דף הבית » אנימציה » הטרנדים המובילים במושן גרפיקס השנה

הטרנדים המובילים במושן גרפיקס השנה

עם הטכנולוגיה המתקדמת במהירות, עולם המושן גרפיקס ממשיך להתפתח מדי שנה. נראה שהטרנדים בתחום צומחים ומתפתחים בקצב מהיר יותר מהשנים הקודמות, התחום הולך ומתרחב וכל העוסקים בו מנסים לבלוט מעל התחרות ולהביא את החידוש שיעשה את ההבדל.

אבל רגע, מה זה בכלל מושן גרפיקס?

מטרת מושן גרפיקס היא להעיר עיצוב גרפי לחיים, בעצם לגרום לגרפיקה המועצבת לנוע בעזרת אנימציה. איפה נוכל לראות מושן גרפיקס? כמעט בכל מקום, בבאנרים ופרסומות באינטרנט, בפרסומות בטלוויזיה, בקליפים לשירים, כותרות של אולפני סרטים וסדרות וכותרות של הסרטים והסדרות עצמם, במגוון לוגואים בדיגיטל ובטלוויזיה. בעצם, המושן גרפיקס נותנים חיים, הם סרטון וידיאו שגורם לתמונה לזוז, להסתובב, לרצד, ושלל דרכים מגניבות למשוך את העין שלכם ולהעביר את האופי והמסר הרצוי בעזרת האנימציה.

הגרפיקאי משתמש בעזרים של דו-מימד ותלת-מימד על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. במאמר הזה נעבור על הטרנדים המובילים ביותר במושן גרפיקס השנה. חשוב לציין שעם כניסתם של טרנדים חדשים, השיטות הישנות יותר לא נעלמות מיד ורובן נשארות בכלל שימוש. לעתים הטרנדים החדשים רק מוסיפים לתמונה המלאה ומעניקים כלים שמשתלבים היטב עם הפרקטיקות היותר ותיקות בתחום.

תנועה נוזלית (Liquid Motion)

מושן גרפיקס

מגמה אחת שצפויה לצמוח השנה היא השימוש בתנועה נוזלית. מטרת התנועה הנוזלית היא להוסיף תחושה חלומית לגרפיקה ואנימציות. התנועות החלקות והאלמנטים הממזגים הבאים לידי ביטוי בטכניקה זו יוצרים תנועה זורמת שמרגישה מציאותית. ישנן מספר דרכים שונות לגרום לתנועה נוזלית, למשל: פעולות ריחוף נוזלי, אפקטים של גלילה נוזלית או רקע נוזלי.

טכניקת העיצוב האסתטי הזו נועדה למשוך ולעודד את המשתמש ליצור אינטראקציה עם התוכן המיועד.

טיפוגרפיה קינטית (Kinetic Typography)

טיפוגרפיה קינטית היא טכניקה שגורמת לטקסט לזוז, כך שהוא מונפש ומושך את העין. הויזואליות של הטקסט דואגת לכך שהוא יהיה קל יותר להבנה לקהל היעד. הטיפוגרפיה הקינטית, שמטרתה לרגש, פועלת על מנת למשוך את תשומת הלב של הקהל, להביע רעיונות טקסטואלים וקונספטים בצורה ויזואלית ולקבוע טון לתוכן. למרות שהאפקט עצמו אינו חדש, הוא צפוי להמשיך לשלוט בעולם הלוגואים, הפרסומות, אתרי האינטרנט ותוכניות הטלוויזיה לאורך כל שנת 2023. ישנן מספר תוכנות שיכולות ליצור טקסט מונפש, אך Adobe After Effects נותרה התוכנה הפופולריות ביותר עבור טכניקת הטיפוגרפיה הקינטית.

מודעות ולוגואים מונפשים (Animated Ads and Logos)

בעוד שעיצובים פופולריים לאלמנטים מיתוגיים ופרסומות מתפתחים עם הזמן, תוכן מונפש בולט יותר ויותר מידי שנה, והטרנד הזה לא עומד לחלוף ב-2023. הוספת אנימציה למודעות וללוגואים עוזרת למשוך את תשומת הלב של המשתמשים, לבנות למותג אופי מדויק ובלתי נשכח, ואפילו לסייע בשיפור הקידום של אתרים. בסופו של דבר, קל יותר לספר סיפור בעזרת אנימציה מאשר עם תמונה סטטית וחסרת חיים. ההנפשה, שמועילה לבניית המודעות למותג, כאן כדי להישאר.

גרפיקה בהשראת רטרו (Retro-Inspired Graphics)

מעצבי גרפיקה בתנועה יכולים לצפות לעלייה בגרפיקה ובאלמנטים בהשראת עיצוב רטרו. מומחים בתחום העיצוב הגרפי צופים השפעה ספציפית משנות ה-90 יחד עם כמה טרנדים משנות ה-70 וה- 80 בשנה הקרובה. אם להתעמק בדבר, ישנה ציפייה לשילוב של אלמנטים קלאסיים מתקופות נוסטלגיות אלו, למשל: צבעים פסיכדליים, פונטים ייחודיים ושימוש באלמנטים מוכרים כמו הסמיילי האייקוני משנות ה-70 המוקדמות.

