דף הבית » כתיבת תוכן לאתרים » פותחים עסק? הנה פעולות החובה שעליכם לבצע באתר החדש שלכם

פותחים עסק? הנה פעולות החובה שעליכם לבצע באתר החדש שלכם

עסק חדש באוויר מביא עמו התרגשות גדולה במיוחד אחרי עבודה אסטרטגית מעמיקה, השקעה באפיון, חוויית המשתמש, עיצוב האתר ויצירת המסרים השיווקיים. היציאה לעולם ולאונליין היא רק השלב הראשון בפרויקט המתמשך של בניית החברה החדשה. כחלק ממאמצי השיווק מוקם גם אתר אינטרנט חדש – לרוב, מלא בתוכן שיווקי עשיר. במידה ואנחנו מעוניינים שהאתר יככב במנועי החיפוש, ימשוך משתמשים, יניע לפעולה, יעלה המרות, מכירות ורווחים – אנחנו צריכים לתחזק אותו באופן שוטף.

איור של חנות

לפניכם מספר פעולות חיוניות שיש לעשות עם הקמת אתר חדש

כתיבת תוכן יחודי

תוכן איכותי ורלבנטי לאתר הינו בעל ערך רב ביצירת עולם התוכן של האתר, יצירת עניין ומשיכת משתמשים. התוכן צריך להתאים לאופי של האתר בשפה, בנושאים שלו, בהצגתו.
תכנים יכולים לסייע בקידום האתר במנועי החיפוש כיוון שהם מהווים נגזרת חשובה בציון איכות האתר.

כמו כן, משתמשים נכנסים לאתר עם תוכן איכותי ויעיל, כדי שיוכלו לקבל מידע חשוב או ליהנות מהתכנים. תוכן איכותי באתר גם בונה אמון (שהמשתמשים מבינים שיש על מי לסמוך).
התוכן צריך להיות דינאמי ועדכני, מכוון לקהל יעד, כדי שמשתמשים תמיד יפיקו ממנו את המיטב. יש להקפיד שניתן יהיה לאתר את התוכן בקלות ולזכור שהוא גם צריך לשרת את מטרת האתר. חלק בלתי נפרד מתהליך בניית התוכן קשור גם לחקר מילות מפתח, כך שכותבי התוכן המייצרים את התכנים ידעו להקפיד על תכנים שמותאמים גם למנוע החיפוש מבלי להתפשר על סטנדרטים גבוהים של כתיבה. בנוסף, יש לדאוג לתמיכה וויזואלית בתוכן בדמות תמונות איכותיות וסרטונים רלבנטיים – אך מבלי שאלה יעכבו את טעינת הדפים באתר.

באנרים מעוצבים

כלי חזותי שיכול למשוך תשומת לב למסרים חשובים, לתקשר עדכונים וליצור אינטראקציה עם משתמשים הוא באנר. זוהי מודעת פרסום דינאמית אסתטית שניתן לשלב במוקדים אסטרטגיים ברחבי האתר כאשר יש להקפיד בעת עיצוב באנרים על חיתוך נכון של הבאנר בהתאם למיקומים המבוקשים (באנר רוחבי, אנכי, עליון, תחתון, אמצעי וכדומה) וכן על כך שהבאנר ישתלב בהרמוניה עם ערכת הצבעים של האתר, כדי שמצד אחד, הוא יהיה סינרגי למקום בו הוא ממוקם ומצד שני, גם יבלוט על הרקע.

חשוב להשקיע בעיצוב הבאנר כך שיכלול מידע רלבנטי לפי המטרה של הפרסום – אינפורמטיבי, מכירתי, תדמיתי ושיכלול לחצן הנעה לפעולה על מנת שהוא יעביר את המשתמש לדף נחיתה הייעודי.

כדאי לעדכן ולרענן את הבאנרים לפי עונתיות, אירועים, מסרים מתחלפים, קידום מכירות, לכלול הצעת מכר, קוד קופון וכל אלמנט שיוכל לשפר את הנראות ואת התכלית של הבאנר.

בדיקת נגישות אתר

היום, על פי החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, יש לבצע נגישות אתרים על פי התקן הישראלי מספר 5568. הנגשת האתר היא בגדר חובה ועליה להתבצע על פי התקנים, זאת על מנת לאפשר לכלל הציבור לרבות בעלי מוגבלות להשתמש באתר.

בין היתר, יש לדאוג לביצוע התאמות כמו אפשרות לקריאת מלל בצבע בולט בהשוואה לרקע או על הוספת כתוביות לסרטונים, עיצוב טפסים, אפשרות לבחירת פונט מועדף. יש לבצע את האופטימיזציה הנדרשת גם כדי לספק חוויית גלישה טובה וגם שהיא תותאם לבעלי מוגבלות.

בדיקת רספונסיביות

חשוב מאוד שהאתר יעלה בדרך הטובה ביותר גם במכשירי המובייל (כי רוב הגולשים היום עושים זאת מסלולרי) ולצורך כך יש להתאים את העיצוב והגלישה לחוויית המשתמש גם ממכשירים סלולריים, טאבלט וכדומה. ההתאמה הנדרשת קריטית למשתמשים, לביצוע המרות ולתצוגה הטובה ביותר מכל מכשיר אליו נכנסים. יש לבצע טסטים כשאפשר לבצע אותם באמצעות כלי בדיקה שונים על מנת לוודא שהאתר עולה בצורה אופטימאלית במגוון גדלי מסך ובתצורות מסך משתנות.

פורסם ב: כתיבת תוכן לאתרים

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן