דף הבית » אנימציה » שיווק בימי קורונה: הפוקוס עובר לדיגיטל

שיווק בימי קורונה: הפוקוס עובר לדיגיטל

אחת המוסכמות של ימי הקרונה היא ש'כולם הפסידו'. ובכן למרות שלקורונה בהחלט היתה השפעה רוחבית וגלובלית, מי שיסתכל על רשימת האנשים הכי עשירים בארצות הברית יגלה שבחצי השנה האחרונה שמונה מהם הגדילו את הונם ביותר ממיליארד דולר. סטיב בזוס מאמזון, מארק צוקרברג מפייסבוק ואריק יואן מזום מייצגים טוב את החבורה הזו, שכמעט כל חבריה, במידה כזו או אחרת, עשו את הונם באמצעות טכנולוגיה או פלטפורמות הרלוונטיות לעידן הדיגיטלי. 

מגפה ברוח התקופה

זה לא ממש מפתיע שלגבי שלוש החברות שהזכרנו הקורונה התגלתה כמקדם מכירות מצוין. על זום אין טעם להכביר מילים (אולי להצטער שלא רכשנו ממניותיה בחודש ינואר), אבל גם אמזון ופייסבוק הן תאגידים שהקורונה  'התאימה' להם כמו כפפה ליד, ואם היינו מאמינים בתיאוריות קונספירציה, אולי היינו מרימים גבה. אחרי הכול מעצמת השליחויות והחנות המקוונת הגדולה בעולם, והרשת החברתית, הן המרוויחות הגדולות של המציאות הדיסטופית שנקראת 'ריחוק חברתי'. 

הצמיחה של התאגידים הגדולים שמחזיקים את פלטפורמות הדיגיטל היא קריאת כיוון שמצביעה על כך שחלק נכבד מהמענה העסקי לחיים בצל הקורונה הוא הרחבה וייעול של שימוש בדיגיטל. מנגד, למדנו רק לאחרונה בכתבה של אטי הדר שפורסמה ברשת שבינתיים הגידול לא מחלחל מטה. 

אחד המחקרים שנסקרו בכתבה היה מחקר של חברת Uplers שבחנה 130 חברות וסוכנויות שמתמחות בשירותי דיגיטל ברחבי העולם. המסקנה היתה שכולן הושפעו מהמשבר ולפחות בנקודת הזמן בה נערך המחקר ההשפעה היתה לרעה – אצל 66% מהחברות נרשמה ירידה בהכנסות. באופן לא מפתיע הירידה בהכנסות הגיעה בקורלציה עם ירידה בהזמנות. אבל מה שבאמת מעניין זו העובדה שהרבה מהלקוחות שכן נשארו הזמינו הרבה יותר שירותים בדיגיטל מאשר בתקופה שקדמה לקורונה. 

יש גם מסקנה מובהקת, אלה שבחרו להרחיב את הפעילות בזירת הדיגיטל הצליחו לתת מענה טוב יותר בימי הקרונה ומכאן שסיכויי הצלחתם בעתיד רק עלו.

בחירה בפתרונות מסורתיים

ממצא מפתיע נוסף היה שמרבית חברות הדיגיטל בחרו להמליץ ולהציע ללקוחות העסקיים שלהם פתרונות שיווקיים מסורתיים. למשל, השירות הנפוץ ביותר שהציעו חברות דיגיטל היה קמפיין שיווקי באמצעות המייל. מסתבר שבימים בהם ללקוחות אין רזרבות כספיות שמאפשרות להם לעשות קמפיינים במדיה ואפילו בפלטפורמות כמו גוגל או פייסבוק (שגם מקומם לא נפקד מסל השירותים כמו שתוכלו לראות בגרף למטה), פתרון שנחשב בשנים האחרונות פרימיטיבי, זוכה לעדנה בשל עלותו הנמוכה.

ההמלצות העיקריות שנתנו חברות הדיגיטל הגלובליות ללקוחות בתקופת הקורונה. מתוך הבלוג של E&R, הקמת אתרים
ההמלצות העיקריות שנתנו חברות הדיגיטל הגלובליות ללקוחות בתקופת הקורונה. מתוך הבלוג של E&R, הקמת אתרים

צרכני הקצה התחילו לחשוב דיגיטלית

מחקר נוסף שנסקר בכתבה ונערך על ידי חברת אפסוס בהזמנת פייסבוק ישראל, חשף כמה תובנות שניתן להסיק מהן לקח שיווקי. המסקנה הראשונה שעלתה מהמחקר היא מסקנה שיווקית קלאסית – בגלל המשבר הצרכנים מחפשים את הדיל המשתלם ומאוד קשובים למחיר ולכן זה הזמן לצאת במבצעים או להציע הנחות.

מסקנה נוספת ומעניינת יותר בהקשר הדיגיטל שהמחקר מצביע עליה היא שהצרכנים מצפים שהמותגים יספקו להם פתרונות ושירותים בדיגיטל, כמו מענה עסקי בווטסאפ, חנויות מקוונות בממשק ידידותי וערוץ אינסטגרם של המותג. 

אם תרשו לסיים בנימה אישית נספר לכם שאנחנו, בכתבנית, האמנו והעמדנו לרשות הלקוחות ממשק דיגיטלי עוד לפני הקורונה, והמשבר הנוכחי רק נתן לנו דחיפה נוספת לשדרוג הממשק הדיגיטלי והשירותים הדיגיטליים. כמו כולם, גם אנחנו חווינו ירידה מסוימת בהכנסות בחודשי הסגר, אך אל הפגיעה הזו נלוותה הכרה שהיום יותר מתמיד שירותי תוכן מקבלים משנה תוקף ואין זה מקרה שדווקא עכשיו בחרנו להשיק את מחלקת התוכן שלנו בווידיאו, במסגרתה ניתן להזמין הפקות של סרטי תדמית, סרטוני פרסומת באנימציה וסרטונים בקטגוריות שונות לעסקים וחברות.

פורסם ב: אנימציה, כתיבה שיווקית, כתיבת ניוזלטר, כתיבת תוכן, תוכן וידאו, תוכן ויזואלי

תגיות: | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן