דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבה על בריאות ותזונה: 4 טיפים לכתיבת תוכן שאנשים יטרפו

כתיבה על בריאות ותזונה: 4 טיפים לכתיבת תוכן שאנשים יטרפו

קים קרדישיאן או קייט מוס? אדל לפני הדיאטה או אחרי?

כולנו חשופים לסתירות בתחום דימוי הגוף, הבריאות והתזונה וכולנו יודעים בדיוק מה כל סלב אוכל לארוחת בוקר, צהרים וערב.

אם גם אתם כותבים בתחומים האלה בטח כבר גיליתם שזה לא קל.

מצד אחד, אתם צריכים לספק המלצות מקצועיות לגבי בריאות, תזונה וירידה במשקל, אבל מצד שני יש לכם מתחרים מכל הכיוונים שלא כולם (איך נגיד את זה בעדינות…) מקפידים על אמינות.

בטח לא תופתעו אם נגלה לכם שיש גם לא מעט פייק ניוז ברשת ועם עידן ה-AI אתם רואים לאן זה הולך…

אז מה עושים? החלטנו להרים את כפפת הבישול ולתת לכם 4 טיפים על קצה המזלג .

אוכל בריא - ירקות

תינעלו על הקהל שלכם עם מנה ראשונה שאי אפשר לעמוד בפניה

גם כשאנחנו בדיאטה, יש מנות שלא נוכל לעמוד בפניהם.

אותו הדבר בתוכן בכלל ותוכן בריאותי ותזונתי בפרט.

שורת פתיחה חזקה יכולה לעשות את העבודה, אבל אל תישארו שם. אנחנו ממליצים להתחיל עם אקסיומה שכולם מכירים (למשל שחשיפה לשמש היא דבר מזיק) ולהפריך אותה.

זו דרך מצוינת שתגרום לקוראים שלכם להמשיך לקרוא, בעיקר כי אתם בונים אצלם ציפייה לתוכן מפתיע עם נקודת מבט חדשה.

גם אם אתם לא מאמינים שפרות קדושות הן חומר גלם מעולה לסטייקים – אנחנו ממליצים לנסות ולגלות את ההבדל.

תשקיעו במנה העיקרית

היתרון העיקרי בכתיבה על בריאות ותזונה היא העובדה שכולנו שם. כולנו אוכלים כמה פעמים ביום פשוט כי זה הכרח הישרדותי.

המשמעות היא שקהל היעד שלכם הוא כמעט בלתי מוגבל.

למעשה, העיסוק של כולנו בתחום הדיאטה הוא בכלל משהו אחר. ניסיון לשיפור הבריאות – מה שמגדיל עוד יותר את קהל הקוראים הפוטנציאלי שלכם.

לכן, אחרי שורת הפתיחה והפרה הקדושה שהעליתם לעולה הגיע הזמן למנה העיקרית. זו ההזדמנות שלכם לכתוב תוכן שמבוסס על הידע והניסיון שלכם.

בגלל שלאנשים אכפת גם מהמשקל וגם מהבריאות שלהם, יש סיכוי לא רע (ואפילו די טוב) שהם ימשיכו לקרוא ויתעניינו במה שיש לכם להגיד. וכן, גם אם זה לפעמים מנוגד למה שהם חושבים.

התוספת שתופסת אבל לא יותר מדי

חשיבות עליונה בכתיבה על בריאות ותזונה היא היצמדות לעובדות, אבל לא יותר מדי. ממש כמו שבארוחה אנחנו לא אוכלים מנה עיקרית עם שלוש תוספות. גם שתיים זה מוגזם.

מבחינתכם זה אומר לספק מידע מדעי בסיסי לכתיבה שלכם אבל לא לחפור. אם אתם מצטטים מחקרים, אנא בחרו באלו שתומכים בטענה שלכם.

ככלל, מתן עומק של ראיות לטיעון בודד יעבוד יותר טוב (ויהיה פחות מבלבל) מאשר התפרסות על מספר נושאים. אם תרצו – תפסתם מרובה, לא תפסתם.

ככה גם יהיו לכם נושאים למאמרים נוספים – מה שיאפשר לכם ליצור קהל קוראים קבוע שיראה בכם סמכות מהימנה.

אם תרצו תוכלו להפנות את הקוראים למקורות נוספים (למשל תחת הכותרת “לקריאה נוספת” או “להעשרת הידע”).

למעשה, אתם נותנים לקוראים שלכם בדיוק את מנת המזון המומלצת עבורם. לא פחות מדי מצד אחד, אבל  מצד שני גם לא מאביסים אותם ביותר מידע ממה שהם יכולים לעכל.

ולקינוח – הנעה לפעולה

אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אצלנו הארוחה היא רק תירוץ לקינוח. אותו הדבר בתוכן.

אין שום משמעות בכתיבה (איכותית ככל שתהיה), אלא אם אתם מתכוונים לנצל את המומנטום כדי לגרום לקוראים לכם לפתוח את הארנק.

וכמו בכל ארוחה, גם כאן לא מומלץ להגזים עם הקינוחים.

לכן כדאי לזקק את ההנעה לפעולה ולמקד אותה ב-2-4 הנעות לפעולה חיוביות, כלומר כאלה שממוקדות בשיפור החיים של הקוראים.

למשל, “לחצו כאן ותתחילו להרגיש טוב יותר”, “השאירו פרטים וקבלו את המדריך המלא לשיפור הבריאות”, “צרו קשר וגלו את השיטה לחיים בריאים”.

ומה איתנו? אנחנו נמשיך לאכול חסה ולהאמין שהיופי הטבעי של ג’ניפר אניסטון הוא תוצאה של גנטיקה. מזל שהקוראים שלכם יותר חכמים מאיתנו… 🙂

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן