בעידן שבו הכל רץ מהר כל כך, טווחי הקשב מצטמצמים ומקוריות ועניין הן כל הסיפור, יש חשיבות רבה מאד לכל מילה ומילה ולהתאמתה במדויק לקהל היעד. בניגוד לפלטפורמות אחרות, כמו עמוד הפייסבוק של העסק שלכם או האינסטגרם למשל, רשימת תפוצה היא נכס עסקי שנשאר בשליטתכם הבלעדית, ואמצעי ליצירת קשר ישיר אמיתי וקרוב עם אותו קהל.
אז איך כותבים תוכן שמושך את העין, את תשומת הלב וגם מניע לפעולה לאותה רשימת תפוצה? איך מגיעים ללב הקוראים וגורמים להם להאמין בכם ולרכוש או להזמין את המוצר שאתם מציעים? איך גורמים להם להמשיך ולעקוב אחרי המסרים שאתם שולחים? הנה כמה טיפים וסודות (מבוססי מחקר, בכל זאת ד”ר יניב זייד וד”ר רוני הורוביץ שהעבירו את הוובינר שעל בסיסו נכתב המאמר הזה מגיעים מהאקדמיה…) לכתיבה שיווקית מנצחת, לדיוור ורשימות תפוצה. כל מה שנותר לכם לעשות הוא לקרוא, להדפיס ולשמור. אגב, אם תרצו לשמוע או לראות דווקא את ההרצאה הרי שהיא נמצאת בסוף המאמר הזה.
ד”ר יניב זייד
ד”ר שכנועד״ר יניב זייד – ״דוקטור שכנוע״ הוא מומחה בינלאומי לשכנוע, מכירות, שיווק, משא ומתן והעברת מסרים. מחבר 11 ספרים רבי מכר בעברית ובאנגלית, ביניהם ״שכנעת אותי!״, ״שכנעת אותי שוב!״, ״לדבר בפני קהל״, sales Bible ו- creative marketing.
10 עקרונות כתיבה שיווקית מנצחת מאת ד”ר יניב זייד
1. כותבים כמו שמדברים
העיקרון הראשון של כתיבה שיווקית מוצלחת הוא “כותבים כמו שמדברים”. כתיבה בגובה העיניים, שיוצרת חיבור עם הקהל שלכם, תהפוך את המסר שלכם לאישי יותר. כתיבה שכזו מאפשרת לכם, ככותבים, להביא את עצמכם ובעיקר – ליצור אמון בקרב הלקוחות שלכם.
2. אותנטיות
העיקרון השני מתרכז סביב האותנטיות, עליה מדובר לא מעט ובהקשרים רבים. בתקופה שבה הצרכנים כמהים לחיבור אמיתי, אותנטיות היא הבסיס לתקשורת אפקטיבית וליצירת קשר ארוך טווח עם לקוחות פוטנציאליים. כתיבה שיווקית אותנטית מביאה אתה שקיפות מלאה, כנות ומחויבות לאמת. כשאתם מתמקדים באותנטיות בכתיבה שלכם, אתם מושכים לקוחות רבים יותר, בונים אמון, מטפחים את הנאמנות ויוצרים מערכת יחסים עמוקה ומוצלחת יותר איתם. מערכת יחסים שהיא לא זמנית או חד פעמית, אלא ארוכה וקבועה.
3. תוכן ויראלי – חיבור לאקטואליה
העיקרון השלישי של כתיבה שיווקית מוצלחת מדגיש את החשיבות של יצירת תוכן ויראלי, המחובר למציאות, למה שקורה כיום. תוכן שהוא אקטואלי. העלאת נושאים עכשוויים בתוכן שאתם יוצרים מאפשרת לכם למשוך תשומת לב ולהשיג את החיבור הרצוי. תוכן ויראלי, המחובר לאירועים אקטואליים, לא רק מגביר את הנראות שלכם, אלא גם הופך אתכם לרלוונטיים יותר.
4. טיפים מקצועיים
העיקרון הרביעי של כתיבה שיווקית מוצלחת סובב סביב שילוב טיפים מקצועיים בתוכן שאתם כותבים. ייעוץ של מומחים, טיפים חשובים או תוכן שמספק מידע מקצועי וחשוב, הם בעלי ערך רב עבור הקהל שלכם. בין אם מדובר בשיתוף שיטות עבודה מומלצות, טיפים פנימיים או הטרנדים האחרונים, שילוב תוכן מקצועי כזה מעלה את האיכות והרלוונטיות שלכם והופך אתכם גם לבעלי סמכות.
5. סיפורי “מאחורי הקלעים”
העיקרון החמישי של כתיבה שיווקית מוצלחת מעודד שילוב סיפורי “מאחורי הקלעים” – סיפורים החושפים את ההצלחות, הכישלונות והמסע שלכם, כעסק. שיתוף הצד האנושי של המותג, כולל האתגרים העומדים בפניו והלקחים שהפקתם ואתם מפיקים עדיין, יוצר קשר עמוק יותר עם קהל הלקוחות. באופן הזה רואים אתכם, את האנשים שפועלים מאחורי הקלעים, מאחורי העסק, ולא רק את המותג עצמו שמכירים היטב. כך מתקבלת כתיבה שהיא אישית, אותנטית וכזו המאפשרת חיבור אמיתי.
6. הנעה לפעולה – מקצועית ושיווקית
העיקרון השישי של כתיבה שיווקית מוצלחת מתמקד בהנעה לפעולה. הנעה לפעולה היא הכוח המניע מאחורי תוכן שיווקי משכנע, המעודד את קהל הקוראים שלכם לרכוש את המוצר שלכם, להזמין את השירות או לבצע פעולה כלשהי התומכת במותג עצמו.
7. “הבטחה שיווקית” לגיטימית
העיקרון השביעי של כתיבה שיווקית מנצחת כולל שילוב “הבטחה שיווקית” במסר שלכם. אתם כעסק, חייבים להבטיח שהמסרים השיווקיים שלכם מתאימים לערך האמיתי שאתם מספקים. הבטחה שיווקית לגיטימית משמעה התחייבויות שניתן לבסס, מה שמוביל, בסופו של דבר, לאמון. כל היבט של המסר השיווקי שלכם צריך להיות שיקוף אמיתי של מה שאתם מציעים, ולא “בערך”.
8. הפרטים הקטנים מאחורי הסיפור
העיקרון השמיני של כתיבה שיווקית מוצלחת מתעמק במשמעות של הדגשת הפרטים הקטנים מאחורי הסיפור שלכם. בעוד שסיפורים מעניינים לוכדים את תשומת הלב, הפרטים הקטנים הם אלה המשפיעים עלינו, בסופו של דבר, ואותם אנחנו לוקחים אתנו לדרך. על ידי הצגת הפרטים הקטנים אך המשמעותיים הללו, אתם לא רק פונים לקהל שלכם ברמה העמוקה יותר, אלא גם יוצרים סיפור מותג שמייחד אתכם מהמתחרים שלכם.
9. כותרות מעניינות ומניעות לפעולה
העיקרון התשיעי של כתיבה שיווקית מנצחת מדגיש את חשיבותן של יצירת כותרות מעניינות ומניעות לפעולה, תוך מתן עדיפות לכותרות מעניינות וממוקדות במקום כלליות, תוך עדיפות לכותרות הפונות לצורך בביטחון, למשל, במקום בהנאה ומתן דגש גם לכותרות העונות לתחומי העניין ולצרכים של קהל הלקוחות עצמו, היעד שלכם. באופן הזה אתם יכולים למשוך תשומת לב, לטפל בחששות הלקוחות ולהניע אותם לקרוא את התוכן שלכם כולו, ובכך לשפר את האפקטיביות הכוללת של הכתיבה השיווקית שלכם.
10. להיכנס לראש וללב של הלקוחות
העיקרון העשירי של כתיבה שיווקית מוצלחת מדגיש את החשיבות בהבנת הצרכים הרגשיים של הלקוחות שלכם והתאמתו של התוכן לכך. עיקרון חשוב זה מעודד אתכם לכתוב תכנים פחות פרקטיים ו”יבשים”, ובמקום זאת לתת מקום רב יותר להיבטים הרגשיים והפסיכולוגיים המניעים את הלקוחות שלכם. כשאתם מזדהים עם הצרכים והרצונות של הלקוחות שלכם ומביעים את זה בתוכן שלכם, אתם יוצרים מסר שמביא אתו אמת וחיבור אמיתי.
מה הקהילה שלכם מצפה מכם בתקופה הזו ולמה חשוב שתתמידו בכתיבה שיווקית
שורות אלו נכתבות ברגעים בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה בטרור במסגרת “חרבות ברזל”. בתקופות של אי ודאות ומשברים כלכליים, ביטחוניים ואחרים, הציפיות של הקהילה שלכם ממכם הן בולטות ורבות עוד יותר, ואתם, כמשפיענים ובעלי עסק, מחויבים לתת לזה מקום. אנשים מחפשים המשכיות, וכשאתם שם, נוכחים באופן קבוע למרות המצב, אתם מטפחים באופן הזה אמון ויציבות.
האותנטיות גם היא חשובה ליצירת חיבור והיא חייבת להיות מגובה בתמיכה רגשית, ההכרחית בזמנים מאתגרים כאלה. מעבר לכך, עליכם לדאוג להביא תקווה, אופטימיות ואופק עסקי ולייצג את אותו חוסן שאליו כמהים בתקופות של משברים. יש גם רצון לאסקפיזם, שגם אותו מצפים מכם ועליכם לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לאפשר לקוראים שלכם, ללקוחות שלכם, ליהנות מכמה רגעים של רוגע, הפסקה מאותה שגרה לא פשוטה.
כתיבה שיווקית שעונה על כל אלה לא רק מספקת מענה לצרכים הנקודתיים של הלקוחות ברגעים כאלה, אלא גם ממצבת אתכם כמקור אמין לתמיכה, להשראה וגם לקבלת פתרונות בתקופות של משבר.
לסיכום
יש דרכים רבות להעביר מסר. זה יכול מסר קצר וקולע או ארוך מאד, זה יכול להיות מסר שכולל סיפורים אישיים או כזה המתמקד בטיפים חשובים. בסופו של דבר, על המסר להגיב ללב הקוראים ובמקביל להניע אותם לפעולה. לכם, כבעלי עסק ומשפיענים, חלה החובה לספק להם בדיוק את מה שהם צריכים ומצפים ממנו, וזה קריטי עוד יותר בתקופות של משברים ואתגרים משמעותיים. אותנטיות היא המפתח לכתיבה השיווקית שלכם ותוכן משכנע חשוב לא פחות. ארוך או קצר. זה לא ממש משנה. מה שחשוב הוא שהתוכן שלכם יהיה מעניין!
פורסם ב: כתיבה שיווקית, שיווק באמצעות תוכן