דף הבית » כתיבה לפייסבוק » מדריך: כך תביאו לקוחות מהפרופיל האישי שלכם בפייסבוק חינם אין כסף

מדריך: כך תביאו לקוחות מהפרופיל האישי שלכם בפייסבוק חינם אין כסף

אז איך משווקים את העסק בפייסבוק בצורה יעילה, חכמה, לא מעיקה, לא דוחפת אבל כן מוכרת ועם חיבור אמיתי אלינו ולמה שאנחנו עושים?

אז קודם כל חשוב לדעת מה לא לעשות

לא מתבססים על מוזה וספונטניות.

לא זורמים עם המציאות ופועלים לפי ״מה שיוצא אני מרוצה״.

לא מחכים לרעיון מדליק לכתוב עליו.

פרופיל אישי הוא ערוץ שיווקי לכל דבר והשיווק בו יכול וגם צריך להיות מתוכנן וידוע מראש. ולא! אתם לא הופכים את הפרופיל האישי למקצועי נטו ולא דוחפים את העסק שלכם לשם כל שני וחמישי (אגב, זה ממש מרחיק חברים) אלא אתם מתחילים לחיות את העסק שלכם בצורה חופשית ואותנטית רק שאתם עושים את זה מהזווית שמעניינת את הלקוחות שלכם.

גאנט של יוליה לפוסטים בפרופיל האישי

וזה הפיצוח!

זה לא תיעוד רגיל של חיי העסק שלכם בסגנון של ״בדרך לעוד לקוח מרוצה״ אלא זה תיעוד מתוך הבנה מה יעצור דווקא את הלקוח הפוטנציאלי שלכם דווקא על הפוסט שלכם.

אגב, למי ששואל את עצמו כמה כסף/לקוחות אפשר להביא עם שיווק נכון בפרופיל אישי? התשובה היא עשרות וגם מאות אלפי שקלים בשנה (תלוי בעסק). וזה כמובן לא חייב להיות ערוץ השיווק היחיד שלכם. ההכנסה הזו יכולה להיות תוספת נחמדה להכנסות מערוצי שיווק אחרים שלכם.

שלבי העבודה תכל’ס

  • בשלב 1 – אנחנו מאפיינים את הלקוחות שלנו פסיכוגרפית ודמוגרפית. אנחנו לא באים בידיעה של מה אנחנו יודעים לעשות/מה למדנו/איזה עסק יש לנו. אלא בשלב ראשון אנחנו נכנסים לפה עם השאלה של מי הם האנשים שהשירות/המוצר שלנו מאוד מעניין אותם ואיפה הם נמצאים ברשת.
  • בשלב 2 – אנחנו מתחילים להביא אותם לפרופיל שלנו. כן כן – חברים בפרופיל זו לא גזרה משמיים. אנחנו יכולים לברור אותם עוד יותר טוב ממה שאנחנו בוחרים חברים במציאות.
  • בשלב 3 – אנחנו מכינים לנו טבלה מרוכזת של נושאים לתוכן (כמו בדוגמה בראש העמוד) כי בשיווק אסור להתנהל ממוזות מבלי לראות את המפה הכוללת של כתיבת התוכן. הרי יש תהליך שהלקוח שלנו צריך לעבור כדי להפוך מחבר פייסבוקי ללקוח משלם. את התהליך הזה חשוב להבין ולתכנן מראש.
  • בשלב 4 אנחנו מתחילים ליצור תוכן איכותי. יש מי שמעדיף ליצור תוכן מראש ויש מי שמתחייב ליצור תוכן באופן שוטף (לפחות 2-3 פוסטים מעמיקים בשבוע). כאן חשוב לדייק בגיוון של התוכן, בסגנונות הגשה שלו וגם בצורת האריזה שלו. לא רק סיפורי מקרה אלא גם טיפים או מאמרים, גם סרטוני עדויות, גם הצצות לחיים האישיים עם ניחוח והקשר לעסק וזאת במטרה שכמה שיותר אנשים ירצו להתחיל לקרוא כמו גם להמשיך לקרוא עד הסוף. גם אם הפוסטים ארוכים מאוד כי תכל’ס ממש אין בעיה לכתוב ארוך אבל חשוב להקפיד שיהיה כתוב נכון ומעניין. חשוב לשים לב:
    • ✅ לתחילת הפוסט (לוותר על הפתיח והקדמה ויש להגיע לפואנטה), אותנטיות בכתיבה (נגמרה הסבלנות לסיסמאות).
    • ✅ לבחון את הנחיצות של כל מילה ולהדק את הכתיבה.
    • ✅ להוסיף הנעה לפעולה בסוף (לא למכירה. לפעולה).
  • בשלב 5 שמתבצע במקביל לשלב 4 אנחנו נשים דגש משמעותי על המדיה המצורפת. המטרה שלנו היא לצרף תמונות או סרטונים שיעצרו את הגלילה האינסופית של הגולשים, כאלה שידברו את המסר שלנו עוד לפני שאדם מתחיל לקרוא את הפוסט.
  • בשלב 6 אנחנו עוברים לכתוב תוכן מוכר ותוכן ממכר ביחס של 1:5 והנה הסבר: התוכן כאן מתחלק לשני סוגים, תוכן ממכר ותוכן מוכר. 80% מהתוכן צריך להיות בעל ערך כזה כך שהוא גורם לקהל להתמכר אלינו ורק כ-20% צריך להיות תוכן מוכר. ישנם מספר מבנים של תוכן מוכר ומה שהכי חשוב להבין שבמכירה אף פוסט הוא לא דרמה. זה יהיה פספוס לצפות שכל המכירות יעשו על ידי פוסט אחד ולכן אנחנו נשלב:
    • 👌🏼גם פוסטים שמוכרים
    • 👌🏼גם פוסטים שיוצרים רצון ותשוקה
    • 👌🏼 וגם פוסטים שמטפלים בהתנגדויות
  • בשלב 7 שלא באמת נגמר אי פעם אנחנו פשוט ממשיכים את מה שאנחנו עושים (כמו שקוקה קולה ממשיכה לפרסם כל הזמן). אנחנו חיים את חיי העסק שלנו כאן ברשת בצורה אותנטית יותר תוך שאנחנו מקפידים לעשות את זה מהזuוית שמעניינת את הלקוחות שלנו ולא סתם מדברים על עצמנו.

אנחנו מקפידים על מתן תוכן ממכר לצד תוכן מוכר ומומלץ לבנות גאנט תוכן מראש כמה חודשים קדימה כי השוטף הרי שוטף. אם אתם בעלי עסק פעיל ועובד אתם בקלות יכולים למצוא את עצמכם נעלמים לאיזה שבוע שבועיים, חודש חודשיים ואם לא תיצרו את התוכן הזה מראש, זה יהיה ממש כמו להשאיר כסף על הריצפה. אבל כשיש לכם גאנט והוא ביומן ויש כבר נושאים לתוכן – הסבירות שתתמידו גדלה במאות אחוזים.

הכותבת היא יוליה גרוס בעלת חברת עוצמה לשיווק ברשת.

פורסם ב: כתיבה לפייסבוק

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן