כל עסק יכול לשווק את עצמו בהצלחה באמצעות תוכן. אבל אם יש לכם עסק קטן והמתחרים שלכם הרבה יותר גדולים מכם – כדאי שתתחילו להרגיש ולפעול לפחות כמו דוד מול גוליית.

דוד וגוליית

בהקשר לזה, הנה כמה שאלות ששואל את עצמו כל בעל עסק קטן או בינוני על הבוקר עם הקפה והעיתון הכלכלי.

  • האם הפער שיש ביני לבין המתחרים שלי הוא גדול מדי?
  • האם יש חשיבות למשאבים ולתקציב שיש לי?
  • האם עסקים קטנים ובינוניים כמוני הם בעמדת נחיתות שיווקית?
  • האם הגודל באמת קובע?

האמת היא שהתשובה מורכבת. מצד אחד – לעסקים גדולים יש יותר תקציב, כוח אדם וכלי שיווק, אבל מצד שני עסקים קטנים ובינוניים יכולים להגיב מבחינה שיווקית מהר יותר ממתחריהם הגדולים. הנה, כך תוכלו לשנות את חוקי המשחק שנדמה לכם שנקבעו עבורכם ב-5 צעדים פשוטים שמצריכים מכם בעיקר – כוח רצון!

צעד ראשון – הבינו את כוחו של השיווק באמצעות התוכן

כדי שהעסק שלכם יצליח לשווק את עצמו באמצעות תוכן, אתם צריכים בראש ובראשונה להבין שתוכן דיגיטלי הוא נכס עסקי אמיתי שמביא ליותר המרות ומכירות.

זה גם המקום שבו יש לכם יתרון כעצמאיים על פני הארגונים הגדולים שמתחרים בכם. בארגון גדול כדי לשכנע את הבוס בחשיבות של צעד עסקי כלשהו אתם צריכים לעבוד קשה. בארגון קטן – החלטתם – ואתם שם!

בחברה ציבורית זה עוד יותר קשה וכמעט בלתי אפשרי, בעיקר כי כל פעולה נמדדת מיד לפי מחיר המנייה של החברה. שיווק באמצעות תוכן עושה את זה, אבל לא בן לילה כך שלא צפויים רווחים למשקיעים בטווח הקצר. 

צעד שני – תכננו אסטרטגיה

צריך להודות על האמת – לחברות ענקיות בתעשייה שלכם יש תקציב שלגמדים כמוכם אין וכנראה לא יהיה בעתיד הנראה לעין. הן יכולות להעסיק צוות שיווק גדול, לשלם להם היטב ולהשקיע במגוון של יוזמות שונות של שיווק באמצעות תוכן.

אבל זה לא אומר שאתם צריכים להשקיע מיליונים בשיווק באמצעות תוכן. הדבר הכי חשוב הוא לוודא שיש לכם אסטרטגיה ממוקדת בתחום, לגייס כמה כותבים שיעסקו עבור החברה שלכם בכתיבת תוכן ולהשקיע בחוכמה בטכנולוגיה רלוונטית.

בהשקעה המינימלית הזאת אתם יכולים להשיג יותר בהרבה פחות. כסף הוא לא מה שעושה את ההבדל בתחום של שיווק באמצעות תוכן. אמנם כסף פותח יותר הזדמנויות, אבל הרעיון הוא לעשות בו שימוש נבון ועקבי ולתת לתוצאות לדבר בעד עצמן.

צעד שלישי – להתמקד באיכות ולא בכמות

לארגונים גדולים יש צבא של משווקים באמצעות תוכן, אבל אתם יכולים להתחרות בהם ואפילו לנצח בזכות היתרון האנושי. חשוב לזכור שארגונים גדולים מטפלים בכמויות גדולות של תוכן, אבל כמו בכל דבר גם כאן האיכות ולא הכמות מנצחת.

המשמעות היא שיש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעבוד בצורה יעילה בלי להזיע. למשל, לשקול מחזור של תוכן ישן שכבר נמצא אצלכם באתר ושיווקו בצורה מתוזמנת באמצעות פורמטים חדשים כמו למשל פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם, טלגרם, וואטסאפ וכו'.

עם עבודה נכונה עם תזמון של פוסטים ומידע, הזמן שיוקדש למשימות האלו יהיה קצר יותר, כך שאתם תוכלו להתמקד ביצירת תוכן שישכנע את הגולשים לקנות דווקא את המוצר/שירות שלכם. 43% מהעסקים הקטנים והבינוניים טוענים שזו הדרך היעילה ביותר להגדלת המכירות.

צעד רביעי – כל עכבה היא לא לטובה

אמנם לחברות גדולות יש יתרונות בתחום הכסף והמשאבים, אבל תהליך העבודה אצלם כל כך מורכב שאתם תגידו תודה שאתם לא שם. רק חשבו כמה זמן נדרש להם לאשר כל פיסה של תוכן ונצלו את זה לטובתכם, למשל פרסמו תוכן בזמן שלוקח למתחרים שלכם להחליט איפה לשים את הפסיק.

צעד חמישי – הגיבו מהר

כל חירני"ק יודע ש"קו המגע לעולם יפרץ". לא משנה מה הגודל שלכם, תמיד יהיו כוחות חיצוניים שישנו את המציאות לכולם. אבל תמיד מי שמגיב לשינויים מהר הוא זה שלוקח את כל הקופה, לפחות מבחינת באז תקשורתי שהוא אלמנט משמעותי בתחום השיווק באמצעות תוכן.

במקרה של שינויים התגובה של ארגונים גדולים נחשבת לאיטית (ראו הצעד הקודם), כך שעד שהם מפרסמים איזו שהיא תגובה היא כבר בכלל לא אקטואלית. השתמשו ביתרון הזה ופרסמו במהירות פוסט בבלוג, סטטוס בפייסבוק או כל תגובה אחרת וגלו שלזכות הראשונים יש תוצאות.

לסיכום, בסופו של דבר יש לכם כעסקים קטנים ובינוניים המון יתרונות על פני המתחרים הגדולים. הכל תלוי בחשיבות שאתם נותנים לתוכן, באסטרטגיה שלכם, באיכות התוכן, בזמן שנמשך תהליך העבודה שלכם וכן במהירות התגובה שלכם לשינויים.

אנחנו יכולים לעזור לכם ולגרום לכם להיות גדולים לפחות מבחינת תוכן. כי בינינו – דוד לא רק ניצח את גוליית אלא גם בסוף הפך למלך.

תוכן מעולה שיקדם את העסק שלכם אפשר להזמין פה.

רוצים עוד ללמוד על היתרונות של שיווק באמצעות תוכן לפני שאתם מקבלים החלטה? אין בעיה, רק קחו בחשבון את מה שכתבנו לפני 3 פסקאות על הצעד החמישי.