דף הבית » סרט פרסומת » פרסום בטיקטוק – ממש (כבר) לא לבני נוער בלבד

פרסום בטיקטוק – ממש (כבר) לא לבני נוער בלבד

לא משנה כמה ננסה, אין מישהו שהצליח להתחמק מה-TIK-TOK, אותה אפליקציה סינית שהתחילה כפלטפורמה לשיתוף סרטוני ריקוד קצרים והפכה לאימפריה של ממש. מאז שהושקה ברחבי העולם בשנת 2018 היא הפכה לאחת האפליקציות הפופולאריות ובעלת כמות ההורדות הגדולה ביותר בעולם, וגם התכנים בה השתנו מן הקצה אל הקצה.

בתחילת הדרך, איש לא היה חושב לפרסם תוכן פרסומי בטיקטוק, אבל בתקופה האחרונה משהו השתנה. הקו שמפריד בין תוכן פרסומי לבין המשתמשים החל להיטשטש הודות לתוכן הכיפי והמיוחד שמפרסמים מכניסים לתוך האפליקציה.

הפרסום בטיקטוק מאפשר למפרסמים להגיע לקהל רחב יותר, להרחיב את הקהל שלהם באמצעות האפליקציה ולוודא שהמוצר שלהם לא נשכח על ידי הצרכנים. אם גם אתם רוצים להתחיל לפרסם בטיקטוק אבל לא לגמרי בטוחים איך עושים את זה או אם זה בכלל הדבר בשבילכם- המשיכו לקרוא!

לוגו של טיקטוק על רקע טלפון נייד

אז למה בכלל כדאי לפרסם בטיקטוק?

נכון ל-2021, ישנם מעל מיליארד משתמשים באפליקציה, מספר שהוא כמעט בלתי נתפס. גם בישראל האפליקציה צברה תאוצה מהר מאוד ומספר המשתמשים הישראלים בה הוא גבוהה במיוחד.

למה אנשים כל כך התחברו לאפליקציה? כנראה שאין לכך תשובה אחת, אבל אחת מהן היא כנראה העובדה שנוצרה שם קהילה של ממש שנותנת למשתמשים שלה תחושה של אותנטיות ואמיתיות בתוך עולם של אפליקציות.

גם המותגים הכי גדולים בעולם כמו חברת השוקולד Hershey's, חברת הבשמים Marc Jacob's Fragrances ועוד רבים נוספים הבינו את הכוח שיש לאפליקציה ולקהילה שנוצרה בה ויצרו עבורה סרטונים ברוח הרשת.

הצעירים של היום והמשתמשים של האפליקציה מאסו בפרסומות הרגילות והם רוצים לצרוך תוכן איכותי, מבדר מאנשים שהם מכירים ואוהבים את מה שיש להם להציע. הפרסום בטיקטוק פורץ את הגבולות ואת הדרך שבה חשבנו עד עכשיו שפרסומות צריכות לעבוד, והמפרסמים החדשים הם כבר לא בהכרח הכוכבים הכי גדולים של הוליווד אלא האנשים הפופולאריים של האפליקציה, שצברו את קהל המעריצים שלהם בזכות עצמם והיצירתיות שלהם.

@thejulianbass I wanna just make it known that this version with the loop was my original idea. #loop #fyp #foryoupage #edit ♬ original sound – Julian Bass
@rickeythompson Show the world your PERFECT self!! Join me in the #PerfectAsIAm challenge from Marc Jacobs Fragrances by duetting this video!  #mjpartner ♬ #PerfectAsIAm – PERFECT MARC JACOBS x Lizzo x Rickey Thompson

האם הפרסום בטיקטוק באמת עובד?

חד משמעית כן. לפני נתונים שפרסמה האפליקציה בעצמה, 42 אחוזים מהמשתמשים באפליקציה דיווחו שהם גילו מוצרים חדשים שמצאו חן בעיניהם באמצעות האפליקציה. יתרה מזאת- 33 אחוזים מבני דור ה-Z (אנשים בגילאי 10-30) דיווחו שהם חיפשו מוצר מסוים ברשת ואף רכשו אותו לאחר שראו פרסום שלו באפליקציה. אם מסתכלים על האחוזים הללו זה עשוי לא להרשים מישהו אך חשוב לזכור שמדובר בקהילה של למעלה ממיליארד איש!

