דף הבית » כתיבת תוכן » כדאי להפסיק לדאוג לרשימות התפוצה, לשיעורי ההקלקה ולאחוזי הפתיחה ולהתחיל לחשוב על הלקוחות…

כדאי להפסיק לדאוג לרשימות התפוצה, לשיעורי ההקלקה ולאחוזי הפתיחה ולהתחיל לחשוב על הלקוחות…

נכון לעכשיו אנחנו בכתבנית נמצאים עדיין בעיצומו של תהליך עדכון גרסה באתר שלנו ותוך כדי עבודה המחשבות רצות ומדי פעם קופצת לה תובנה מעניינת. אחת מהן לגמרי רלוונטית גם לכם. תראו, אנחנו מכירים את הלקוחות שלנו (אחרי שנים של עבודה כדאי שזה יהיה המצב 🙂 ), מכרנו תוכן במיליוני שקלים, ביצענו סקרי לקוחות, קיימנו אינספור שיחות טלפון וקראנו לא פחות מיילים מהלקוחות שלנו. רובם טובים, מיעוטם המובהק פחות.

שיחות המשוב שאנחנו מבצעים ללקוחות שלנו משתלם, אבל הנה האבסורד. אחרי שנים סוף סוף הבנו שאנחנו לא צריכים לבנות מנגנון שימכור ללקוחות שלנו, אלא לעבוד קצת שונה. להציג להם פתרון שעובד עבורם לפי הצורך – מה שיגרום להם להבין שאנחנו המומחים שאליהם הם יכולים לפנות ושעליהם הם יכולים לסמוך.

אתר נקי, תוכן מעולה, שירות איכותי וצוות נהדר הם בהחלט חלק מהפתרון אבל ממש לא הכל. אין בכל מה שהוזכר לעיל שוב דבר יוצא דופן או סוד והכל טמון בדבר אחד – לספק תשובות מקצועיות ללקוחות שלנו כאשר הם הכי זקוקים להן. ככה אנחנו מרוויחים את אמונם.

תוך כדי העבודה על האתר החדש שלנו, מצאנו את הרעיון הפשוט ביותר אי פעם להמיר גולשים מדפי הנחיתה שלנו. זה היה כל כך פשוט שלא הפסקנו לצחוק ולהגיד אחד לשני: "זה גדול, הלקוחות בטוח יתאהבו בזה". ואז הרעיון הפך למעשה:

אנחנו בשנת 2020.

עולם השיווק מוצף במסרים שיווקיים

עולם התוכן מוצף בתוכן.

אז למה אנשי השיווק מתמקדים בשיווק, בתוכן, בשיווק באמצעות תוכן ולא בלקוחות?

שלא תבינו לא נכון. שיווק ותוכן הם בהחלט אלמנטים הכרחיים, אבל בלי התמקדות בלקוחות הם לא ממש יעילים. לפעמים אנחנו כל כך ממוקדים ברשימות תפוצה, בשיעורי ההקלקה ובאחוזי פתיחה שאנחנו שוכחים את מה שחשוב באמת. הלקוחות שלנו.

האם אנחנו שואלים את עצמנו שאלות כמו:

  • מדוע הלקוחות לא בחרו בנו?
  • האם משהו לא תקין במוצר או בשירות שלנו?
  • מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המצב ולהשתפר עבור הלקוחות שלנו?

נכון, אלה שאלות קשות. הרבה יותר קל לעשות סיעור מוחות כדי להגדיל את רשימת התפוצה ולעלות את שיעור ההקלקה מאשר להקדיש זמן כדי לפתור תלונות של לקוח. אבל בינינו – ההשקעה משתלמת ושווה כל שנייה שתקדישו לה.

כשהקמנו את כתבנית הרבה אנשים אמרו שעלינו על גל שתיכף ייגמר אבל ההצלחה של החברה הוכיחה שלא רק שתוכן הוא לא עניין זמני (אלא להיפך – רק הולך ותופס תאוצה), אלא שכתבנית כאן כדי להישאר. הנה הסוד שלנו: ככל שחשבנו יותר על הלקוחות – ככה קיבלנו תוצאות טובות יותר.

למשל, הפוסטים בבלוג שלנו נולדו מהשאלות של הלקוחות שלנו, דפי האתר נוצרו כדי לענות על הצרכים שלהם ויתרה מזאת – המוצרים בחנות שלנו, עמודי השירותים השונים ואפילו עמוד ה-FAQ שבאתר משתנים כל הזמן. אנחנו פשוט עוצרים מדי פעם ומסתכלים לרגע מנקודת המבט של הלקוחות. זה אולי נשמע קל, אבל זה לגמרי קשה. אנחנו נדרשים לא רק להקדיש שעות על גבי שעות בחשיבה על התכנים שלנו, אלא גם לבנות אותם כל פעם מחדש!

מה שאנחנו לא מבינים זה למה חברות ומשווקים אחרים לא עושים זאת. אנחנו למדנו (לפעמים בדרך הקשה) שאם שמים את הלקוחות במרכז ומתאימים להם את המוצרים/שירותים ולא להיפך – השיווק הופך להיות הרבה יותר קל.

לצערנו אנחנו עדיין רואים מודעות בגוגל שכוללות תוכן מזעזע (למשל עם שגיאות כתיב וניסוח – תקראו את המחקר הזה ותבינו למה זה עולה להם כל כך הרבה כסף), משווקים שחוזרים שוב ושוב על הטעויות שלהם ופוסטים שמפורסמים שוב מדי שנה רק עם כותרת בה מתחלפות הספרות הרלוונטיות של שנת הפרסום.

לקוחות לא צריכים את כל זה. הם צריכים אותנטיות ומישהו שיקשיב להם באמת. אתם תופתעו לדעת כמה בעיות תוכלו לתקן ככה, באיזה התלהבות יתקבל השיווק שלכם ובעיקר – כמה העסק שלכם ירוויח.

קל.

פורסם ב: כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן

תגיות: | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן