כבר במשך תקופה ארוכה שבתוצאות החיפוש בגוגל מופיעה לעתים הרחבה באחת מהתוצאות או בסופן שמקבלת את הכותרת "אנשים שאלו גם על". מדובר למעשה על מתן תשובות לשאלות הקשורות בנושא החיפוש של הגולש.

חלק זה של התוצאות בנוי בפורמט של שאלות ותשובות. השאלות האלו נלקחות מתוך אתרים ספציפיים הרלבנטיים לנושא, שהשכילו לענות על שאלות בפורמט שמותאם לגוגל, וכך מקבלים במה נרחבת יותר בתוצאות החיפוש לעומת אתרים אחרים.

המטרה של התוספת הזו, מבחינת גוגל, היא להפוך את חוויית החיפוש לאינטואיטיבית יותר ולספק כמה שיותר מידע רלבנטי ואיכותי עבור המשתמשים עוד בעמוד החיפוש. גוגל מנסה לא רק לתת מידע רלבנטי למשתמשים שלה, אלא לספק בנוסף מידע שהיא חושבת שיעניין אותם באותו ההקשר – גם אם עוד לא שאלו על כך בעצמם. כך היא ממשיכה להוסיף ולשפר את חוויית החיפוש.

בעלי אתרים ואנשים העוסקים בתחום השיווק הדיגיטלי יכולים לנצל את התכונה הזאת לצרכי קידום האתרים שלהם ואם אתם רוצים לדעת באיזו צורה – המשיכו לקרוא.

הבנה טובה יותר של כוונת החיפוש של הגולש

הדבר הראשון שניתן לקבל מהתוצאות האלו הוא הבנה טובה יותר של מה הגולש באמת רוצה לדעת. לא תמיד הגולש משתמש בניסוח הטוב ביותר בשביל למצוא את התוצאה הרצויה עבורו. לפעמים הוא מחפש דבר אחד אך רוצה לקבל מידע על משהו אחר באותו ההקשר.

בעזרת תוצאות "אנשים שואלים גם", משווקים יכולים להבין יותר לעומק אילו שאלות מעניינות את הגולשים המחפשים מידע בתחום הרלבנטי לאתר שלהם.

בשביל להבין לעומק את האפשרויות הגלומות בתכונה זו של החיפוש, הנה צילום מסך שמופיע כאשר מחפשים בגוגל "סיורי אוכל בלונדון":

רשימה של שאלות ותשובות שמופיעות באתר של Londonist

כמו שאפשר לראות בדוגמה, אנו מקבלים רשימה של שאלות ותשובות שמופיעות באתר של לונדוניסט בהקשר של סיורי אוכל בלונדון. כל השאלות והתשובות מופיעות באופן מורחב בחיפוש ונותנות דגש רב על האתר.

שימוש במידע עבור שיפור התוכן באתר ומיקוד ביטויי חיפוש

בעזרת התוצאות שהתקבלו אנחנו יכולים לקבל מידע על דברים שבהם מתעניינים הגולשים בהקשר של סיורי אוכל בלונדון. מעבר לתועלת הקידומית הגדולה לאתר,  זוהי אינפורמציה בעלת ערך רב. היא יכולה לעזור לנו בכתיבת תכנים שקולעים יותר למה שמעניין את הגולשים שלנו. היא יכולה גם לעזור לנו להתמקד בביטויים מסוימים בפעולות הקידום האורגני שלנו.

גוגל מחזיקה במאגר מידע עצום שניתן ללמוד ממנו על דפוסי החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. כך אנו יכולים ליצור תכנים שקולעים בדיוק למה שהגולש רוצה לדעת ולשפר את אחוזי ההמרה של האתר שלנו. כך אנחנו יכולים גם לשפר את הרלבנטיות של התוכן שאנחנו מציעים וגם את דירוגי האתר בתוצאות החיפוש.

הגדלה של נפח התנועה לאתר

תוצאות החיפוש בגוגל הן מעין לוח מודעות שבו מופיעים אתרים עם מידע הקשור לחיפוש שבוצע על ידי הגולש. כל האתרים שואפים שהגולשים ייכנסו אליהם, ולשם כך קיים עולם הקידום האורגני בגוגל. אם חושבים על התוצאות כלוח מודעות – הרחבה של התוכן הקשור באתר שלכם היא כמו לשים מודעה גדולה יותר מול המודעה של המתחרים.

יש לכך השפעה אפשרית רבה על כמות הגולשים שיבחרו להיכנס לאתר. הם מקבלים בעצם מידע רב יותר שקשור למה שהם מחפשים ובפירוט רב יותר לעומת האתרים האחרים. בעוד שאתרים אחרים של המתחרים שלכם יקבלו רק נפח חשיפה מינימלי של כותרת הדף ושורה או שתיים נוספות – אתם יכולים לקבל חשיפה גדולה ומשמעותית בהרבה.

יש לכך ערך שיווקי רב מאוד. למעשה, ישנן דרכים שימושיות מבחינת התוכן והקוד שבו משתמשים באתר כדי להכניס רשימת "שאלות ותשובות" של האתר שלכם היישר לתוצאות החיפוש. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי יצירת דפי "שאלות ותשובות" ייעודיים באתר שלכם (דפי FAQ) ובתשובות לשלב קישורים אל מקומות רלוונטיים באתר שלכם.

יצירת דפי "שאלות ותשובות"

הדרך הפרקטית לגרום לאתר שלכם לקבל את נפח החשיפה הנוסף הזה היא יצירת דפי "שאלות ותשובות" באתר. יש לקחת את כל השאלות הנוספות שמעניינות את הגולשים, בהתאם לידע והניסיון המקצועי שלכם בתחום הפעילות של האתר– ולהכין רשימה שבה מופיעות כמה שאלות כאלו עם תשובות מפורטות בנושא. השאלות צריכות להיות ממוקדות היטב והתשובות צריכות להיות ענייניות ולא ארוכות מדי.

דפי "שאלות ותשובות" באתר יכולים להיכנס לתוצאות החיפוש כאשר מנוע החיפוש סורק את האתר שלכם ומזהה תוכן רלבנטי בפורמט הנכון.

כאשר בונים דף "שאלות ותשובות" (FAQ) – חשוב לשמור על כמה עקרונות חשובים:

1. לכתוב את הקוד על פי הכללים של סכמה. Schema היא דרך לארגן את הקוד בצורה מסודרת ומותאמת לדרישות של מנועי החיפוש. כאשר התוכן מכיל את הקוד הזה יש סיכוי רב יותר שגוגל יציג את דף התשובות לשאלות שלכם באופן מובלט ומובחן.

לדוגמה, אתר של מקדם אתרים יישם את השיטה הזו עבור חיפוש השאילתה "קידום אתרים". זוהי דוגמה שבה אין כותרת של "אנשים שאלו גם על" – אך למעשה מדובר ביישום של אותו המקרה.

חברת קידום אתרי - שאלות ותשובות

כפי שניתן לראות בצילום המסך, באותו אתר הכינו רשימה של שאלות ותשובות נפוצות בנוגע לקידום אתרים.  בזכות הרשימה הזו, בעלי האתר מקבלים שטח קידומי יקר ערך בתוצאות החיפוש שממקד את תשומת הלב של הגולש בהן.

2. קבעו יעדים מדידים להצלחה. אתם צריכים לשאוף לכך שהכניסה לאתר שלכם בחיפוש אחר מידע תוביל בסופו של דבר ליצירת לקוחות חדשים. לשם כך, עליכם לשפר את רמת המעורבות של המבקרים באתר על ידי מילוי שאלונים, קבלת הצעות ומבצעים והרשמה לניוזלטר, למשל. ישנם כלים מקצועיים, כמו Finteza – שיכולים לסייע במשימה זו.

על מנת לעקוב אחר הביצועים של הדפים החדשים שאתם מכניסים לאתר ניתן להשתמש בכלים החינמיים  של גוגל (כמו Search Console ו-Google Analytics) או בכלים מקצועיים הניתנים בתשלום. בכל מקרה, חשוב לדעת האם נפח הגלישה באתר עולה ומה הם הביצועים של התכנים החדשים שהכנסתם לאתר.

בסיכומו של דבר,

גוגל זוכה לבלעדיות כמעט מוחלטת בשוק החיפוש כבר שנים רבות. בזכות מאגרי המידע העצומים שלה ויכולת ניתוח הנתונים המתקדמת של מנוע החיפוש – היא מחזיקה במידע רב ערך על דפוסי החיפוש של הגולשים. בעזרת ניתוח דפוסים אלו ניתן להבין טוב יותר מה באמת מעניין את הגולשים כמעט בכל תחום שהוא.

כאשר גוגל משלבת בתוצאות החיפוש תשובות לשאלות – היא בעצם חולקת אתנו את המידע שצברה. אנחנו יכולים לעשות שימוש חכם במידע הזה על ידי שתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא הכנסת דפי שאלות ותשובות במטרה שישתלבו בתוצאות החיפוש של האתר שלנו. הדרך השנייה היא על ידי מיקוד של התכנים באתר שלנו שמוביל לשיפור נפח הגלישה באתר ולשיפור אפשרי של דירוגי האתר בתוצאות הקידום האורגניות.

בסופו של דבר, כאשר מקדמים אתר יש מטרות שיווקיות ועסקיות ברורות. על ידי שימוש חכם בפלטפורמה שגוגל מציעה לנו ניתן די בקלות לשפר את היכולת למשוך יותר תנועת גולשים שבתורה תביא יותר לקוחות פוטנציאליים לעסק.