אישה מרוצה

אחת התופעות הפרדוקסאליות באופי האנושי, היא הרצון שלנו להשיג מקסימום אפקט במינימום השקעת משאבים. אנחנו בטוחים שאם תאמצו את מוחכם לרגע, תוכלו להגיע לדוגמה משלכם לכך, אבל בואו נקצר לכם (גם כאן) את התהליכים, עם דוגמה מהתחום שלנו – כתיבת תוכן.

לעיתים קרובות, מגיע אלינו לקוח שרוצה להגיע מהעמוד האחרון בתוצאות החיפוש בגוגל (מה שאנחנו מכנים "בית הקברות לקישורים" 🙂 ) לעמוד הראשון, וכמובן שהוא מגיע אלינו, כי, בשילוב עם קידום אתרים, תכנים "נכונים" הם הדרך היחידה לעשות זאת.

אבל… הוא לא רוצה לכתוב את כל תכני האתר מחדש, הוא לא רוצה להשקיע יותר מידי זמן או כסף (משאבים, כאמור), הוא פשוט רוצה שאנחנו ננופף במטה הקסם שלנו ונעשה את מה שאנחנו עושים הכי טוב, ובעזרת התכנים שלנו האתר שלו "יטוס" לעמוד הראשון. מקסימום אפקט במינימום השקעת משאבים – אמרנו?

אז בואו נתחיל מהסוף – א י ן פתרונות קסם, גם לנו (עם כל הניסיון שלנו), פשוט אין כאלה!

מה שכן יש לנו, זה המון ידע וטיפים / טריקים קטנים, שיכולים לעזור לכם לקצר את התהליכים מעט. עכשיו, אחרי ההקדמה הארוכה הזו, בואו נעסוק בארבע דרכים קלות בהן ניתן לשפר את התכנים שלכם, מבלי שתיאלצו לבנות תוכנית תכנים אסטרטגית כוללת מחדש.

הקפידו לכתוב ללא שגיאות כתיב

כן, למרבית דוברי העברית כשפת אימם זה אמנם נשמע מופרך, אבל לא תאמינו כמה אנשים מתבלבלים, למשל, בין "אם" ל"עם". העניין הוא, שגם אם גוגל עדיין אינה חכמה מספיק כדי להוריד לכם נקודות בדירוג בשל שגיאות כתיב מינוריות כאלו, הגולש האנושי כן, וזה בהחלט פוגע בתדמיתו של האתר כאתר רציני.

טיפ שלנו?

כתבו את התכנים בוורד, תקנו את שגיאות הכתיב, ורק לאחר מכן – העתיקו לאתר. זה, אמנם, לא ימנע מכם את הבלבול בין "אם" ל"עם", אבל בהחלט יכול לחסוך מכם שגיאות אחרות שהן מביכות לא פחות.

הקפידו להתחדש

גוגל אוהבת שינויים לטובה באתרים, אבל עזבו את גוגל, הגולשים האנושיים מתים על תכנים חדשים ומעניינים. ספקו להם אותם בתדירות גבוהה ותיראו איך תוך מספר חודשים האתר שלכם הופך למקום עלייה לרגל. אל דאגה, לגוגל יש "חוש ריח" מצוין, היא כבר תגיע בעקבותיהם! 🙂

תמונה שווה אלף מילים (שוב!)

נכון, עד לא מזמן היה סחרור קטנטן בגלל חוסר היכולת של גוגל "לאנדקס" תמונות, אז תגיות האלט והתיאורים פתרו את הבעיה אבל היום היכולת שלה משתפרת , כך שעכשיו, אתם יכולים להעשיר את התכנים שלכם גם בתמונות צבעוניות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא להעלות תמונות רבות או כבדות מידי, על מנת שלא להאט את עליית הדפים. את זה – גם הגולשים האנושיים וגם גוגל – לא מסוגלים לסבול!

בחנו נושאים ישנים מזוויות חדשות

כן, מי כמונו יודעים שמבאס לאללה לכתוב לאתר שלכם את הטקסט ה-500 על גגות רעפים, אבל נסו להתרענן, כי אם זה מבאס אתכם לכתוב את זה, אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה זה משעמם את הקורא שמגיע לאתר שלכם. במקום זה, נסו לגוון, לבחון את העניין מזוויות חדשות. למשל, אם נחזור לדוגמה שאיתה התחלנו – לכתוב על גג רעפים מנקודת מבט של חתול שרובץ עליו ומשקיף בנחת על הסביבה. נשמע מעניין, לא?

בשורה התחתונה?
חשוב לזכור שכתיבת מאמרים או כתיבת התכנים לאתר חייבת להיות, בראש ובראשונה, כיפית עבור מי שכותב. באופן צפוי למדי, כשאתם כותבים על מה שאתם אוהבים ונהנים מעצם הכתיבה, ההנאה הזו מדבקת, היא תדביק את הקוראים האנושיים, ולא יעבור זמן רב, עד שהתוצאות בגוגל תושפענה מכך!

לא נהנים מהכתיבה?

אנחנו כן 🙂