למה חשוב להשתמש בכותרות בדפי תוכן באתרים

הוספת תוכן איכותי ומקורי לאתרי אינטרנט הוא אחד מהדברים החשובים ביותר הדרושים ליצירת אתר טוב וממיר. כבר מזמן נהוג לומר בתחום השיווק הדיגיטלי ש"התוכן הוא המלך", ויש לכך סיבות טובות.

בעלי אתרים רבים כיום נוהגים להתייחס לתוכן קודם כל כאמצעי לקידום אתרים. זהו תפקיד חשוב של תוכן באתר, אך חשוב לזכור שהתוכן נועד גם לספק ערך מוסף ומידע לגולשים שנכנסים לאתר. הגולשים שמגיעים לאתר שלכם רוצים ללמוד על נושא מסוים – והתפקיד שלכם הוא לספק את המידע שהם מחפשים, ולעשות זאת בצורה הטובה והנכונה ביותר.

על מנת לספק לגולש מה שהוא מחפש, חשוב שהתוכן יהיה ענייני, מקורי ומעשיר. הגולש הממוצע ירצה לדעת מהר מאוד האם התוכן שהוא נכנס אליו יכול לענות לו על השאלה שהוא שאל במנוע החיפוש. לכן חשוב שהדף שהוא נכנס אליו יהיה מסודר באופן הגיוני ושיהיה קל להתמצא בו.

לשם כך, יש צורך בשימוש נכון בכותרות ותתי כותרות בכל עמוד תוכן באתר. כאשר ישנן כותרות בתוכן, הגולש יכול לסרוק במהירות את המאמר ולראות האם יהיה כדאי להשקיע זמן ולקרוא את העמוד. למעשה, מרבית הגולשים מבצעים סקירה שכזו של התוכן על מנת להבין על מה המאמר מדבר לפני שהם מתחילים לקרוא. אתם יכולים להגדיל לעשות ולשים דגש על כתיבת כותרות ממגנטות.

הוספת כותרות יכולה לעזור לגולש להבין בקלות לאן הוא נכנס ולסייע לו להחליט אם להישאר בעמוד. זהו אחד מהתפקידים החשובים ביותר של שימוש בכותרות בתכנים ברשת.

ההשפעה של כותרות ותתי כותרות על קידום אתרים אורגני (SEO)

לשימוש נכון בכותרות יש השפעה מהותית על קידום אתרים במנועי החיפוש. קודם כל, האלגוריתם של גוגל מזהה תוכן איכותי על פי כמה פרמטרים. אחד מהפרמטרים שהוא משתמש בהם הוא צורת הארגון של התוכן שהוא סורק.

כתיבת תוכן מאורגן היטב, עם כותרות ותתי כותרות, מקל על מנוע החיפוש להבין במה עוסק הדף שלכם. לכן, כאשר בונים נכון כותרות בדפי תוכן, יש להשתמש בכותרת ראשית אחת וכותרות משנה על פי כללים ברורים (שאותם נביא בהמשך). שימוש נכון בכותרות משנה עונה על הדרישות של גוגל ושאר מנועי החיפוש ובהחלט יכול לסייע בדירוגים.

בנוסף, על מנת לקדם ביטוי מסוים באתר, חשוב להכניס את הביטוי בצורה ברורה לכותרות הראשיות ולכותרות המשנה. מסיבה זו נהוג כיום בעולם קידום האתרים לייעד דף תוכן עבור כל ביטוי שאותו רוצים לקדם. בראש הדף צריכה להיות כותרת ראשית עם הביטוי הראשי, ורצוי לשלב בכותרות המשנה ביטויים נוספים הקשורים לביטוי החיפוש הראשי.

השפעה נוספת שיש לשימוש נכון בכותרות על קידום האתר היא הגדלת משך השהייה של הגולשים בדף וכן הקטנת אחוז הנטישה. מדובר במדדים שמתייחסים לכמות הזמן שהגולש שוהה באתר וכן מאיזה דף הוא בוחר לצאת מהאתר. גולשים שמתקשים להבין על מה הטקסט שהם קוראים מדבר, יבחרו בדרך כלל לחפש את המידע שהם זקוקים לו באתר אחר. לעומת זאת, כאשר הם נתקלים בתוכן מאורגן שקל להתמצא בו, גדל הסיכוי שהם יבחרו לקרוא את כל הדף ובכך להגדיל את משך השהייה באתר. כאשר הגולשים נמצאים זמן רב יותר באתר ולא יוצאים ממנו במהירות, לדבר יש השפעה חיובית רבה על דירוגי האתר במנועי החיפוש.

ההשפעה השלישית על נושא קידום האתר היא שהכנסת כותרות וכותרות משנה מסייעת לנגישות של האתר. נושא הנגישות הפך להיות משמעותי בתחום קידום האתרים ויכול להשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש. כותרות מאפשרות ל"קוראי מסכים" לרפרף בתוך התוכן וכך מסייעות לאוכלוסיות המשתמשות במכשירים אלו.

טיפים לשימוש נכון בכותרות באתרי אינטרנט

על מנת להשתמש נכון בכותרות באתר שלכם, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים.

שימוש בכותרת ראשית וכותרות משנה

הכותרת הראשית צריכה להוות סיכום מקוצר של התוכן שבו עוסק העמוד. היא צריכה להיות בפורמט ה-HTML המתאים, כלומר – כותרת מסוג H1 (הנה ההסבר טכני אבל בעיקרון אם אתם עורכים את התכנים שלכם במערכת וורדפרס אז בחרו באפשרות כותרת ברמה 1).

כותרת ברמה 1 בעורך הקלאסי של וורדפרס
כותרת ברמה 1 בעורך הקלאסי של וורדפרס
כותרת ברמה 2 בעורך גוטנברג החדש של וורדפרס
כותרת ברמה 2 בעורך גוטנברג החדש של וורדפרס

אחריה צריכות לבוא כותרות משנה במאמר, שתסכמנה את הרעיונות החשובים בכל חלק שלו. כל כותרת צריכה להוות סיכום מקוצר של הרעיון המרכזי שיופיע בפסקאות התוכן שבתוכה. יש לציין שחשוב להכניס כותרת ראשית H1 אחת בלבד בכל עמוד. העורך החדש של וורדפרס כבר לא מאפשר להכניס יותר מ-2 כותרות H1.

הכללת ביטויי החיפוש בכותרות

כפי שכבר ציינו, כל עמוד שמיועד לקידום אתרים צריך לכלול בצורה ברורה את הביטוי הראשי בכותרת הראשית של העמוד. ניתן להוסיף ביטויי חיפוש משלימים בכותרות המשנה, בהתאם. לדוגמה, אם העמוד שלכם עוסק בעיצוב מודרני של מטבחים, הכותרת הראשית צריכה לכלול את הביטוי "עיצוב מודרני של מטבחים". כותרות המשנה צריכות לכלול ביטויים כמו – "מטבח מודרני", "מטבח מודרני מעוצב" וכו'.

להכניס מספיק כותרות משנה

על פי הכללים הנהוגים בתחום, כדאי שלא להכניס תוכן של יותר מ-200 עד 300 מילים מבלי שיהיה מכונס תחת כותרת משנה. זאת על מנת שלא ליצור עומס על הקורא ולוודא שיהיה לו קל לסרוק את המאמר בתחילת הקריאה. מצד שני, כדאי גם לא להגזים ולא להכניס יותר מדי כותרות משנה, מפני שגם זה יכול ליצור עומס על חווית הקריאה.

סוגי כותרות ותתי כותרות בבניית אתרים

אתרי אינטרנט בנויים בשפת HTML. בשפה זו ישנה דרך מסודרת להגדיר באתר כותרות ותתי כותרות. חשוב לדעת זאת מפני שבעלי אתרים רבים כיום עורכים ומכניסים בעצמם תכנים לאתרים שלהם. כל כותרת ב-HTML מסומנת בתגית H. תגית H1 היא הכותרת הראשית ומסומנת כך – <H1>. כותרות המשנה מוגדרות על פי הגודל שלהן. כך, כותרת H2 היא קטנה יותר והכותרת הקטנה ביותר היא תגית H6.

כאשר מנהלים אתר בוורדפרס, ניתן להכניס בקלות כותרות בעזרת העורך שבו משתמשים לבניית האתר. מאחר ו-וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בישראל ובעולם, כדאי לדעת איך להכניס בה כותרות. ישנן 2 דרכים עיקריות לעשות זאת – באמצעות עורך הטקסט של הדף ובאמצעות עורך הבלוקים.

כך צריך להיראות מבנה הדף בעורך טקסט:

מבנה דף תקין
מבנה דף תקין

לעומת זאת, כך ניתן לבחור את סוג הכותרת הרצויה בעורך הבלוקים:

דרך נוספת לבחירת סוג הכותרת הרצויה בעורך הבלוקים של גוטנברג
דרך נוספת לבחירת סוג הכותרת הרצויה בעורך הבלוקים של גוטנברג

לסיכום

שימוש נכון בכותרות באתר שלכם יכול לסייע לכם גם למשוך גולשים לאתר וגם להשאיר אותם בדף ולגרום להם לקרוא את התוכן שלכם. בעזרת שימוש נכון בכותרות ניתן להשפיע על סיכויי הקידום האורגני של האתר שלכם ולתרום לשיפור המדדים שמנועי החיפוש מודדים באתרים.

חשוב לזכור שכותרות מהוות דרך להנגיש את התוכן לקוראים שלכם ולשפר את חווית הגלישה באתר. מכיוון שמרבית הגולשים נוהגם לסקור את העמוד לפני שהם משקיעים מאמץ בקריאה שלו, שימוש בכותרות משנה טובות יגדיל את הסיכוי שהם ירצו לעשות זאת.

כותרת טובה היא כזו שלוכדת את המהות של התוכן שמגיע אחריה ומהווה סיכום קצר ומעורר עניין שלו. ניתן ורצוי להשתמש גם בהומור ובכותרות מסקרנות על מנת ללכוד את תשומת הלב של הגולש.

בעזרת הקפדה על הכללים של שימוש בכותרות, תוכלו לשפר את יחס ההמרה באתר שלכם וליצור תוכן מקורי ואיכותי שהגולשים ירצו לקרוא ולשתף.