בואו ללמוד מדוע אנימציה היא חברתו הטובה ביותר של איש השיווק? ואיך גם אתם יכולים להשתמש בה כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלכם…
המדריך המלא לשימוש באנימציה בשיווק
האם תהיתם אי פעם למה אנשי שיווק אוהבים כל כך סרטונים עם אנימציה? התשובה, במילה אחת, היא תוצאות.
שיווק בעזרת סרטוני אנימציה הוכיח שהוא עובד בצורה מדהימה שוב ושוב. קראו את המאמר שלנו כדי ללמוד למה זה כך ואיך אתם יכולים להשתמש באנימציה בקמפיין השיווק שלכם כדי להרחיב את המודעות למותג שלכם, לשפר את התדמית שלו, והכי חשוב – להגדיל את כמות ההמרות.
מדוע אנשי שיווק מסתמכים כל כך על שיווק בעזרת אנימציה?
הסיבה העיקרית לכך ששיווק בעזרת אנימציה הוא כל כך פופולרי היא שסרטוני אנימציה פשוט עושים כל כך הרבה דברים בצורה טובה. בחלק הזה נבחן מה הם אותם דברים, כדי להבין טוב יותר את המשיכה שיש לאנימציה עבור אנשי שיווק שמבינים עניין.
ההסברים הופכים קלים יותר באמצעות אנימציה
שיווק באמצעות אנימציה הוא כלי מצוין כדי להסביר קונספטים ורעיונות – ומכאן בא הביטוי “מדריך וידאו מונפש”. יש הרבה סיבות טובות לכך שאנימציה היא כלי מושלם עבור התפקיד הזה.
קודם כל, זה די משעמם לצפות באיש עם חליפה מלהג על נושא כלשהו. בזמן שכל הסרטונים, האתרים וערוצי הרשתות החברתיות בעולם זמינים בלחיצת כפתור, אנשים מאבדים די מהר עניין בסרטונים שיש בהם רק “ראש מדבר”, ועוברים לצפות בתוכן מושך יותר.
כמובן שהתחליף לצפייה במישהו מדבר הוא להראות איזושהי פעילות חיה. אך זה לא תמיד מציאותי או אפשרי. לדוגמה, אם הייתם רוצים ליצור סרטון שמראה איך המוח “מתקשר” עם תאים שונים בגוף, זה יהיה בלתי אפשרי לצלם או להראות התרחשות כזו בלי לערב את מכון וייצמן…
לשיווק בעזרת אנימציה אין את המגבלה הזו, וזוהי הסיבה שאתם יכולים להשתמש בסרטון אנימציה כדי להסביר נושאים מאוד מורכבים בצורה מעניינת.
סרטוני אנימציה הם מושכים מאוד
אם יש מילה אחת שאנשים בעולם השיווק אוהבים היא “מעורבות” (Engagement). בעולם המושגים של תחום השיווק, הכוונה היא לתוכן שמושך מאוד ומרתק את הלקוחות הפוטנציאליים. בדרך כלל זה מתבטא במספר גבוה של לייקים ושיתופים.
תוכן כזה הוא חשוב במיוחד כאשר אתם לוקחים בחשבון שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מוצפים בקרוב ל-5,000 מסרי תוכן שיווקי מדי יום…
למרבה המזל, סרטוני אנימציה מושכים תשומת לב רבה, ומאפשרים למשווקים להסתנן מעבר לחומות המגן הרגילות של הלקוחות הפוטנציאליים. אחרי הכול, כיף לצפות בדמויות מצויירות או מונפשות והן מושלמות לצורך העברת סיפור.
כתוצאה מכך, אנשים נוטים להתייחס לסרטוני אנימציה כמושכים ומשכנעים מאוד, ואפילו למצוא את עצמם מעורבים רגשית בסיפור שהם צופים בו.
סרטוני אנימציה שיווקיים מראים את הפן ההומוריסטי של המותג
אנשי שיווק חכמים יודעים ששימוש בהומור לא רק גורם לצופים לזכור טוב יותר את תוכן הפרסום, אלא גם עוזר לבנות מערכת יחסים טובה איתם. והנה אנו שוב רואים שסרטוני אנימציה משתלבים מצוין במטרה זו. הם מושלמים עבור ההצגה של אישיות המותג.
לדוגמה, אתם יכולים ליצור סרטון אנימציה שבו הגיבור עובר כל מיני אירועים מגוחכים ומצחיקים. ברגע שישנה מעורבות רגשית מצד הקהל שלכם, אתם יכולים לאפשר לדמות שלכם לעמוד ב”צל” של המותג שלכם ו”יכולות העל” שלו. אתם רק צריכים לספר את הסיפור הזה בצורה שנונה ומצחיקה, ויש לכם להיט של ממש בידיים.
כמובן שכתוצאה מכך עולה מאוד הסיכוי שתקבלו את הלייקים והשיתופים שאתם כל כך רוצים בהם, ושאותם הזכרנו קודם לכן.
היצירתיות יכולה להשתולל כאשר מדובר בסרטוני אנימציה
פרות לא יכולות לעוף במציאות, אבל הן בהחלט מסוגלות לכך כשהן מונפשות. הן יכולות גם לקפוץ, לשיר, לגהק ולהטיל ביצים – כפי שיכולה לעשות כל דמות אנימציה.
בחיים האמתיים, יש גבול למה שאנשים יכולים לעשות. אבל ברגע שמסירים את המגבלות האלו, אתם יכולים ליצור סרטוני אנימציה מעניינים שבהם כל מיני דברים מפתיעים ויצירתיים יכולים לקרות.
טרררררם! שיווק באמצעות אנימציה הוא זול
אמנם המושג זול הוא יחסי, אבל הרבה פחות יקר ליצור סרטון אנימציה מאשר לצלם סרט תדמית מקצועי. אחרי הכול, סרט וידאו מקצועי חי מצריך שחקנים, מיקום ממשי, צוות צילום, ציוד ועריכת פוסט-פרודקשן.
אבל אם יש לכם זמן ללמוד משהו חדש, אתם יכולים ליצור סרטון אנימציה דל תקציב עם התוכנה של Toonly בתקציב של כמה עשרות שקלים לחודש.
סרטוני אנימציה מייצרים תחושת נוסטלגיה
שיווק באמצעות נוסטלגיה הוא דרך למשוך תשומת לב של אנשים על ידי פנייה לזכרונות הנעימים שלהם מן העבר.
סוג השיווק הזה נעשה פופולרי במיוחד בשנים האחרונות, מכיוון שהוכח כי נוסטלגיה מוכרת – והיא מהווה טקטיקה נהדרת שגורמת לצרכנים להוציא כסף. זאת כנראה הסיבה שכל המותגים הגדולים משתמשים בשיווק באמצעות נוסטלגיה, כולל אפל, ספוטיפיי, פפסי, קוקה קולה ואדובי.
לאחר שציינו זאת, יש לומר כי קרוב לוודאי שאין הרבה דברים שגורמים תחושת נוסטלגיה מאשר סרטוני אנימציה. כמעט לכולם יש זיכרונות נעימים של ישיבה משותפת כילדים מול הטלוויזיה, תוך צפייה באנימציה בפיג’מה. זוהי סיבה מרכזית לכך שסרטוני אנימציה מצליחים לעורר תחושות חמות אצל הלקוחות הפוטנציאליים שצופים בהם.
סרטונים שלא נותנים הרגשה של פרסומת
רוב האנשים לא יבחרו במכוון לשבת ולצפות בפרסומות. אבל הם עושים זאת שוב ושוב כאשר הפרסומות האלו מוגשות בצורת סרטוני אנימציה.
זאת מכיוון שסרטון אנימציה שעשוי כהלכה לא נותן תחושה שהוא פרסומת. במקום זאת, הוא פשוט נראה כמו סיפור מעניין שעוסק בנושא שאנחנו יכולים להתחבר אליו באופן כלשהו.
שיווק באמצעות סרט אנימציה הוא אפקטיבי יותר
כמעט כל המותגים הגדולים יוצרים סרטוני אנימציה למטרות שיווקיות. אנחנו מדברים על מותגים כמו אמזון, יוטיוב, טריפ אדווייזר, פייפאל, איקאה וגוגל.
לכל החברות האלו יש את הכסף, המשאבים והמומחיות כדי להשתמש בטקטיקות השיווק הטובות והאפקטיביות ביותר בעולם… וכולן בוחרות להשתמש בסרטוני אנימציה.
למה? בגלל שזו שיטה שעובדת יוצא מן הכלל. אחרי הכול, אפשר להגיד די בביטחון שיוטיוב, חברת אחסון הווידאו הגדולה בעולם, יודעת משהו על איך להשיג צפיות, לייקים ושיתופים 🙂
כך גם לגביי גוגל – יש לה מידע המבוסס על מאות מטריצות שונות לגבי מה באמת עובד ומה לא. החברה הזו השתמשה במידע הזה בשביל לקבוע שיצירת סרטוני אנימציה היא דרך עוצמתית ביותר להרחיב את האחיזה שלה בשוק, להגדיל מעורבות ולשפר את יחס ההמרות שלה.
המסר ברור: סרטוני אנימציה הם אפקטיביים ביותר, ומותגים שיכולים להרשות לעצמם להשתמש בהם, עושים זאת.
ואם כבר מדברים על יכולת להרשות זאת מבחינה תקציבית, זה מוביל אותנו למשהו שבטח תהיתם לגביו…
כמה באמת עולה ליצור סרטוני אנימציה?
בהשוואה לצילום סרט חי, הפקת סרטון אנימציה היא זולה בהרבה. אך כפי שהוסבר קודם לכן, זול הוא מושג יחסי. לדוגמה, אם אתם שוכרים אנימטור כדי ליצור עבורכם סרטון אנימציה, אתם יכולים לצפות להצעות מחיר של 10,000 – 35,000 ש”ח… לדקה.
למרבה המזל, Toonly היא אלטרנטיבה מצוינת. לא רק שמדובר בתוכנה פשוטה מאוד ואינטואיטיבית, אלא גם שהמחיר שלה מתאים לכולם – אתם יכולים לשלם כמה עשרות שקלים לחודש, וליצור סרטוני אנימציה שוטפים לעסק שלכם.
אין לכם זמן כי אתם עמוסים בעבודה? יש לנו שירותים שיכולים לחסוך לכם את זמן הלמידה של התוכנה, את הניסוי והטעייה ואת התסכול. כאן תוכלו להזמין מאיתנו במחירים שפויים סרטון אנימציה בו אתם מכתיבים את הקצב ואת התסריט או לבחור לשתף בהפקה תסריטאי מנוסה ומקצועי שירים את סרטוני האנימציה שלכם לגבהים חדשים. מקומות שבגללם לקוחות לוחצים על הכפתור שמעביר אותם לפייפאל.
רוצים לראות דוגמה? הנה, זה סרטון התדמית של כתבנית. הוא נעשה בזמנו באנימציה בתוכנת Toonly ואנחנו ניתן לו להמשיך לדבר במקומנו:
7 דרכים מצוינות להשתמש בסרטוני אנימציה לצורך שיווק
לאחר שכיסינו את הסיבות שמסבירות למה כדאי להשתמש בסרטוני אנימציה, אפשר לעבור לשלב שבו נסביר איך יוצרים אותם. אז בואו נראה מה אפשר להשיג באמצעות סרטוני אנימציה. בנוסף לכך, ניתן לכם גם כמה דוגמאות שיעוררו את הצד היצירתי שלכם.
לחנך את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם
כפי שהזכרנו קודם לכן, סרטוני אנימציה מהווים דרך מושלמת להעביר הסברים. אחרי הכול, הרבה יותר קל לגרום למישהו לשבת ולצפות בסרטון אנימציה מאשר לגרום לו לשבת ולצפות סתם בווידאו של איש משעמם מדבר.
הנה מקרה אמתי לדוגמה… חברת ביטוח בשם Old Republic Title Insurance מטמפה שבפלורידה יצרה את הסרטון שנראה תכף שמסביר את החשיבות של הביטוח שהיא מציעה.
למרבה הצער, הסרטון הזה זכה רק ל-1221 צפיות עד נכון לכתיבת שורות אלו. מאוחר יותר, החברה יצרה סרטון אנימציה שהכיל תוכן דומה מאוד ומספר הצפיות עלה באופן מדהים ל-84,454 – עלייה של פי 200 כמעט!
זה מראה שאם אפשר לקחת תוכן שעוסק בנושא משעמם כמו ביטוח ולהפוך אותו למעניין על ידי יצירה של סרטון אנימציה – הדבר ימשוך את תשומת הלב של הלקוחות.
הגדלת המודעות למותג
בעוד שכיום דרופבוקס היא מותג מוכר, זה לא תמיד היה כך. כשהחברה התחילה לפעול בשנת 2008, היא הייתה צריכה להתמודד עם אתגר לא קטן – אף אחד לא שמע עליה קודם לכן וגרוע מכך, מרבית האנשים לא ידעו בכלל מה זה אחסון בענן.
דרופבוקס פתרה את הבעיה הזו על ידי יצירת סרטון אנימציה חכם שהיא הציבה בעמוד הבית של האתר שלה, שמסביר את היתרונות של אחסון ענן עם דוגמאות רלוונטיות שניתן להתחבר אליהן:
החברה שמרה על המיקום של הסרטון במרכז דף הבית שלה, ולבסוף הסרטון נצפה יותר מ-25 מיליון פעמים. כתוצאה מכך, דרופבוקס זכתה לקצב גידול מדהים, שהגיע למספר של מעל 100 מיליון משתמשים רשומים והיקף הכנסות שנתי של 48 מיליון דולר.
למרות שדרופבוקס היא הדוגמה המוכרת ביותר לחברה שיצרה מודעות למותג שלה באמצעות שיווק עם אנימציה, כל עסק יכול לעשות זאת על ידי שימוש באנימציה הנכונה.
לספר סיפור
כולם אוהבים סיפור טוב, ואחת מהדרכים הטובות ביותר לספר סיפור היא באמצעות סרטוני אנימציה. לא רק שכיף לצפות בהם, גם קל מאוד להזדהות איתם.
לדוגמה, אתם יכולים ליצור סרטון שבו הדמות הראשית היא מישהו שדומה לקהל היעד שלכם. כך עשו שרוטונים, למשל, בסרטון של תפוצ’יפס:
הילד בסרטון נאבק באמו השתלטנית ומוצא לו חבר חדש אותו היא אינה מחבבת. בדיעבד אותה טראומת ילדות מקפיצה את הילד בבגרותו למקום אליו הוא לא דמיין שיגיע.
למרות שהסרטון אינו מזכיר את המותג שהוא מקדם במשך 2 דקות שלמות, הילד הוא דמות שקל להזדהות איתה – מה שגורם ללקוחות פוטנציאליים לצפות בסרטון עד סופו כדי לגלות מה קורה לו. זה הכוח של סיפור שמסופר כמו שצריך!
הגדלת האמון והחיבה למותג
כאשר שאר התנאים שווים, הרי אתם תמיד תבחרו לקנות מוצר של מותג שאתם מחבבים וסומכים עליו מאשר מותג שאתם לא מכירים. למרבה המזל, סרטוני אנימציה הם דרך נהדרת להעלות את מרכיב האמון והחיבה למותג בטח ובטח אם משולב בהם הומור כי הומור הוא אמצעי מצוין להעלאת האמון והחיבה שרוכשים למותג.
פנייה לקהלים צעירים
שיווק מסורתי הוא כבר לא הדרך הטובה ביותר להגיע לקהלים צעירים. צעירים ואלה ששייכים לדור של היום הם צרכני וידאו מושבעים. לא סתם טיקטוק נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות הצומחות בעולם!
כמובן שלא לכל סרטון יש השפעה כזו. כאן בדיוק נכנסת לתמונה האנימציה. כפי שמדווח ב-Forbes, סרטוני אנימציה הם הדרך הטובה ביותר לפנות לדור הצעיר. זאת מכיוון שבני דור המילניום גדלו על סרטי אנימציה פופולריים, והם אוהבים אותם מאוד.
דוגמה טובה לדרך שבה מותג יכול להשתמש באנימציה כדי לפנות לקהל צעיר יותר, היא הסרטון הזה של פפר, הבנק הדיגיטלי:
בסרטון הזה, הקצב, הדינמיקה והכתיבה השיווקית הספציפית בה בחרו הקופירייטרים מבהירים שהבנק מכוון את המאמץ השיווקי שלו לאנשים צעירים בלבד.
תדהימו אותם עם מקצוענות
סרטון אנימציה מרשים מאוד יכול להבדיל את העסק שלכם מהמתחרים. קחו, למשל, את הסרטון של חברת Good Books, שהוגדר כה”מקבילה הגרפית של הבעת כעס מתודלקת בסמים“:
לא רק שהסרטון הזה מכיל אנימציה מסקרנת ביותר, אלא גם שהתסריט עצמו הוא מתוחכם ביותר, ומנוסח בצורה כזו שלא ניתן לפספס את הערך המוסף של חברת Good Books – המחויבות של החברה לפילנתרופיה.
כפי שיוצרי הסרטון מתארים, הסיפור מתמקד בדמות בשם האנטר (הסופר האנטר ס. תומפסון), שמקטר על הצורך שלו לקנות את הספר “הגלגול” של פרנץ קפקא ולמה הוא הגיע למסקנה שהוא צריך לקנות אותו מחברת Good Books.
הוא לא ממש רוצה לקרוא אותו, מכיוון שהוא לא אוהב את ספריו של קפקא. פשוט קרה ואחת מרגלי שולחן הכתיבה שלו נמצאת באוויר, והספר הזה הוא בדיוק בגובה המתאים כדי למלא את הרווח מהרצפה. לכן הוא רק רוצה להפסיק את התנודות של השולחן כשהוא מקליד.
הוא לא רוצה לקנות את הספר מאמאזון, ו”לאפשר למנוולים הקפיטליסטיים והחמדנים לקחת את הכסף שלו”. במקום זאת, הוא רוצה שהכסף ילך לאותם “משוגעים” שנותנים את הרווחים שלהם לאנשים שנאלצים לרחוץ את הילדים שלהם במי ביוב.
אחרי התעמקות ממושכת הוא פותח את האינטרנט, מקליד את הכתובת ולוחץ על מקש האנטר. אז השולחן שלו שוב מתנדנד וכוס התה שהייתה עליו נשפכת על המכנסיים שלו. הוא מסתכל למטה ורואה חיפושית שותה מהתה שלו, ואז מתה.
איזה רעיון! הסרטון הזה מצחיק, מעניין ומהווה דוגמה מושלמת לאופן שבו סרטון אנימציה נהדר יכול לשנות את התפיסה שיש לאנשים על מותג מסוים!
להפוך להיות ויראליים
נכון, זו נראית כמו מטרה מעט קשה להשגה, מאחר ולעסקים אין ממש יכולת לגרום לכך שהגולשים ישתפו את הסרטונים שלהם. למרות זאת, אתם בהחלט יכולים לשפר את הסיכויים שלכם בעזרת תסריט חכם ושנון.
קחו, למשל, את הסרטון הזה שנוצר עבור חברת הרכבות של מלבורן והגיע נכון לעכשיו ליותר מ-196 מיליון צפיות ביו טיוב:
הסיבה לכך שהסרטון הזה נעשה כל כך ויראלי היא כנראה הודות לדמויות החמודות שבו, לפזמון הזכיר ולמסר של הסרטון – אנשים מרגישים צורך לשתף אותו כי כך הם יכולים לגרום לאנשים אחרים להיות זהירים בסביבה של רכבות.
בעוד שקשה לנבא אילו סרטונים יהפכו לוויראליים ואילו לא, אנחנו יכולים להבטיח לכם שללא סרטון בכלל – אין לכם שום סיכוי להפוך לוויראליים מלכתחילה!
לסיכום
סרטוני אנימציה מהווים את אחת השיטות האפקטיביות ביותר שיש לאנשי שיווק כדי למשוך לקוחות חדשים, לבנות מודעות למותג ולהגדיל את כמות המכירות. בעזרת התוכנה של Toonly למשל, יותר קל ליצור את הסרטונים האלה מאשר היה אי פעם.
אם אתם רוצים לקחת את השיווק בוידאו שלכם לרמה מתקדמת יותר, אנחנו ממליצים לכם להיעזר בנו. אנחנו יוצרים סרטוני אנימציה מדהימים ובתהליך ההפקה משתתפים תסריטאים מנוסים וקופירייטרים שכבר ראו ועשו סרט אחד מוצלח או שניים בחיים.
לקריאה נוספת
פורסם ב: אנימציה, סרט וידאו, סרטוני וידאו, תוכן וידאו
תגיות: toonly | אנימציה | דמויות לסרטוני אנימציה | טונלי | סרט אנימציה | סרטוני אנימציה | סרטי אנימציה