דף הבית » כתיבת תוכן » חשיפת המסמכים הפנימיים של גוגל: מה כתוב שם על הדרך שבה מומלץ לכתוב תוכן לאתרי אינטרנט?

חשיפת המסמכים הפנימיים של גוגל: מה כתוב שם על הדרך שבה מומלץ לכתוב תוכן לאתרי אינטרנט?

במאמר של ראנד פישקין באתר sparktoro.com נחשף כי אלפי עמודים של מסמכי API פנימיים של גוגל דלפו לרשת. המסמכים הללו מגלים כיצד מנוע החיפוש מדרג אתרי אינטרנט (מסתבר שיותר מ-14,000 פרמטרים משמשים לדירוג) ומה קובע מי יופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. תובנות אלו לא מאוד משנות את כללי המשחק עבור כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט אבל עדיין הם חושפות טפח ממה שקורה בנבכי הטכנולוגיה של מנוע החיפוש ומגלות “גוד פרקטיס” שכדאי לשמור עליהם. הנה התובנות המרכזיות מהכתבה.

דפדפן כרום - אחד מהכלים של גוגל לניתוח התנהגות גולשים
דפדפן כרום – אחד מהכלים של גוגל לניתוח התנהגות גולשים

קליקים ומעורבות משתמשים

אחד הגילויים המרכזיים הוא השימוש הנרחב של גוגל בנתוני קליקים ומעורבות משתמשים כדי לקבוע דירוג אתרים. כאשר תוכן מצליח למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ולשמר אותה לאורך זמן, הדבר מסייע בשיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש. לכן, כתיבת תוכן חייבת להיות לא רק מעניינת ומושכת, אלא גם מסוגלת ליצור מעורבות אמיתית עם הקוראים. זה כולל שימוש בכותרות מסקרנות, תמונות, סרטוני אנימציה מושכים ושימוש בטכניקות כתיבה שמזמינות את הקוראים להגיב או להפגין מעורבות.

היסטוריית גלישה ונתוני דפדפן כרום

נתון נוסף שעלה מהמסמכים הוא שגוגל אוספת נתוני גלישה מדפדפן כרום כדי לשפר את דירוג התוצאות. המשמעות היא שהתוכן שלכם צריך להיות איכותי ורלוונטי לגולשים באופן מתמיד, כך שהם יחזרו לאתר שלכם פעם אחר פעם. יצירת תוכן איכותי, מעמיק, מקורי ומותאם אישית לצורכי הקוראים יכולה לשפר את הסיכוי שהקוראים יחזרו ויוכלו להעלות את דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש.

רשימות לבנות ורשימות שחורות

במסמכים נחשף שגוגל שומרת על רשימות לבנות ושחורות של אתרים בנושאים מסוימים כמו טיולים, בריאות ובחירות. אתרים המופיעים ברשימות אלו נהנים מדירוג גבוה או נמוך יותר. כדי להיכנס לרשימות הלבנות, התוכן שלכם חייב להיות מקצועי, אמין ובר סמכא. השקיעו במחקר מעמיק, השתמשו במקורות מידע ברי סמכא (התוכן המקצועי שלנו כבר מגיע עם קישורים למקורות מידע כאלה) ולכתוב בצורה ברורה. כתיבה מקצועית ואמינה תסייע לא רק בדירוג, אלא גם תבסס אתכם כמקור מידע אמין בעיני הקוראים וגוגל כאחד.

משוב אנושי

גוגל נעזרת במשוב אנושי להערכת איכות התוכן, והמסמכים מגלים את חשיבותו של המשוב הזה. כתיבה איכותית המוערכת באופן חיובי על ידי מעריכים אנושיים יכולה לשפר את דירוג האתר. לכן, חשוב לכתוב תוכן שקל לקרוא ולהבין, בלי שגיאות כתיב ודקדוק ועם ערך מוסף אמיתי לקוראים. בנוסף, מומלץ לבצע בדיקות איכות פנימיות ושיפור מתמיד של התוכן בהתאם לפידבק שמתקבל מהקוראים.

טכניקות קידום אתרים מול תוכן איכותי

חשוב להדגיש כי בעוד שיש השפעה מסויימת של קניית קישורים וטכניקות SEO שונות על קידום האתר הרי שהם אינם תחליף לתוכן איכותי. המסמכים שנחשפו מבהירים שתוכן איכותי, מקורי ומעורב מהווה את הבסיס להצלחה. כדאי לשלב מילות מפתח בצורה טבעית, לכתוב בפורמט קל לקריאה ולהשתמש בקישורים פנימיים וחיצוניים בצורה מושכלת. יתרה מכך, התמקדות יתר בטכניקות SEO ולא בתוכן עלולה לפגוע באיכות התוכן ובמעורבות הקוראים. זו אגב, אחת הסיבות שאנחנו עושים בעיקר קידום אתרים באמצעות תוכן.

לסיכום

המסמכים שחשף ראנד פישקין מציבים אתגר גדול בפני מנהלי אתרי האינטרנט השונים. כדי להצליח בדירוגים של גוגל, יש לשים דגש על יצירת תוכן איכותי, מעמיק ורלוונטי שימשוך את תשומת הלב של הקוראים וישמור על מעורבותם לאורך זמן. יש להקפיד על אמינות ומקצועיות, לשאוף להיכנס לרשימות הלבנות של גוגל ולשפר את התוכן בהתאם לפידבק שמתקבל. רק כך ניתן להבטיח הצלחה בעולם הדיגיטלי הדינמי והמתפתח במהירות.

פורסם ב: כתיבת תוכן, קידום אתרים

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן