ניהול מוניטין ברשת הוא מהתחומים הבולטים והחשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי. במקור, תהליך ניהול מוניטין מגיע מתחום יחסי הציבור, כאשר המטרה המרכזית שלו הוא לייצר תדמית חיובית או לשפר תדמית שלילית. המונח השגור באנגלית הוא ORM.
מצד אחד, הרשת מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם ולקדם את עצמם בצורה נרחבת ויעילה. מצד שני, הסביבה המקוונת היא זירה תחרותית צפופה במיוחד. לכן, יתרונותיו של השיווק הדיגיטלי, עלולים להפוך גם לחסרונותיו. כאשר גולשים או לקוחות משאירים אזכורים שליליים ברשת (באתרי אינטרנט, עמודי פייסבוק, פורומים, בלוגים וכו’) התפוצה היא כאמור נרחבת לכן כל מילה על האימפקט השלילי הנובע מכך, מיותרת.
מהו ניהול מוניטין?
ניהול מוניטין הפך למושג חשוב ביותר בתוך המגוון הרב של פעולות השיווק שכל בעל עסק או חברה אמור לעשות באופן שוטף באינטרנט. אך שיווק דיגיטלי לא מסתכם רק בקידום האתר בגוגל או בקידום העסק בפייסבוק, אלא גם מחייב אתכם להסתכל במבט אסטרטגי על המותג שלכם ברשת, על הנראות שלו, המיתוג שלו והשם שלו.
תוצאות החיפוש אשר מופיעות בדף הראשון בגוגל חשובות לא רק בנוגע למוניטין של העסק, אלא גם ללקוחות אשר מחפשים מידע עליו באינטרנט. אם גולש מבצע חיפוש בגוגל על העסק שלכם ומאתר אזכורים שליליים אודותיכם, הוא מקבל רושם רע, יחשוש לרכוש מכם מוצר או שירות ועשוי לפנות למתחרים.
לכן יש לבצע ניהול מוניטין נכון ומקצועי. זהו המפתח להצלחה עסקית ואחד מהכלים המשמעותיים לנוכחות חיובית ברחבי הרשת.
ניהול מוניטין חיובי – חיוני להצלחת עסקים
למעשה, ניהול מוניטין ברשת מבוסס, בין היתר, על דחיקת התוצאות השליליות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל. אחת הטכניקות המרכזיות לדחיקת אזכורים שליליים, היא באמצעות הפצת תוכן איכותי בכמויות, כך שגולשים ימצאו רק כתבות חיוביות על העסק. בנוסף, תוכן איכותי מחזק את המיתוג בדיגיטל, ממצב את העסק ברשת, יוצר בידול מהמתחרים, מגביר את התנועה לאתר ויוצר לידים איכותיים.
בגלל שהיום הכול כל כך פתוח וחשוף לעיני כל, לכל בעל עסק יש אינטרס מובהק לשמור על המוניטין שלו גבוה וחיובי, ולא לתת לפוסט או תגובה כלשהם להפוך את הקערה על פיה. לכן, על-מנת לשמור על מוניטין טוב, יש להקפיד שתוצאות החיפוש המובילות אליכם, תהיינה תוצאות חיפוש חיוביות בלבד.
תוכן ישן לא רצוי ואף שלילי, לרוב לא ניתן להסיר הלכה למעשה. אי אפשר לגרום לגוגל להתעלם מכתבה שלילית או מטקסט שעלול להזיק לשמו הטוב של אדם כלשהו, אבל אפשר לוודא שחומרים שכאלה לא יופיעו בתוצאות חיפוש ספציפיות. למשל, הדף הראשון של תוצאות החיפוש. בכך אפשר להבטיח שמעטים, אם בכלל, ייחשפו אליהם. תוצאת חיפוש לא רצויה תידחק לתחתית הרשימה, ולדפים שאף גולש כמעט ולא מגיע אליהם. כל זאת על-ידי יצירת תוכן חדש, חיובי ואיכותי לפי ההנחיות של גוגל עבור הביטויים המתבקשים.
המרחב האינטרנטי הוא כיום השדה המרכזי בו מנוהל המוניטין של אדם או עסק. זהו המקור הראשון אליו פונים כדי לקבל מידע ולחקור אודות חברה, ארגון, מוצר או שירות. עובדה זו מסבירה את הצורך החיוני של כל אדם, ארגון או מותג לוודא שהמידע המוצג אודותיו באינטרנט הוא נכון, הולם את פעילותו ותדמיתו ומייצג אותו בצורה הטובה ביותר.
וכדאי לזכור שלא תמיד התדמית המוצגת בגוגל משקפת נאמנה את המציאות. קיימים לא מעט מקרים שבהם היא מוטה לכיוונים שאינם חיוביים, ודווקא החיובי לא מקבל חשיפה מספקת. מכאן הצורך החיוני בשירות של ניהול מוניטין באינטרנט.
