דף הבית » סרט תדמית » איך להפיק סרטי תדמית מקצועיים למוצרים רפואיים

איך להפיק סרטי תדמית מקצועיים למוצרים רפואיים

המטרה של סרט תדמית טוב היא בראש ובראשונה לשווק משהו אבל מטרות המשנה הן מגוונות ומתמקדות בהמחשה והעברת מידע וכן ביצירת סקרנות ועניין אצל לקוחות ומבקרים באתר. בעיקר בתחומים מקצועיים ספציפיים, השימוש בסרטוני תדמית הוא מתבקש ומתגלה כיעיל ביותר עבור מגוון רחב של מוצרים.

בעולם הרפואה אנו רואים יותר ויותר שימוש בסרטוני תדמית, סרטונים המשמשים להמחשה של תהליכים רפואיים ואמצעים הנמצאים בשימוש רופאים בעבודתם.

יש הרבה דרכים ליצור סרט תדמיתי. לכל לקוח מתאימים את הדרך הנכונה, תוך התחשבות בכל הגורמים הרלבנטיים, ביניהם, קהל היעד, מטרת הסרט, דרכי ההפצה שלו והתקציב. פרסום ושיווק בעזרת סרטונים הפך לכלי שיווק נפוץ ביותר בשל יעילותו.  סרט תדמית הוא כלי שיווקי המבסס את מוניטין העסק ומציג אותו במיטבו. וכמו כל אפיק שיווקי, כשהוא נעשה נכון, עכשווי, מודרני, מעניין ומסקרן, הוא יכול להעביר מסרים בצורה הטובה ביותר. היתרון של שפה ויזואלית עשירה היא התמודדות עם אלמנטים טכניים, לעיתים מורכבים שמוסברים באופן נגיש ובהיר ובהרבה מאוד מקרים, אין דרך אחרת להסביר את התחום הרפואי לקהל הרחב בלי שימוש בעזרים חזותיים. הכול על הפקת סרטי תדמית למוצרים רפואיים במאמר שלפניכם.

מולקולת דנ"א

היתרונות של סרטי תדמית למוצרים רפואיים

בין אם אתם היצרנים, היבואנים או המשווקים של המוצר הרפואי, יש להטמיע בצורה הנכונה והאפקטיבית ביותר את הידע עליו לקהל הלקוחות הרלבנטי. ובנוסף, לעניין משקיעים פוטנציאליים להמשך התהליך.

בסרט תדמית אתם מעבירים מסר. וכדי שהמסר יעבור בצורה אופטימאלית, יש להפיקו בצורה נכונה כדי למקסם את תוצאותיו. סרטי תדמית משמשים חברות כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם במטרה להגדיל את המכירות. ניתן להפיק סרטי תדמית במגוון דרכים, החל מאנימציה, דרך סטופ מושן ועד הפקה סמי הוליוודית ממש. הנה כמה דוגמאות:

סרטי תדמית משמשים לעיתים קרובות חברות למוצרי רפואה כדי להציג את המוצרים החדשים שלהם או להראות כיצד המוצר או השירות יכול לפתור בעיה כלשהי. בחלק גדול מהמקרים נעשה שימוש באנימציה כדי להמחיש תהליכים או חלקים פנימיים שאין דרך אחרת להראות אותם באופן ויזואלי.

עם סרטי תדמית אפשר להשתמש במדיה החברתית, בטלוויזיה ואף ביו-טיוב. כאשר הסרטים מדויקים ואיכותיים הם מצליחים להציג את המוצר בצורה הטובה והברורה ביותר. ובמקום להסתבך במילים, הסרט “מדבר” עבורנו. סרטים תדמיתיים למוצרים רפואיים מציגים את הטכנולוגיה שלהם בצורה ויזואלית וקליטה.

הפקת סרטי תדמית למוצרים רפואיים

הפקת סרט תדמית היא משימה לא פשוטה הדורשת לעיתים מספר אנשים מתחומים שונים, עם מומחיות וכישורים שונים, כגון תסריטאי, במאי, שחקנים, קריין, עורך, צלם ועוד.

סרטי תדמית מופקים בדרך כלל על ידי יוצרי סרטים מקצועיים או חברות הפקת וידיאו. תהליך יצירת הסרט נעשה בשלבים ודורש זמן ומאמץ.

ראשית, יצירת קונספט לסרט הכולל תסריט. בהמשך בחירת לוקיישן, שחקנים, אביזרים ועוד. תהליך ההפקה של סרטי תדמית, כמו של כל סרט, מחולק לשלושה שלבים: טרום-פרודקשן, הפקה ופוסט-פרודקשן. פרה-פרודקשן כולל את שלב המחקר עם הלקוח והגדרת הצרכים שיש לו לגבי הסרט. המפיק כותב בריף, רצוי שיהיה יצירתי, כדי להגדיר את כיוון הסרט לחברי צוות ההפקה. שלב ההפקה הוא עשיית הסרט עצמו ופוסט-פרודקשן הוא שלב העריכה, תיקונים ועיצוב הסאונד.

זמן הפקת סרט התדמית משתנה בהתאם למוצר ולדרישות הלקוח. ככל שהסרט מכיל תוכן עשיר יותר, ההפקה תהיה ארוכה יותר ותידרש עריכה מורכבת יותר. התהליך יכול לקחת בין כמה ימים ועד למספר חודשים. חברות ההפקה הקיימות כיום בשוק מציעות לוחות זמנים שונים לסרטונים רפואיים ומומלץ לפנות לחברת הפקות עם ידע וניסיון בתחום כדי לזרז את התהליך.

חשוב מאוד לוודא שהתסריט אכן משרת את המוצר ומותאם לו. בנוסף, שהשפה תתאים לקהל היעד. אם מדובר במוצר רפואי הדורש הרבה מונחים טכניים יש לוודא שהקהל אליו הוא מיועד אכן מכיר את השפה המקצועית. איך עושים זאת? שאלה מצויינת – מטמיעים על גבי הסרט “סופרים” – קטעי גרפיקה מונפשים עם טקסט שמסבירים את מה שמוצג על המסך.

כמובן כדאי לשלב בסרטון קטעי סאונד שיוסיפו עניין ויתרמו לאווירה הרצויה של הסרט. גם ההחלטה האם לשלב קטעי קריינות צריכה להילקח בחשבון. גם אם הוחלט שכן, רצוי שהקריינות תהיה במידה ולא תכביד בעודף מידע ובמלל רב שקשה לעקוב אחריו. אחרי הכול זהו סרט תדמית ולא סרט הדרכה.

כמובן שהעריכה חשובה מעין כמוה. שתהיה נכונה ומעניינת ותכלול אפקטים שונים, אך שוב, לא בצורה מוגזמת. סרטים תדמיתיים למוצרים רפואיים חייבים לשדר רצינות ורמה גבוהה של מקצועיות. יש לוודא שהסרט בהיר וקל להבנה, שאינו מסובך ושאינו ארוך מאוד.

על מה חשוב לשים דגש כשמפיקים סרט תדמית למוצרים רפואיים?

סרטי תדמית למשקיעים – חברות פיתוח ויזמים הפועלים בעולם של חדשנות רפואית לעיתים קרובות קיים צורך לגיוס משקיעים עבור פיתוחים מסוימים. סרט תדמית זו דרך מאוד אפקטיבית לתאר את הרעיון הכללי והנקודות החשובות העומדים מאחורי המיזם בצורה מדויקת ותמציתית.

הדמיה – לסרטוני תדמית, בעיקר בשילוב טכנולוגיות מעולם הוידיאו והאנימציה, יש יכולת ייחודית לדמות תהליכים ביולוגים ופיזיולוגיים בצורה בהירה וקליטה כדי להמחיש בקלות רבה יותר מידע טכני רפואי מורכב.

ברבים מסרטי התדמית הרפואיים עושים שימוש באינפוגרפיקות. הכוונה היא לשימוש במידע, מספרים ונתונים המועבר בצורה גרפית. בנוסף, לעיתים עולה צורך בהדמיית גוף האדם עם צביעה או סימון של אזורים מסוימים בהם מכשור רפואי כלשהו אמור לטפל.

עולם התלת מימד, האנימציה והגרפיקה הממוחשבת, מאפשרים העברה של מידע בדרכים המשתלבות היטב עם שאר המרכיבים של הסרט ומאפשרים לקהל היעד להבין את המסרים אשר מועברים בו בצורה יעילה וטובה.

והתוצאה הסופית אמורה להיות סרטון איכותי, משכנע ומגובש המעביר מסרים בצורה פשוטה ונעימה לצפייה.

פורסם ב: סרט תדמית, סרטון תדמית, סרטוני תדמית, סרטי תדמית

גלילה למעלה
השארת פרטים



    X
    דילוג לתוכן