דף הבית » אנימציה » מציאות רבודה (AR) ואיך תוכלו לשווק איתה את העסק שלכם?

מציאות רבודה (AR) ואיך תוכלו לשווק איתה את העסק שלכם?

AR, ראשי תיבות של Augmented Reality, או בעברית – מציאות רבודה, היא טכנולוגיה המספקת מידע דיגיטלי או גרפיקה המשתקפת על גבי המציאות אותה חווה המשתמש בעולם האמיתי באופן ישיר. בניגוד למציאות וירטואלית (Virtual Reality), חוויית מציאות אלטרנטיבית המתרחשת במלואה בעולם הדיגיטלי, במציאות הרבודה האלמנטים הווירטואליים נטעמים בשלל רבדים אשר מתמזגים בזמן אמת בסביבה שלנו ומאפשרים יצירת קשר אינטראקטיבית עם הסביבה. ניתן להשתמש במציאות רבודה באמצעות מגוון מכשירים כגון: טלפונים ניידים, טאבלטים, משקפיים ואוזניות מיוחדות.

מציאות רבודה באדריכלות

מציאות רבודה מאפשרת למשתמשים יצירת אינטראקציה ישירה עם תוכן דיגיטלי באופן שמרגיש טבעי וסוחף יותר מצורות מסורתיות של מדיה דיגיטלית. לדוגמה, באמצעות מציאות רבודה, אדם יכול להרים את מצלמת הסמארטפון שלו כדי לצפות בבניין, פסל, חפץ או צמח ולראות מידע דיגיטלי אודותיו, כגון שמו וההיסטוריה שלו, על המסך.

אחד השימושים הפופולאריים והנפוצים ביותר של מציאות רבודה הוא במשחקי וידיאו. משחקים רבים לנייד, לקונסולות ועוד משתמשים כעת במציאות רבודה כדי ליצור חוויות סוחפות יותר על ידי כך שהם מאפשרים לשחקנים לראות וליצור אינטראקציה עם אובייקטים וירטואליים בעולם האמיתי, לעתים אף בעזרת משקפיים.

בנוסף למשחקים, נעשה שימוש במציאות רבודה גם בתחומים אחרים כמו חינוך, בריאות, קמעונאות ופרסום ותיירות. בחינוך, למשל, ניתן להשתמש במציאות רבודה ליצירת חוויות למידה אינטראקטיביות ומרתקות עבור התלמידים, בעוד שבשירותי הבריאות ניתן להשתמש במציאות הרבודה על מנת לעזור לרופאים ולמנתחים בפרוצדורות אותן הם צריכים לבצע.

אם עקבתם עד עכשיו, ודאי הבנתם שטכנולוגיית מציאות רבודה היא טכנולוגיה בעלת פוטנציאל לשנות את האופן שבו אנו מתקשרים עם העולם ובני האדם שסביבנו ולהפוך אותו ליותר אינטראקטיבי, מרתק ואינפורמטיבי, והכל ללא מאמץ מצידו של המשתמש. אז אילו שימושים ניתן לעשות בטכנולוגיית המציאות הרבודה? בואו ננסה לצלול לעומק ונסתכל על הנושא מנקודת מבט, ובכן, קצת אחרת.

אז איפה נראה שימוש במציאות רבודה היום ובעתיד?

מציאות רבודה בעולם הפרסום והשיווק

טירה במציאות רבודה

עולם הפרסום והשיווק יהיה אחד התחומים שירוויחו הכי הרבה ממהפכת המציאות הרבודה. עולם הפרסום, שמלכתחילה דורש יצירתיות רבה כדי למשוך את קהל היעד אליו, צפוי לעשות שימוש רב בטכנולוגיית המציאות הרבודה והיכולת שלה להשתלב איתו. אם עד היום הגישה של הקהל לפרסומות נעשתה בטלוויזיה, בטלפון, במחשב, בשלטי חוצות, תחנות אוטובוס וכדומה, הלא שבעולם בו משולבות הפרסומות במציאות רבודה האפשרויות להצגת פרסומות הן בלתי מוגבלות. תחשבו על זה רגע, בכל מקום אליו תלכו תוכלו לראות פרסומות קופצות ומוקרנות לכם. שלילי או חיובי? ובכן, כמו בכל דבר שקשור להתפתחות הטכנולוגית ולפרסום, אנחנו חושבים שהאנושות תתרגל מהר מאוד.

מציאות רבודה בעולם הצרכנות

לטכנולוגיית המציאות הרבודה פוטנציאל רב ביותר להשפעה על חוויית הלקוח. טכנולוגיית מציאות רבודה יכולה להיכנס לפעולה ברגע שהלקוח ירצה לקבל מידע על המוצר אותו הוא בוחן. בצורה זו המוצר מרגיש מונגש הרבה יותר, קבלת ההחלטות הופכת קלה יותר, ופעולת הרכישה לפשוטה יותר. מידע נוסף המשויך לפרטים בקשר לייצור שלהם, להיסטוריה ולמשמעות שלהם עשוי להיות מהנה ומרתק גם כן.

מציאות רבודה בענף הבנייה

מציאות רבודה בעולם הבניה

האמת היא שענף הבנייה הוא ענף שיכול להרוויח המון מסימולציות המבוצעות בעזרת מציאות רבודה. מהדרכה של העובדים, להצגה ושיווק ללקוחות פוטנציאלים, הדמייה של בנייה ובניינים שלמים, מציאות רבודה פותח עולם שלם בפני תחום הבנייה. השימוש במציאות רבודה בבנייה יכול להוביל לחיסכון בזמן ובעלויות, תכנון יעיל יותר מראש, הבנה פשוטה יותר של התהליכים ועוד, והמרוויחים יהיו גם העובדים, גם הקבלנים והמשקיעים, וגם הלקוחות.