עובדה חשובה נוספת אותה יש לקחת בחשבון היא שהאינטרנט זוכר הכול ושום דבר לא נעלם ממנו, גם במשך שנים ארוכות ותוצאות לא מחמיאות עלולות ללוות את האדם או המותג למשך זמן רב. בלא מעט מהמקרים, פרסומים מזיקים אלה אף מופיעים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וגורמים נזק של ממש.
ואין כמו שם טוב מלהיות המפתח להצלחה של העסק. וניהול מוניטין באינטרנט הוא אחד מהכלים המשמעותיים ביותר לנוכחות חיובית ברחבי הרשת.
ניהול מוניטין באמצעות כתיבת מאמרים – איך זה עובד
הדרך בה זה עובד פשוטה למדי. אתם בעלי עסק ומספקים מוצר כלשהו. הלקוח מקבל את המוצר שלכם, לא משנה מהו. אם אינו מרוצה הוא עלול להגיב על כך בפומבי, דרך אחד מערוצי השיווק הקיימים ברשת, וכך, כל לקוח שמחפש את שמכם עלול לראות את הפידבק השלילי. אחת הדרכים לצמצם את התופעה היא לפנות בצורה אקטיבית ללקוחות מרוצים ולבקש מהם שישאירו דירוג חיובי על העסק אבל יש דרכים נוספות.
אחת מהן היא כתיבת תוכן איכותי בכמויות. מוניטין חיובי מגיע באמצעות כתיבת תוכן איכותי ודרכה מקדם העסק את עצמו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. כדי לעשות זאת נכון יש למקד את האלגוריתם של מנועי החיפוש בדרך כזו שהלקוחות ימצאו אתכם, ולא את המתחרים שלכם או עסקים דומים, ובהקשרים חיוביים.
השלב הבא הוא לדאוג לקידום התכנים באתרים אשר נחשבים כאיכותיים בעיני גוגל על מנת ליצור תדמית חיובית. פרסום באתרים בעלי סמכות גבוהה, מקנים לאתר העסק דירוג גבוה במנוע החיפוש וכך עולה גם הכתבה בתוצאות החיפוש.
מוניטין באמצעות תוכן חדש – איך זה עובד?
ניהול מוניטין מתמקד בקידום ביטוי ספציפי בגוגל ומבוסס על שימוש בתוכן חיובי. מאז שהאינטרנט השתלט על חיינו וגוגל הפך להיות ספק המידע העיקרי שלנו, התוכן הפך להיות המרכיב העיקרי בכל קמפיין שיווק או קמפיין לניהול מוניטין.
הסיבה העיקרית לכך היא שתוכן הוא אחד מהפרמטרים על-פיהם האלגוריתם של גוגל בוחן ומחליט האם לקדם עמוד ספציפי שיופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. תוכן איכותי לגבי העסק מקפיץ אותו קדימה.
כיצד כתיבת תכנים מסייעת בניהול מוניטין?
מנוע החיפוש של גוגל מחלק את התכנים לאיכותיים יותר ואיכותיים פחות וכך מדרג את העמודים השונים. האלגוריתם יודע לזהות איכות על ידי כך שהוא בודק אם התוכן משוכפל, מזהה את מידת העניין של הגולשים בדף, למשל על-ידי בדיקת זמני השהייה בו, האם יש אליו הפניות ממקורות אחרים וכדומה.
כאשר מדובר בקמפיין לניהול מוניטין, חשוב להשתמש בתוכן יצירתי, מקורי, רלוונטי, אקטואלי ומעניין המיוחס למותג או לעסק עבורו מנהלים את המוניטין.
לכן, אחד העקרונות החשובים לכתיבת תוכן, שיקדם את העסק למקומות הראשונים בגוגל, הוא שהתוכן צריך להיות מעניין. גוגל בנוי על מידע וגולשים מעוניינים בתכנים כדי ללמוד עוד על המוצר או השירות שהם מעוניינים בו. החיפוש בגוגל נעשה על-פי תכנים אז חשוב שהם יהיו רלבנטיים, עם מילות החיפוש המתאימות ביותר אך במידה הנכונה.
הגעתם למקום שאליו רציתם להגיע? מעולה. תמשיכו לתחזק את כל הנכסים הדיגיטליים שברשותכם , בעיקר באמצעות תוכן מתעדכן, בכדי לשמור על שליטה והתבססות בתוצאות החיפוש בהקשרים חיוביים, תחת הביטויים שנבחרו.
.
פורסם ב: כתיבת מאמרים, כתיבת מאמרים לקידום, כתיבת תוכן
תגיות: כתיבת תוכן | כתיבת תוכן לאתרים | קידום אתרים | שיווק באמצעות תוכן