רובנו כבר יודעים שתוכנית שיווק מסייעת בגיוס של השקעות, אבל לא כולם יודעים למה ואיך לגרום לזה להצליח. החלטנו להרים את הכפפה ולגלות מה כוללת תוכנית שיווקית ואיך לבנות אותה בהצלחה. אבל בראש ובראשונה תזכורת קצרה לגבי מהי בכלל תכנית שיווקית.
מהי תוכנית שיווקית?
תוכנית שיווקית נחשבת לאחד המסמכים החשובים בחיים של כל עסק. תוכנית שיווקית מבוססת על הנתונים הספציפיים של כל עסק, למשל מתחרים, קהל יעד ועוד.
מיותר אולי לציין שתוכנית שיווקית היא זו שמכתיבה את האסטרטגיה השיווקית העסקית, כך שהחשיבות שלה אינה מוטלת בספק.
מה כוללת תוכנית שיווק?
תוכנית שיווק לרוב בנויה בצורה קבועה, אבל תמיד יש לכם מקום לביטוי עצמי. למשל, סדר הפרקים בתוכנית השיווקית ואופיים תלוי אך ורק בכם מסיבה אחת – זהו כלי העבודה שלכם וזה שאמור להציג אתכם באופן האותנטי ביותר.
עם זאת, כדי להציג תוכנית סדורה מומלץ ורצוי לסדר את התוכנית השיווקית בצורה הגיונית. המשמעות היא שאתם יכולים לשחק עם התבנית הקבועה (להוסיף או להסיר פרקים) בהתאם לצורך הספציפי שלכם.
אז איך בונים תוכנית שיווקית?
כאמור, תוכנית שיווקית בונים בהתאמה אישית.תוכנית שיווק של עסק בתחום קידום אתרים לא תתאים לתכנית שיווקית של חברה שמפיקה מדיה ואנימציה למרות הקוים המשיקים שיש ל-2 החברות. תכנית עסקית של עסק לאינסטלציה לא תתאים לשיפוצניק וכדומה.
כיום נהוג להתאים את התוכנית השיווקית לאלמנטים ייחודיים נוספים. למשל, תחום הדעת של העסק (מחשבים, משפטים וכו’) וגודל העסק (גדול, בינוני, קטן). לכן, כדי להבטיח שאתם כותבים תוכנית שיווקית שתעבוד עבורכם מומלץ לא לקחת סיכון. הפתרון הטוב הוא לפנות לחברה לכתיבת תוכן שמתמחה לא רק בכתיבת תוכניות שיווקיות, אלא גם בהתאמה שלהן לדרישות של הלקוחות השונים.
לקריאה נוספת
- הנה האסטרטגיות שיאריכו את חיי התוכן העסקי שלכם
- המדריך השלם להעלאת ערך ויקיפדיה לאקדמאים
- שימושים באנימציה בעולם העסקים
- הטרנדים החמים בסרטוני אנימציה לשנת 2023
- לצייר עם בינה מלאכותית – איך הכל התחיל ומה צופן לנו העתיד?
פורסם ב: כתיבת תוכן