דף הבית » אנימציה » הטרנדים החמים בסרטוני אנימציה לשנת 2023

הטרנדים החמים בסרטוני אנימציה לשנת 2023

השימוש באנימציה בתחומי הפרסום, ההדרכה ועוד, גדל בשנים האחרונות. מאז שהפכה האנימציה לאמצעי פופולרי להעברת מידע, מומחים בתחום לא מפסיקים לחפש טכניקות חדשות ומשופרות לשיפור האנימציה. מסיבה זו, אנימטורים רבים עוקבים באופן תמידי אחר סוגי התוכן הפופולריים שנצרכים ועל עלייתם בשנים הבאות. אך קודם כל, מה זו אנימציה? אנימציה היא מניפולציה של אלמנטים ויזואליים, כגון קווים או מודלים תלת-מימדיים, המספקים רושם של תנועה. בימים אלו, האנימציה עוסקת בעיקר במעברים חלקים בין הגדרות מציאות מדומה עוצרות נשימה לבין תמונות היפר-ריאליסטיות שנוצרו על ידי מחשב, אך אלו אינם הטרנדים העולים היחידים.

רקע של הרים וצמחים בדו מימד

בואו נעבור על כמה תחזיות במושן דיזיין ואנימציה ונצביע לכם על כמה כיוונים חדשים ומרגשים בתחום.

טרנדים פופולאריים בסרטוני אנימציה בדו-מימד

1. איילוסטרציות אנימציה בדו-מימד

בדרך כלל משתמשים בתמונות דו-ממדיות מונפשות בכדי ליצור אנימציה מסוג זה. איורים תמיד היו בשימוש נרחב באנימציה מכיוון שהם שיטה פשוטה אך יעילה, גם כדי ליצור אילוסטרציות מונפשות. בעזרת וידיאו, יכולים האמנים לתת חיים לתמונות ולספק את כל הסיפור לצופים.

2. דמויות גיאומטריות ומשופעות בצורה חופשית

השימוש בצורות שטוחות והוספת צבעים רבים יכול להיות אמצעי חזותי יעיל. מכיוון שהאנימטורים צפויים לעבד את הדמויות והסצנות במגוון דרכים, קל יותר למשוך למשוך את תשומת הלב של הצופים לסרטון.

3. סגנון אנימציה מינימליסטי

קווים ממלאים תפקיד מכריע באמנות החזותית, והם משמשים כבסיס שבלעדיו יהיה קשה לבנות אפילו שרטוט פשוט. כיום, תמונה נעה דווקא מקווים דקים נחשבת לגיטימית ביותר לא רק באמנות, אלא גם באנימציה ליצירת אנימציה שובת לב. 

טרנדים פופולריים בתלת-מימד

1. דגמי תלת מימד חדשים, מתקדמים, ופוטו-ריאליסטיים

מספר גדל והולך של אולפנים בוחרים בפיתוח תוכן צילום מציאותי באיכות גבוהה תוך כדי עבודה על פרויקטים עצומים כמו סרטים או משחקי וידאו. כעת, החברות צריכות להקדיש תשומת לב רבה לאנימציית תלת-מימד, עם קצב פריימים מסוים לתנועות חלקות וכל זאת בשל הציפיות הגבוהות של הקהל והתחרות הרבה בתעשייה.

2. אנימציית לוגו בתלת-מימד

לוגואים של חברות מוצגים כמעט תמיד בתחילת סרטי תדמית, פרסומות ומצגות. נציגי התעשייה הבינו כבר שסמלים סטנדרטיים ושטוחים אינם מצליחים לעורר את התגובה הרצויה כמו אנימציית לוגו בתלת-מימד, שנמצאת כעת במגמת עלייה ולא צפויה להיעלם בזמן הקרוב.

3. אנימציית תלת-מימד עבור מציאות מדומה ומציאות רבודה

כיום, הרוב המכריע של האנימציה נועד לשימוש במציאות רבודה וחוויות מציאות מדומה. ישנה דחיפה ליצירת אנימציה כזו ושיפור חוויית המשתמש בעזרת הטכנולוגיה המדהימה הזו.

האופנה החדשה

1. עליית המדיה המשולבת

עבור משימות מסוימות מספיק סוג בודד של אנימציה, אך עם זאת ניתן לראות כי בשנים האחרונות אנימטורים רבים דווקא מנגישים לקהל את התוכן על-ידי שימוש בטכניקות אנימציה רבות בבת אחת.

2. אנימציה במושן גרפיקס

למרות שיש ביניהם קווי דמיון מסוימים, מושן גרפיקס ואנימציה הם תחומים נפרדים. נדמה כי מגמה עולה היא שימוש של אנימציה בתחומי המושן גרפיקס, השילוב של היבטים חזותיים ודינמיים בסיטואציות מפיח חיים חדשים בתמונות ומושך את הקהל הרבה יותר.

3. שינויים ומעברים

מה שמייחד את רוב סרטי האנימציה, מעבר לסגנון והטכניקה, הם מעברים ייחודיים המושכים את העין, בין אם בתלת-מימד או בדו-מימד. לשימוש בטכניקות כמו מעברי תמונה בתוך תמונה או החלפת זוויות מצלמה יש יותר סיכוי להשאיר את הקהל מעורב ומעוניין בסרטון.

מגמות של אנימציה בתחומים שונים

אנימציה בתעשיית הבידור

  • טכנולוגיה להקלטה וניתוח תנועה – טכנולוגיה זו היא אחד הטרנדים הפופולריים ביותר של אנימציה בסרטים ומשחקי וידיאו. אנימציה של דמויות תלת-מימד עם שחקנים אמיתיים נעשית לעתים על-מנת לייצר תנועה ריאליסטית ומדהימה יותר. על מנת להשתמש בטכנולוגיית לכידת תנועה, אמני תלת-ממד חייבים ליצור תחילה דמויות תלת-ממד באופן דיגיטלי, ולאחר מכן לקשר כל חלק בדגם זה לציוד ספציפי שלובשים שחקנים. במערך זה, שחקן מבצע את החלק של דמות במהלך צילום אמיתי, והפעולות, הרגשות והסממנים של הדמות מתורגמים לאחר מכן למודל ממוחשב.
  • סרט מצויר עם אסתטיקת Lofi אנימציה של Lofi היא סגנון המשלב אפקטים חזותיים וינטג’ עם שחזור צבע. בשנים האחרונות, סגנון האנימציה הזה הפך פופולרי יותר. כעת נעשה בטכניקה שימוש סטנדרטי בעיקר בתחום המוזיקה, מתיאורים מצוירים של שירים ועד להופעות ממשיות של מוזיקאים מפורסמים.
  • שילוב של אנימציה דו-מימדית ותלת-מימדית – ניתן להשיג מגוון חזותי על ידי שילוב של גישות מרובות, כגון אנימציה דו-ממדית ותלת-ממדית, תוך שיפור היעילות. אמן יכול לבנות תפאורה דו-ממדית, ואז לחבר ולהנפיש דמויות תלת-ממדיות, למשל.

טרנדים באנימציה בקד”מ

  • הדרכה בעזרת מצגת – חברות זקוקה לאמצעי התקשורת היעילים ביותר בעת הצגת עיצוב למוצר או פרויקט בפני לקוחות פוטנציאליים, ואנימציה היא אחת מהדרכים הטובות ביותר להדגמת פרויקט מורכב על כל מרכיביו החיוניים.
  • שימוש במציאות רבודה ביצירת מוצר אנימציה – משווקים של מזון, קוסמטיקה ומוצרי ילדים, בין היתר, עושים לעתים קרובות שימוש בתכונות המדהימות של AR, מציאות רבודה. חלק מהם, למשל, משתמשים בקוד QR שבסריקה פשוטה נותנים גישה לתוכן מציאות רבודה כמו דמויות מעניינות, משחקים או פרסומות.
  • סגנון אמנות שטוח – בשנים האחרונות, סרטים גרפיים עם דמויות מצוירות עלו בפופולריות כדוגמאות יוצאות דופן לגרפיקה מונפשת. סרטוני תדמית אלו מהירים יותר לעשייה מסרטוני תדמית מצולמים. כישורי ההדמיה של אמני האנימציה מאפשרים להם לתמרן לפי המטרות של הלקוח באמצעות שימוש בצורה וצבע.

טרנדים באנימציה באופנה

  • קולקציות וירטואליות – בשנים האחרונות, מאז פרוץ מגיפת הקורונה, חלה עלייה בתצוגות אופנה וירטואליות במודל תלת-מימד. תצוגות אלו מיוצרות לרוב בסביבה וירטואלית, עם מגוון רחב של בגדים המוצגים על דוגמניות באופן מפורט ותלת-מימדי.
  • לבוש אלקטרוני – מעולם לא דמיינו עולם שבו נוכל לקנות בגדים דיגיטליים, אבל זה בדיוק מה שקרה. מה שמוביל את הטרנד היא קניית ולבישת פריטים אופנתיים שנרכשו באינטרנט, הן בחיים האמיתיים והן באופן וירטואלי, למשל בתמונות אינסטגרם או בתוכנות מציאות רבודה.
  • מודלים תלת מימדים – כתוצאה מטרנד הלבוש האלקטרוני, אנימטורים יוצרים מודלים תלת-מימדיים הלובשים את אותם תלבושות נבחרות ומביאים אותם לחיים למטרות הדגמת מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים. ביקום הוירטואלי ה-‘מטהברס’, ניתן לרכוש לרכוש ולהתהדר בלבוש הדיגיטל. כך, האינטרנט מאפשר לכל אחד להיכנס לתעשיית האופנה הבינלאומית.

טרנדים באנימציה חינוכית

  • למידה אלקטרונית – בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים פונים לסרטי אנימציה לימודית או אפילו להדרכות אימון באמצעות גאדג’טים ותוכנות מותאמות אישית. התוצאה היא סביבת למידה אינטראקטיבית שבה משתמשים יכולים לדמות הדרכה מהעולם האמיתי.
  • גלריות דיגיטליות – אסונות כמו שריפות ומגיפות עולמיות גרמו למספר מוזיאונים ליצור עותקים דיגיטליים של המוצגים שלהם ולבצע ‘דיגיטציה’ של האוספים שלהם. סיורים מונפשים במוזיאון וירטואלי ופנורמה של 360 מעלות היא אחד הטרנדים החמים של 2023.

לקריאה נוספת

פורסם ב: אנימציה, סרט אנימציה

תגיות: | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן