חסרונות העבודה מול חברת כתיבת תוכן

בואו נתחיל מהסוף:

אנחנו יודעים שאנחנו יורים לעצמנו במאמר הזה ברגל, אנחנו יודעים שנקומם עלינו חצי מחברות כתיבת התוכן בארץ (ואולי, גם כמה בחו"ל, אם גוגל טרנסלייט תצליח לתרגם אותו כהלכה), אנחנו יודעים שלא יזמינו אותנו לכנסים הקרובים (גם ככה, המרצ'נדייז שם לאחרונה לא משהו :)), אבל זה מאמר שצריך להיכתב.

גם כי הגיע הזמן שמישהו מהצד "שלנו" יכתוב אותו, וגם כי, כמו בכל דבר אחר, אנחנו משתדלים להיות כנים ואמיתיים עד כמה שאפשר, ולשים את טובת הלקוח מול עינינו, גם כשזה עלול לפגוע בנו.

מהם חסרונות העבודה מול חברות תוכן וכותבי תכנים?

מקצועי-מקצועי?

בשנים האחרונות, מאז נכנס הסלוגן "התוכן הוא המלך", זרמו מיליוני מילים במקלדות ומיליוני מאמרים, כתבות, תכנים ושאר ירקות גודשים את הרשת. כל סטודנט בחופשת סמסטר קורא לעצמו "כותב תוכן" פותח חברה לכתיבת תכנים וכותב. במקרים מסוימים, זה מצליח, במקרים אחרים – הרבה פחות. הבעיה היא, שכשזה לא מצליח, זה עלול ליפול בול על האתר שלכם, ואז אתם מקבלים משהו שכל קשר בינו לבין כתיבת תכנים מקצועיים או כתיבת תכנים קידומיים הוא מקרי בהחלט. יהיה לכם קשה לזהות את הבעיה הזו מראש, אבל לאחר שכר הלימוד הראשון שתשלמו, סביר להניח כי תלמדו לזהות כבר את ההבדלים בין "חברה לכתיבת תכנים" לבין חברה אמיתית לכתיבת תכנים.

דברים שרואים מכאן, לא רואים משם!

קשה להעביר את מה שאתם רוצים לומר לאדם זר. כשמדובר באתר שהוא הבייבי שלכם, חשוב לכם שהוא "ישמע" בדיוק כמוכם, הבעיה מתעוררת כשאין לכם זמן (או כשרון) לכתוב, ואתם גם לא מצליחים להעביר במדויק את מה שחשוב לכם לומר לכותב התוכן שעובד מולכם. לכותבי תוכן יכולות להיות המון תכונות טובות, אבל, לרוב, מולם אתם עלולים לחוש שהתוכן שלכם לא ממש בראש מעייניהם, או שהוא פחות חשוב להם מאשר הוא חשוב לכם.

כל זה טבעי, הגיוני ולגיטימי. כאן, כאשר מדובר בתכנים שהם "בדמכם" (תכנים מקצועיים, דף אודות, חזון החברה וכד'), רצוי שתבינו כי מדובר בעבודה יד ביד עם כותב התוכן, ולא תזמינו דווקא תוכן סטנדרטי יותר. כן, אנחנו יודעים, זה עלול לעלות קצת יותר, אבל, בשורה התחתונה – זה שווה הרבה יותר!

אנ-דן-דינו

חברות לכתיבת תכנים, לרוב, מעסיקות יותר מכותב אחד, כך שקיים סיכוי כלשהו שתפלו דווקא על כותב שהוא פחות בראש שלכם. זה קרה, קורה ויקרה, וזה גם לא אסון כל כך גדול. כאן, שוב, ניתן לעשות הפרדה ברורה בין תכנים שהם "בדמכם" לבין תכנים שאולי דורשים יותר טכניקה ומקצועיות אבל פחות אקוטיים לכם. בכל מקרה, חברת תכנים שמעסיקה מספר כותבי תוכן יכולה להתאים לכם את כותב התוכן שקרוב ביותר (שוב, קרוב ביותר, לא בהכרח בדיוק) לראש שלכם. זה היתרון העיקרי שלהן כחברות מסודרות, מול כותב תוכן בודד.

(יש עוד יתרון בעבודה עם חברת תוכן והיא כשניגשים לקידום האתר. או אז יש צורך בכתיבה של תכנים רבים והרבה מאוד פעמים יהיה נכון להיעזר בכותבים שונים כי תוכן מגוון משפיע לטובה על קידום אתרים.)

מתי כן משתלם לך להיעזר בחברה לכתיבת תוכן?

  • אם אין לך את הכישרון לכתוב את התכנים שלך בעצמך וגם אם אין לך מישהו קרוב שיכתוב עבורך.
  • אם את/ה יודע/ת להעביר את מה שאת/ה רוצה בדרך הטובה ביותר למישהו אחר.
  • אם את/ה מסוגל/ת לשחרר ולהבין שלפעמים מה שאת/ה רואה כ"טוב ביותר" לאתר שלך, לא בהכרח נכון מבחינה מקצועית עבורו ועבורך.
  • כשאת/ה מוצא/ת חברת תוכן רצינית ומנוסה שמשדרת באותו הראש שלך, השיחה והאינטראקציה ביניכם היא עניינית , מוכוונת תוצאה וזורמת, ויש לך תחושה שהגעת אל המקום הנכון.

זהו,

שמנו את הדברים על השולחן, אמרנו את הדברים שהיו חייבים להיאמר על ידי מישהו. בהצלחה!