כתבה מעיתון מעריב 2.7.19

כתבות יח"צ (יחסי ציבור) הן כתבות שמתפרסמות במדיה הכתובה או האלקטרונית במטרה לבנות מוניטין חיובי לעסק, לפוליטיקאי, למותג וכדומה. כתבות יח"צ נחשבות עדיין לאבני היסוד של ניהול מותג הודות ליתרונות הרבים שלהן.

כתבות שעושות פלאים

כתיבת כתבת יח"צ טובה שמבוססת על מידע אובייקטיבי יכולה לעשות פלאים. להגדיל את התנועה לאתר האינטרנט שלכם, להגדיל את ההמרות ולהפוך גולשים ללקוחות אבל בעיקר היא ממצבת אתכם כברי סמכא בתחומכם. בינינו, לא על כל עורך דין כותבים ב"גלובס", נכון? חשוב לזכור שיש תחומים כמו רפואה ועריכת דין שבהם הפרסום אסור, כך שכתבות יח"צ הן פתרון מצוין שמגדילות את החשיפה שלכם לציבור הרלוונטי בצורה אפקטיבית.

כתבות יח"צ כוללות לרוב כ-500 מילים ומציגות אתכם בצורה הטובה ביותר באמצעים שונים, למשל הצלחות עסקיות, סיפורים של לקוחות מרוצים ועוד אלמנטים שיוצרים אמינות בקרב הקוראים שלכם ולא פחות חשוב – מציגות אתכם בתחום מומחים בתחום עבודתם, משפרות את התדמית שלכם ומבליטות אתכם על פני המתחרים ובכך מעניקות לכם יתרון.

איך עושים את זה?

מומלץ שכתבות היח"צ ייכתבו ע"י כותבי תוכן מנוסים עם ידע בתחום המקצועי הספציפי שלכם. הסיבה לכך פשוטה – ככה אתם לא רק מבטיחים שתוצגו בצורה אידיאלית, אלא גם שתיהנו מכתיבה מקצועית שמיועדת לקהל היעד שלכם ואך ורק אליו, הן מבחינת סגנון כתיבה, הן מבחינת רמת הכתיבה והן מבחינת צורת הגשת המידע.

למעשה, כתבות יח"צ הן אחד הנשקים החשובים ביותר שיש לבעל עסק במלחמה על דעת הקהל כך שהן חייבות להיות חלק מארגז הכלים ומאסטרטגיית התוכן של כל עסק באשר הוא. כאמור, בתחומים מסוימים הן מהוות את עיקר הפעילות עקב מגבלות משפטיות בתחום הפרסום.

לסיכום – כתבות יח"צ הן אופציה שאסור לכם להתעלם ממנה, הן כאשר אתם מתכננים את האסטרטגיה שלכם בתחום התוכן, הן כאשר אתם משיקים מוצר או שירות חדש ובעיקר- כאשר אתם נדרשים לפעולה שעיקרה שיפור המוניטין העסקי. רק אל תשכחו לפנות לכותב תוכן איכותי ומקצועי שיכתוב אותן עבורכם.