דף הבית » כתיבת תוכן » לא כל יום פורים? אצלנו דווקא כן!

לא כל יום פורים? אצלנו דווקא כן!

כולם מכירים את המשפט הידוע “משנכנס אדר מרבין בשמחה”, אבל מה עושים בימים אלה שבהם הצער הוא הבסיס לכל דבר כמעט? מזל שאנחנו בכתבנית אף פעם לא היינו כמו כולם.

מסכת פורים

מצווה גדולה לעבוד בכתבנית בשמחה

אצלנו הביטוי “מצווה גדולה להיות בשמחה” הוא המציאות היומיומית בלי קשר לפורים, לאדר או לחיים. כאלה אנחנו. לא מאמינים? הנה כמה דוגמאות:

  • אנחנו נשתדל לשלוח מייל לאחר שיחת טלפון עם לקוח חדש שמתחיל במילים: “שמחתי לשוחח ולהכיר”. המהדרין גם יוסיפו סמיילי😊
  • אנחנו מאחלים “חג שמח” גם בימי חול
  • אנחנו משתדלים לסיים כל פוסט בבלוג וכל מייל במילים “נשמח לעזור”
  • אנחנו באים בשמחה לעבודה ולא רק ביום חמישי שפותח את הסופ”ש
  • אנחנו אפילו לוקחים את השמחה איתנו הביתה. רק אנחנו מאחלים “שתדעו גם שמחה” אחרי “שלא תדעו עוד צער”.

ולמה כל כך חשובה לנו השמחה?

כי אנחנו מאמינים שבשפה העברית שאנחנו כל כך אוהבים אין מקריות, כך שהשפה שקמה לתחייה משקפת נאמנה את הקיום שלנו לטוב ולרע.

דוגמא לכך הוא צירוף המילים “לעשות שמח”. אז למה לא פשוט אומרים לשמוח? החלטנו לעשות מעשה (כן, גם אנחנו נדבקנו בחיידק העשייה) ולבדוק את הנושא.

בינתיים שמנו לנו ברקע את להקת השמחות כדי להיכנס לאווירה. בטח כבר הבנתם שזו הלהקה האהובה עלינו 😊

לעשות אהבה עם העברית

רוביק רוזנטל בדק ומצא שיש מעל 100 ביטויים בעברית שעושים שימוש בפועל “עשה” להטיותיו, מה שהופך אותו לפועל הגנרי המוביל לטענתו (וגם לטענתנו) שמשתלט על כל חלקה לשונית טובה.

הפועל “לעשות” מבטא יצירה של יש מאין ולכן מתאים כמעט לכל דבר. אנחנו כמובן לא הראשונים שגילינו אותו והפועל מופיע כבר בתנ”ך יותר מ-2500 פעמים. הציטוט הכי ידוע הוא “נעשה ונשמע”, אבל אנחנו כאן בענייני פורים ולא שבועות.

והנה דוגמאות כדי לסבר את האוזן: “עושה צחוק”, “עשה פרסה”, “עושה לביתו”, “עושה טובה”, “עושה את עצמו ישן”, “עושה כטוב בעיניו”, “עושה חייל”, “עושה נפשות”, “עושה דין לעצמו”. אגב, “לעשות אהבה” הגיע לעברית מהאנגלית של ילדי הפרחים ואומץ בחום ישראלי.

ולמה אנחנו כל כך שמחים כל הזמן?

מלבד העובדה שאנחנו עובדים במקום העבודה הכי טוב בעולם, אנחנו מאמינים ששמחה ותוכן הם תאומים שהופרדו בלידתם.

אנחנו אמנם לא עושים שמח בהגדרה, אבל אנחנו עושים תוכן ומבחינתנו בשניהם צריך לברוא יש מאין. וכמו שקשה לעשות שמח כשעצוב, גם כתיבת תוכן היא לא מלאכה פשוטה.

צריך לכתוב את התוכן בהתאמה אישית לדרישות של כל לקוח, למאפיינים של קהל היעד, להתאים אותו לכל פלטפורמה (מפייסבוק ועד ויקיפדיה) ובעיקר – ללוות את הלקוח לכל אורך הדרך עד שיהיה מרוצה מהתוצאה.

והכי חשוב – אנחנו בטוחים שתוכן עושים לא רק באהבה (אנחנו חברה לכתיבת תוכן, לא חומוס) אלא גם בשמחה, אז למה שלא תנסו אותנו וניפגש בשמחות? ובינתיים כמה לקוחות ששמחים להמליץ עלינו. כבר אמרנו שנשמח לעזור?

פורסם ב: כתיבת תוכן

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן