הייחודיים לכם. איך עושים את זה בהצלחה? זאת אולי שאלת מיליון הדולר שרק ניסוי וטעיה יענו עליה, אבל בגדול כל פוסט צריך להתייחס לסוג העסק שלכם, קהל היעד שלכם והמטרה הספציפית של הפוסט. מסובך? ממש לא. תתחילו לכתוב פשוט.

דיבר שישי – שמרו על המינון הנכון

גם כאן מומלץ לעבוד בסגנון ניסוי וטעייה אבל ככלל – יותר מדי פוסטים באותו סגנון יכולים להזיק במקום להועיל וזאת מסיבה אחת – אף אחד לא אוהב להשתעמם. לכן אנחנו ממליצים לכתוב פוסט מכירתי על כל 2 פוסטים כלליים (פוסטים שיווקיים, פוסטים של אווירה וכו'). ובמילים אחרות – כמו בתחומים אחרים בחיים גם בפייסבוק צריך לשמור על איזון.

דוגמה נוספת היא הפוסט הכה מגניב של עיריית תל אביב בסוף 2019. יציאה שכזו פעם בשנה היא בהחלט במקום. אם הצוות של עמוד העירייה יחליט לעשות זאת שוב בטווח זמן קצר הוא כנראה ייראה מגוחך. וכן, זה קרה, הם ניסו לעשות זאת שוב וזה בהחלט יצא מגוחך… קראו בתגובות לפוסט:


דיבר שביעי – אל תנסו את זה (רק) לבד

כתיבת תוכן דיגיטלי היא מקצוע ככל מקצוע אחר ולכן אם אתם לא מיומנים בתחום – כדאי שתשאירו את המשימה של כתיבת תוכן לפייסבוק למומחים בכך. אמנם גם כאן ניסוי וטעייה יאפשרו לכם להשתכלל ולדעת איך ומה עובד הכי טוב, אבל אנחנו חושבים שבזבזתם כבר מספיק זמן יקר והגיע הזמן לחסוך. מומחים לכתיבת תוכן לא רק יכתבו עבורכם את התוכן, אלא גם יגוונו אותו.

דיבר שמיני – בדקו את עצמכם

אחד היתרונות של פייסבוק יחסית לאמצעי פרסום אחרים הוא היכולת לבדוק את עצמכם. בפייסבוק אתם יכולים לקבל נתונים לגבי כל פוסט בנפרד, כך שלמעשה כל פעולה שלכם היא מדידה. הכלים האלה הם לא רק כלים סטטיסטיים גרידא אלא משמשים אפשרות לשיפור, כלומר לדעת מה עבד, מה עבד פחות טוב ועל מה כדאי לוותר.

וכמובן שיש לבחון את התוצאות בהתאם למטרה שקבעתם מראש, למשל האם פוסט שנועד לעודד מעורבות אכן עשה זאת מבחינת לייקים, שיתופים, תגובות וכדומה.

בנוסף, הנתונים הסטטיסטיים יעזרו לכם לדעת באיזה שעות הפוסטים שלכם השיגו את החשיפה הגבוהה ביותר, באיזה ערים וקבוצות גיל נחשפו והגיבו לפוסטים שלכם ועוד. זה עולם שלם שיכול להפוך את הפוסטים העתידיים שלכם להרבה יותר מוצלחים.

דיבר תשיעי – התמידו

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על עמוד פייסבוק שרלוונטי לקהל היעד שלכם הוא להתמיד. התדירות שהגדרתם לא כל כך משנה אלא העקביות.

ואם אתם לא רוצים בכל יום להיכנס לפייסבוק ולהעלות פוסט, יש לזה פתרון וקוראים לו תזמון. עם זאת, מומלץ לעבור מדי פעם על הפוסטים המתוזמנים ולבדוק שהכל תקין ושאין  פוסט בסגנון "איזה יום מדהים היום בחוץ" שעולה לאוויר כשברקע נפתח עוד מבצע בעזה.

טיוטה בפייסבוק

דיבר עשירי – פרסמו באופן ממומן

אם אתם מעוניינים להגיע לקהלי יעד גדולים יותר (למשל לצורך השקת מוצר או שירות חדש) כדאי שתכירו את האפשרות של פרסום ממומן בפייסבוק. מומלץ לא להמציא את הגלגל אלא לעשות שימוש בפוסט קיים שהוכיח את עצמו, כלומר פוסט שזכה לאחוזי מעורבות (שיתופים, תגובות, לייקים וכו') הגבוהים ביותר.