מעברי צבע (Gradients)

שימוש באנימציית מעבר הוא דרך מצוינת ללכוד את תשומת ליבו של המשתמש ולא סתם הטכניקה הזו נחשבת לאחת מהטרנדים הבולטים במושן גרפיקס לשנה הקרובה. מאמר בבלוג של Adobe מסביר כיצד ההדרגות משקפות את המציאות המטושטשת שלנו, ואיך הצבעים והגוונים זורמים בצורה חלקה זה לתוך זה ותוך כדי שומרים על היכולת לרומם את מה שרואה העין. הפופולריות של שימוש בהדרגות הצבע במושן גרפיקס גדלה מיום ליום בעיקר בשל האסתטיקה הנפלאה של הטכניקה והיכולת שלה לעורר רגש, הטכניקה של מעברי הצבע ההדרגתיים היא דינמית ומרגיעה כאחד, ולא מפסיקה לשבות את העין ולו לרגע.

מינימליזם (Minimalism)

למרות שהמגמה הזו הייתה בולטת מאוד עוד מתחילתו של העשור הנוכחי, השימוש במינימליזם באנימציה ובמושן גרפיקס צפוי להישאר אלמנט דומיננטי בתחום לאורך השנה הזו. עיצובים חלקים ופשטניים שלטו בתחום העיצוב במשך שנים וממשיכים להיות מועדפים בקרב צרכנים ומעצבי מושן גרפיקס. אנימציה הכוללת עיצוב נקי ופשוט וטקסט עם קווים דקים מוכיחה כי היא לא פחות יעילה בהשפעתה על משתמשי הקצה ומסיבה זו צפויה להמשיך להיות פופולרית גם השנה.

קווים דקים (Thin Lines)

אחת מהתופעות שאמורות להיות מושפעות ממגמת המינימליזם, שחוזרת השנה כטרנד חזק בתחום העיצוב הגרפי, קווים דקים עם טקסט ואנימציה מצופים להפוך לאחת מהטכניקות הבולטות ביותר בשנת 2023. קווים משמשים לרוב כדרך לספק ולהבהיר כיוון או ליצור צורה מסוימת בתוך עיצוב, וזו אחת מהסיבות שבעבר מעצבים נהגו לבחור בקווים נועזים ובולטים במיוחד. הפופולריות של הסגנון המינימליסטי הוכיחה ליודעי דבר שקווים דקים למעשה מושכים תשומת לב לאזורים מסוימים בעיצוב ולעתים אף מושכים את עין הקהל וזכירים יותר מהעיצובים הנועזים והעבים.

מורפינג (Morphing)

על אף שלא מדובר באפקט חדש, המורפינג צפוי להשתלט על עיצובי מושן גרפיקס לאורך כל השנה.  בעיקרו של דבר, מורפינג היא טכניקה המתבצעת כאשר מעצב מחבר מספר אנימציות יחד, פריים אחר פריים, על מנת ליצור תוצר סופי חלק. המעברים המהירים והחלקים בשיטה זו עוזרים למזג את האלמנטים יחד בצורה שנראית ריאלית ומושכת את תשומת הלב של הקהל באופן יעיל במיוחד.

דמויות מונפשות (Animated Characters)

אחת המגמות הצפויות ביותר לבלוט בתחום המושן גרפיקס היא השימוש בדמויות מונפשות, דמויות אנימציה, מציאותיות ולא מציאותיות כאחד. דמויות אנימציה, בין אם הן מציאותיות או לקוחות מעולמות הפנטזיה והדמיון, הן חלק ממגוון רחב בו ניתן להשתמש כמעט בכל סוג של עיצוב דיגיטלי, כגון משאבים חינוכיים, פרסומות, תוכן שיווקי ומסחרי ועוד. דמויות ריאליסטיות מצופות לבלוט במיוחד במהלך השנה, בעיקר בגלל הקפיצות הטכנולוגיות הבלתי פוסקות בתחום, וכדאי למעצבים להתמקד בהשגת הבעות פנים ריאליסטיות במיוחד. Adobe Character Animator, למשל, הוא כלי נהדר להנפשת דמויות ריאליסטיות בזמן אמת.

מיזוג בין דו-מימד לתלת-מימד (Blending 2D and 3D)

מומחים טוענים כי מעצבי מושן גרפיקס יוכלו לראות את המיזוג של אלמנטים דו-מימדיים עם אלמנטים תלת-מימדיים גדלים בפופולריות לאורך השנה. אלמנטים דו-ממדיים וגם תלת-ממדיים משמשים לעיצובים כמעט בכל תעשייה, מכיוון שהם מגוונים מיוחד וניתנים להתאמה אישית בקלות יתרה. ישנן מספר דרכים ידועות שבהן מעצבים יכולים למזג בין שני הסגנונות הללו, כולל שכבות-על פשוטות, שכבות-על עם תנועות התאמה ותמונות תלת-ממד ודו-מימד היברידיות. בעוד שהסגנון הספציפי ותהליך המיזוג תלוי בסגנון המעצב ובמטרות הפרויקט, הטרנד הזה רק ממשיך להתפתח מדי שנה, והוא לא הולך להאט.

כפי שניתן לראות, תחום המושן גרפיקס הוא עולם נרחב המשפיע על חיינו באופן ישיר ועקיף, והמגמות המתפתחות בו מביאות איתן בשורה לעולם האומנות, הפרסום והצרכנות כאחד, אז בין אם אתם עוסקים בעצמכם בתחום או סתם מתעניינים, אין ספק שהשנה הולכת להיות שנה גדולה למושן גרפיקס.

פורסם ב: אנימציה, סרט אנימציה

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן