דף הבית » כתיבה לפייסבוק » איך כותבים פרופיל חברה לפייסבוק?

איך כותבים פרופיל חברה לפייסבוק?

פרופיל חברה נמצא לרוב בדף העסקי שלה בפייסבוק. זהו כרטיס הביקור של העסק, לכן חשוב שהוא יהיה כתוב נכון. תמציתי, בהיר וממוקד, אך גם מעניין ושיניע לפעולה. אז איך לכתוב נכון פרופיל חברה בפייסבוק? קראו את המאמר שלפניכם.

טלפון סלולרי פתוח על פייסבוק

תיאור החברה

בדף הפייסבוק נוכל  לכתוב תיאור ארוך וקצר על החברה שלנו. בתיאור קצר מומלץ לכתוב מספר מילים בודדות, בחדות ובתמצות. כאלו שיאפשרו ללקוחות להבין באופן מיידי מי אתם. בתיאור ארוך לעומת זאת, מומלץ להשקיע במידע שיאפשר לגולשים להיחשף ליותר פרטים אודות החברה או המוצרים והשירותים שהיא מוכרת ומעניקה. 

מה זה תיאור קצר? הכוונה היא למשפט או שניים המציגים את מה שיש לחברה להציע. במקרה זה חשוב להיות ממוקדים וישירים. למשל, אתר לרכישת מוצרי קוסמטיקה: “בריאות ויופי עד הבית”. חברה לבניית אתרים: ” נעים להכיר, אנחנו חברת ‘בינה’, חברה דיגיטלית חדשנית ומתקדמת, אחראית ומקצועית. ואחראית. אנחנו הצוות שמתאים לך”. או עסק למשלוחי גלידה: “גלידה עד הבית בפתח תקווה”.

התיאור הארוך הוא אתגר קצת יותר גדול ואותו יקראו גולשים אשר קראו את התיאור הקצר, הבינו מה אתם עושים ועכשיו מעוניינים לקרוא ביתר פירוט עליכם, על המוצרים שלכם, היתרונות, אופן השירות וכל מידע חשוב ומעניין. הקפידו שהכתיבה תהיה בטעם טוב ולא עמוסה ומוגזמת.

טוב, מתחילים לכתוב פרופיל חברה

פרופיל חברה לא אמור להיות באמת ארוך. יותר מדי מלל מייאש את הקורא. פרופיל חברה צריך להיות ממוקד, בין 150 ל-200 מילים, כחצי עמוד 4A.  כדאי להתחיל עם תיאור קצר על החברה או העסק לצד סופרלטיבים עדינים. לדוגמא, “חברת כץ ובניו היא מהמובילות בייצור ושיווק ציוד לקמפינג”. לאחר מכן המשיכו עם מידע על שנת הקמת העסק, על מקימיו ועל ניסיונם בתחום.

כעת עוברים לתיאור תמציתי של פעילות החברה. תארו בקצרה את השירותים או המוצרים שהחברה מציעה, מה הייחודיות של החברה וכד’. כאן רצוי לתאר את היתרונות הבולטים שלכם תוך שימת דגש על היתרונות שלכם לעומת אלו של המתחרים ועל התועלת שיש לעסק עבור הלקוח. למשל: “הטכנאים שלנו מגיעים לכל מקום בכל שעה, 24/7”.

עכשיו עוברים לחזון החברה או העסק. לא להגזים בסופרלטיבים אלא לסכם בשניים שלושה משפטים. זה הכול. למשל, “אנו מאמינים בשירות ויחס אישי, בחדשנות ובאמינות בלתי מתפשרת”. או, “מטרת החברה היא להיענות לדרישות הלקוח מתחילת הפרויקט ועד לסיומו תוך הקפדה על בטיחות ושמירה על עבודה מסודרת ונקייה, כאשר כל שלבי העבודה מלווים באיש צוות מטעמנו” (חברה להקמת פרגולות).

ולסיום, הנעה לפעולה. הזמנה ליצור קשר עם החברה. כאן מומלץ לכתוב משפט שכנוע שידרבן את הגולשים להיכנס לאתר שלכם או לחנות. לדוגמא: “בואו להתרשם ממבחר הרהיטים המגוון והמרשים שיש לנו להציע” או, “ריבי, החנות שלכם לעיצוב הבית בחיפה, מזמינה אתכם לאולם התצוגה החדש והמפנק שלנו עם שלל מוצרים שווים”.

פרופיל חברה הוא כרטיס הביקור שלכם

פרופיל החברה מאפשר ללקוחות לדעת מי אתם ועל-פי זה הם מחליטים אם לרכוש מכם את המוצר או השירות אותו אתם מציעים. לכן, אם פתחתם דף פייסבוק עסקי, השקיעו בפרופיל החברה וכתבו אותו בצורה מוצלחת, כזו שתמשוך את הגולשים מחד, ומאידך, תיתן להם להבין שאתם חברה אמינה ורצינית.

דברים חשובים שכדאי להתייחס אליהם כשכותבים פרופיל חברה

זכרו להכניס את ניסיונכם המקצועי. כמה שנים פועלת החברה ומהו ניסיונכם בתחום, למשל, באילו פרויקטים מרכזיים הייתם מעורבים.

אם אתם עסק חדש, פרופיל החברה חשוב לכם ביותר. באמצעותו תוכלו להדגיש את הבידול שלכם מהמתחרים שלכם, להסביר מה אתם משווקים ובתוך כך לבנות כלי שיווקי יעיל שישמש אתכם לאורך זמן.

לגבי סגנון הכתיבה. חשוב שהטקסט יהיה ב”גובה העיניים”, בשפה שתהיה מובנת לכל אחד. הטקסט צריך להיות בהיר, ענייני, ממוקד, בשפה נקייה ומכובדת וכמובן שבעברית תקנית.  פרופיל חברה כתוב לרוב בגוף שלישי ולא ראשון. יש תחומים, למשל כאלו מעולם הטיפול והייעוץ, המתאימים לכתיבה בגוף ראשון.

האם כדאי לציין לקוחות קיימים בפרופיל החברה?

אפשר להוסיף קטגוריה שנקראת “בין לקוחותינו” כדי לשדר אמינות והצלחה ולתת לגולש להתרשם מפריזמה רחבה יותר על פעילות החברה. אך לא מומלץ לשלב גם ציטוטים ומכתבי תודה של לקוחות.

האם פרופיל החברה הוא בסופו של דבר מסר שיווקי?

הפרופיל מכיל מסר שהוא שיווקי אך באופן יותר סמוי ופחות ישיר מפרסומות למשל. עצם הצגת הבידול מול מתחרים, ניסיון החברה, הלקוחות, סוגי השירות, כל אלו הם בעצם פעולת “מכירה” של העסק. אך חשוב לבחון מה כדאי להבליט יותר ומה פחות.

תפקידו של פרופיל חברה הוא לא האדרת העסק או בעליו אלא הצגת הניסיון והמקצועיות באופן כזה שהגולש יבין כיצד זה יכול לסייע לו והאם זה עונה על צרכיו. פחות לדבר בשבחי החברה ויותר בתועלת שלה עבור לקוחותיה.

כשמוסיפים פרטים על מנהלי החברה, למשל השכלתם, תפקידם וניסיונם הרלבנטי, רצוי לעשות זאת באופן יצירתי ומעניין.

לסיכום, פרופיל חברה חיוני לכל מי שיש לו עסק, גדול או קטן. אם אתם רוצים שאנשים ידעו עליכם ויכירו אתכם. וכמובן, אנחנו כאן כדי לחסוך לכם זמן – צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק

תגיות: | | |

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן