דף הבית » כתיבת תוכן » הפצת תוכן בשלוש דרכים (הפצה בתשלום, הפצה עצמית והפצה סיבובית)

הפצת תוכן בשלוש דרכים (הפצה בתשלום, הפצה עצמית והפצה סיבובית)

כתיבת תוכן או הפקה של סרטוני תוכן היא רק ההתחלה. הפצת תוכן היא השלב הבא. הפצת תוכן אפקטיבית תסייע לתוכן שלכם להיקרא, להישמר, להיראות, להיות משותף על ידי גולשים ואנשי מפתח בתחום שלכם. כתוצאה מכך, תגדל כמות האנשים שיחשפו לתוכן שלכם וההשפעה הכוללת שלו תגדל.

תיבות דואר

3 הדרכים העיקריות להפצת תוכן

  • הפצת תוכן בתשלום – הפצת תוכן בערוצים שגובים תשלום עבור השירות
  • הפצה עצמית – הפצת תוכן באמצעות ערוצי תוכן השייכים לכם
  • הפצה סיבובית – הפצת התוכן ע"י אנשים שעושים זאת מרצונם החופשי

הפצת תוכן בתשלום

הפצת תוכן בתשלום היא הדרך הפשוטה ביותר והיעילה ביותר כדי להפיץ את המסר שלכם בעולם. בעזרת כלים להפצת תוכן בתשלום אתם יודעים כמה כסף עולה לכם כל כניסה לאתר ובכלל, ערוץ שכזה מאפשר לכם לתכנן את התכנית השיווקית שלכם על קוצו של שקל. יש מספר גדל והולך של דרכים בתשלום בהן תוכלו להשתמש כדי להפיץ את התוכן שלכם ובכללם:

  • פרסום מודעות ורכיבי תוכן אחרים בערוצי מדיה חברתית
  • תשלום על תנועה לאתר שלכם באמצעות כלים לגילוי תוכן כגון Outbrain ו-Taboola.
  • תוכן ממומן בבלוגים.
  • פרסום ברשת החיפוש וברשת המדיה של אדוורדס.

יתרונות: שליטה בהוצאות. תוכן בתשלום מופיע במיקומים מצויינים ומושך גולשים איכותיים.

חסרונות: הפצת תוכן בתשלום היא עניין יקר.

הפצה עצמית

הפצת תוכן בערוצי התוכן שבבעלותכם היא ללא ספק דרך זולה מאוד. בין הערוצים בהם תוכלו להפיץ עצמאית את התוכן שלכם ניתן למנות גם את:

  • האתר שלכם.
  • אתרי המשנה שלכם או אתרי מאמרים (אם כי שיטה זו פחות אפקטיבית היום).
  • הבלוג וה-RSS שלכם.
  • ניוזלטרים.
  • מאגרי לקוחות.
  • אתרי מדיה כמו יוטיוב ווימאו.
  • רשתות חברתיות: נהוג להתייחס לנכסי המותג שלכם ברשתות החברתיות השונות ככאלה שנמצאים בבעלותכם. במציאות, הפלטפורמות הללו יכולות להפוך בן לילה סדרי עולם. דוגמא אחרונה היא ההחלטה של ​​פייסבוק להגביל צפיות של אוהדים בעדכונים מדפים עסקיים אשר הובילה למצב בו מותגים צריכים לשלם כדי להגיע לעוקבים שלהם.

יתרונות: שליטה מרבית.

חסרונות: אתם יכולים להגיע רק למי שעוקב אחריכם.

הפצה סיבובית

אתם יכולים להרוויח מהפצת תוכן סיבובית ובגדול. כאשר אחרים משתפים מרצון את התוכן שלכם בשבילכם. זוהי ללא ספק הדרך האיכותית ביותר בה ניתן לגייס קוראים חדשים ולקוחות פוטנציאליים. הפצה סיבובית של תוכן כוללת:

  • שיתופים במדיה חברתית ע" גולשים.
  • ביקורות.
  • יחסי ציבור.
  • חסויות בבלוגים או בערוצי יוטיוב.

יתרונות: תוכן שמופץ בצורה סיבובית הוא אמין ביותר מכיוון והוא נתפס על ידי הקוראים והגולשים ככזה שמגיע ממקורות חיצוניים.

חסרונות: קשה להשגה. אין לכם שליטה עליו. תוכן סיבובי יכול להיות באותה מידה להתנהג כבומרנג ולהיות שלילי.

האסטרטגיה הטובה ביותר: שילוב של ערוצי הפצה

במציאות יש הרבה חפיפה בין שלושת הסוגים. ייתכן ששמעתם גם על סוג רביעי של הפצת תוכן – התכנסות תוכן. סוג זה בו שני סוגים או יותר של הפצת תוכן מתכנסים. למשל כאשר פיסת תוכן שהופצה עצמית על ידי העסק עשויה לקבל תשומת לב מידוען כזה או אחר שמצייץ עליה בטוויטר למשל. או כשחברה מוכנה לשלם כדי לקדם פיסת תוכן שנוצרה בבלוג חיצוני.

לאסטרטגיית הפצת תוכן מוצלחת באמת, יש להשתמש בשילוב של כל סוגי ההפצה. זה מאזן את היתרונות והחסרונות ומאפשר להשיג תוצאות מירביות ללא עלות או אובדן שליטה מוגזמים.

קריאה נוספת

פורסם ב: כתיבה לטוויטר, כתיבה ללינקדאין, כתיבה לפייסבוק, כתיבה לרשתות חברתיות, כתיבת תוכן

תגיות: |

גלילה למעלה דילוג לתוכן