מציאות רבודה בענף הבריאות

אחד מהקשיים בהם נתקלים עובדים רבים בתחום הרפואה היא בצורך להשתמש בהמון מידע, ובחוסר הזמינות של מידע זה בזמן אמת בכל מקום מלבד הזכרון. הטכנולוגיה המתקדמת של המציאות הרבודה נותנת לרופאים ולאנשי הצוות הרפואי את האפשרות לקבל גישה למידע קריטי על המטופל ועל ההליך, ואף לאפשר שימוש בסימולציות של ניתוחים ואינספור סיבוכים ושינויים בלתי צפויים בהליך הניתוח לפני הניתוח עצמו.

מציאות רבודה בתעשיית הרכב והתעופה

תעשיית הרכב, התעופה ושאר הכלים הממונעים תוכל להשתמש בטכנולוגיית המציאות הרבודה במספר דרכים שעשויות להאדיר את חוויית המשתמש. מבחינת הקונים והחברות המסחריות, לצפות ברכבים במציאות רבודה יכולה להיות חוויה מדהימה ומעניינת למשתמש, איך הרכב יראה במוסך הפרטי או בחנייה, מה גודל המטוס או המסוק לעומת מסלול הנחיתה, ועוד. מעבר לכך, שמשות של רכבים ומטוסים הן שקופות ויכולות לשמש צג נהדר למידע על הדרך, על מצב כלי הרכב או התעופה, או להציג הוראות כיוון ואף את מד המהירות. תחשבו כמה קל ובטוח יותר יהיה להסתכל על הדרך תוך כדי הנסיעה במקום להעיף מבט לטלפון וללוח המכוונים.

מציאות רבודה בתחום עיצוב הפנים

תדמיינו את האפשרות לראות רהיטים בדירה או במשרד שלכם, במימד המדויק שלהם, להחליף בין צבעים, דגמים, לבחון את כל האפשרויות ולהשוות בין המחירים, ובכן, בעולם בו מציאות רבודה הופכת למציאות מוחשית, אין צורך לדמיין. השימוש במציאות רבודה בתחום עיצוב הפנים ייצור מהפכה של ממש בכל מה שקשור לעיצוב הבית ובחירת רהיטים.

אישה לובשת משקפי מציאות רבודה

מציאות רבודה בתחום החינוך

בעת החדשה והמתפתחת, ענף החינוך עובר שינויים רבים. בעידן בו הילדים הם בעלי חוש טבעי יותר לטכנולוגיה, אין ספק כי השילוב של אינטראקטיביות ויצירת קשר עם הסביבה יכולה להפוך קריטית לשיפור יכולות הלמידה של הילדים.

דמיונו שיעור ביולוגיה בו אפשר לראות איברים ותאים כמעט באופן מוחשי, להביט על מבנים עתיקים בשיעור היסטוריה בתוספת מידע עליהם, או אפילו לקבל תוכנית אימון מסודרת וניתנת לתקשור בשיעור חינוך גופני. כל אלו יכולים להפוך את עולמם של התלמידים בין רגע, ולעודד אותם להיות מעורבים יותר בחומר הנלמד.

מציאות רבודה בתחום האופנה

אחד התחומים שצוברים הכי הרבה תאוצה בשנים האחרונות הוא ענף הקנייה ברשת. הנוחות של הרכישה באינטרנט, שילוב של היקף והיצע בלתי מוגבל יחד עם חופש ונוחות, גורם ליותר ויותר אנשים לרכוש דווקא דרך הרשת. האפשרות שהמציאות הרבודה פותחת בפני הלקוחות היא היכולת לחוש כאילו הם ממש לובשים את הבגד, או רואים את הנעל על הרגל שלהם, לדוגמא. הרבה לקוחות דווקא מתקשים לבצע רכישות של פרטי לבוש והנעלה דרך הרשת, וזאת משום שהם חוששים מאי-התאמה של פריטים אלו למידותיהם. השימוש במציאות רבודה ומדידה מרחוק של בגדים ונעליים, עוזרת ללקוחות להבין מה מתאים להם ומסייעת ולחנות ולמותג למכור.

מציאות רבודה בענף הקוסמטיקה

אין ספק שמהפכת הקניות באונליין מכה גלים גם בענף הקוסמטיקה, והלקוחות נעשים יותר ויותר מוכנים לרכישה ברשת. חסם גדול שיש ללקוחות המעוניינות לרכוש איפור דרך האינטרנט קשור בחוסר הידיעה לגבי ההתאמה של המוצר אליהן ולסוג האור שלהן. טכנולוגיית המציאות הרבודה מסייעת ללקוחות להבין כיצד המוצר יראה עליהן. בעזרת סריקה מתקדמת של תווי הפנים, יכולה הלקוחה לבחון כיצד יראו מוצרי איפור שונים על העיניים, השפתיים והלחיים לדוגמא.

לסיכום

לא קשה להבין ולהמשיך לדמיין עד כמה תתפתח טכנולוגיית המציאות הרבודה וכמה עוד תשפיע על חיינו. כשמדברים על מציאות רבודה חשוב לזכור שהטכנולוגייה כבר פה, אפשר רק לקוות שהאנושות תפיק מהמציאות הרבודה כמה שיותר, מבלי לאבד את המציאות שלנו לחלוטין.

פורסם ב: אנימציה, אפטר אפקטס, תוכן וידאו

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן