כיום, קשה להעלות על הדעת אדם שלא שמע את המנטרה "התוכן הוא המלך", והדבר נכון במיוחד בכל הנוגע לכתיבת תוכן לעסקים. אבל, אחרי שסיימנו לשנן את המנטרה הנדושה הזו, כאשר אנחנו מגיעים לתכל'ס ושואלים שאלות מעט יותר נקודתיות, מסתבר שכתיבת תוכן אינה עניין כל כך פשוט, כמו שהיה עשוי להצטייר מהעיסוק המסיבי בה בכל מדיה אפשרית. והנה הדילמה הנפוצה ביותר – אין ספק כי תוכן חשוב ביותר לעסקים, אם כן, כיצד מייצרים תוכן, כשבעצם, אין לכם אפילו קצה של חוט שיאמר לכם מה אתם צריכים לכתוב שאותו "תוכן" שכולם אומרים שהוא חשוב?

טיפים לכתיבת תוכן עסקי

שלושה טיפים טובים שיעזרו לכם להתמקד בעת כתיבת תוכן לעסקים

1. הכירו את סוגי התכנים העיקריים השונים

דנו לא פעם בפוסטים שלנו בעבר בסוגי התכנים השונים הקיימים כיום, אולם, יחד עם זאת, נתמצת לכם זאת בקצרה:

  • תוכן קידומי תוכן המבוסס על מילות מפתח. למעשה, במרבית המקרים, עלול להיות מדובר בתוכן קלוקל שאינו תורם הרבה לגולש האנושי, אבל לא לעיניו (ולתפישתו) הוא מכוון, אלא "לעיניהם" של מנועי החיפוש. כאן – כל עוד תקפידו למנן את מילות המפתח ולמקם אותן נכון, הכל יהיה בסדר ומנועי החיפוש יאנדקסו את התוכן.
  • תוכן שיווקי תוכן שמטרתו להאדיר, לפאר, לקלס ולשבח את בית העסק, לספר כמה הוא טוב ומיוחד. רמת המינון של השיווק כאן יכולה להשתנות מתוכן שכולו שיווקי לתוכן שרק הסיומת שלו (פסקה או מספר שורות אחרונות) היא שיווקית.
  • תוכן אינפורמטיבי תוכן שמטרתו למסור מידע. לרוב, בתוכן כזה לא תהיה הדגשה על מילות מפתח ואם הן תהיינה נוכחות בו, הן תשולבנה במינון נמוך ומורגש פחות. הוא פונה לציבור הרחב ומדבר איתו בגובה העיניים.
  • תוכן מקצועי – תוכן שמטרתו לבסס את העסק כבר סמכא, הן בעיני מנועי החיפוש והן בעיני הגולשים האנושיים. מדובר בתוכן איכותי (שכבר סיפרנו לכם עד כמה הוא חשוב) שדורש לא רק הבנה במטרייה המקצועית, אלא גם יכולות כתיבה, שליטה בשפה שבה נכתב התוכן ורהיטות לשונית. אולי זה יישמע לכם מוזר, אבל מרבית התכנים המקצועיים לא נכתבים בידי בעלי המקצוע עצמם, אלא בידי כותבי תכנים מקצועיים ואיכותיים, שיודעים "להשמיע" את הקול של בעל המקצוע.

החוכמה הגדולה עוד יותר, היא לדעת היכן לשים כל סוג תוכן כזה באתר או באתרים שמחוץ לו.

2. הקפידו שהתוכן שלכם ימשיך את קו האסטרטגיה המיתוגית העסקית שלכם

לכל עסק ישנה תדמית מסוימת אותה הוא מקפיד לטפח. תדמית זו באה לידי ביטוי בלוגו, בבחירת הצבעים, ברושם הוא מנסה ליצור בעיני לקוחותיו הקיימים והעתידיים. גם התוכן הנכתב חייב להתכתב עם אותו קו מיתוג. למשל, אם אתם בונים על קהל צעיר ותוסס, התכנים שלכם יהיו חייבים להיכתב ברוח דומה, בעוד שאם אתם פונים לקהל מבוגר ומיושב בדעתו, התוכן שלכם ייכתב ברוח ובשפה שונים לגמרי. יתכן שלצורך כך תצטרכו עזרה מקצועית חיצונית, אבל זה לא משהו שתרצו לפספס בו!

3. הקפידו ללכת בין הטיפות

אתם מנהלים עסק וזה אומר שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לדבר או לכתוב כמו מישהו שלא מוטלת עליו האחריות הזו. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להשתלח בגולשים בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לעבור על כללי האינטרנתיקה, ובכלל – אתם צריכים להיות קצת פחות אתם-עצמכם וקצת יותר ה"פנים" של העסק שלכם, ברשתות החברתיות, או, בכלל ברחבי הרשת.

כפי שהבנתם, לנהל עסק מטיל עליכם אחריות מסוימת, וכתיבת תוכן לעסקים רק מדגישה את אותה האחריות, כפי שהיא משתקפת בכל פיסת תוכן אותה אתם כותבים, בין אם לתכני האתר עצמו ובין אם בשם העסק לאתרים חיצוניים.

ואם אתם מתקשים או רק עמוסים בלקוחות (כן ירבו) בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!