אז איך תופסים את תשומת הלב של המשתמשים?

כפי שאמרנו, הפרסום בטיקטוק הוא שונה מכל צורת פרסום אחרת שהכרתם עד עכשיו. התוכן צריך להיות ייחודי, מצחיק, מושך את העין והכי חשוב- בהובלת מישהו או מישהי שהקהל כבר מכיר ואוהב. שיתוף הפעולה של מוצרים וקמפיינים פרסומיים יחד עם כוכבי טיקטוק הוא עסקה שמיטיבה עם שני הצדדים: הצד המפרסם זוכה לחשיפה מצד הקהל הרחב של הכוכבים (שיכול להגיע למאות מיליוני עוקבים) ולפרסום שלא מרגיש מאולץ, והכוכב זוכה להמשיך לפרסם את התוכן שהוא אוהב לפרסם יחד עם ההטבות שמגיעות עם עסקה פרסומית.

איך עושים קריאייטיב מעולה לסרטוני טיקטוק? הנה מדריך ויזואלי:

איזה סרטים עובדים טוב בטיקטוק?

סרטונים ויראליים

אחת הדרכים הפופולאריות ביותר לפרסם בטיקטוק היא באמצעות יצירת והפקת סרטונים ויראליים. סרטון ויראלי הוא סרטון שהצליח לזכות לאהדה של אנשים רבים ולפרסום נרחב ברשתות השונות. סרטונים ויראלים פרסומיים הם לא דבר חדש, אבל הם לגמרי תמיד עובדים. כשניגשים לייצר סרטון ויראלי צריך לחשוב מחוץ לקופסא, לחשוב "מה הקהל עוד לא ראה?" על מנת לייצר סרטון ויראלי שיפרסם את העסק שלכם ויגדיל את הקהל שלכם, מומלץ מאוד לשתף פעולה עם יוצרי תוכן מוכרים ובעלי ניסיון. השילוב של ערכי המותג שלך יחד עם היצירתיות שלהם יוכל ליצור את הפרסום הטוב ביותר עבור העסק שלך.

סרטוני אנימציה עם תסריט מקצועי

דרך נוספת ומעולה למשוך את תשומת הלב של המשתמשים באפליקציה היא ליצור סרטון אנימציה. בינינו, מי לא אוהב סרטוני אנימציה? לכל אחד יש פינה חמה בלב לסרטים וסרטונים מצוירים, מה שהופך אותם לדרך מסוימת לתפוס את העין של הלקוחות הפוטנציאלים שגולשים באפליקציה. גם סרטונים מצוירים יכולים בקלות להפוך לסרטונים ויראליים ולתפוס את העין של עשרות אלפי משתמשים באפליקציה.

גם כאן מומלץ לשלב כוחות עם איש מקצוע, ולייצר את סרטון האנימציה שלכם יחד עם תסריטאי מקצועי. העבודה המשותפת שלכם יחד עם תסריטאי מקצועי ומנוסה תוכל לוודא שהדגש נמצא במקומות שאתם רוצים אותו ושהמסר מועבר- מבלי לוותר על הכיף ועל הייחודיות שבסרטון אנימציה.

לרכב על הטרנד (אתגר בטיקטוקית)

עוד דרך מעולה לפרסם בטיקטוק היא ייצור "אתגר".  אתגרים בטיקטוק הם אחד הדברים שהפכו את האפליקציה לנפוצה כמו שהיא היום- הכוונה היא לייצר משהו (ריקוד, סאונד, קטע משחק ועוד) שמשתמשים אחרים יצטרכו לחקות בעצמם ולשתף עם העוקבים שלהם באפליקציה. חברות ומוצרים רבים כבר למדו את הכוח ואת התפוצה שיש לאתגרי טיקטוק, מה שהוביל לאתגרים ממומנים רבים. לרוב אלו אתגרים קלילים וחמודים שמשלבים את המוצר הנמכר והם זוכים לפופולריות רבה ולהמון ביצועים של המשתמשים באפליקציה.

הפרסום בטיקטוק יכול להיראות קל או אפילו קצת טיפשי, אבל חשוב לזכור שמאחורי כל סרטון פרסומי שכזה הוקדשה המון מחשבה לתוכן הסופי שמוצג באפליקציה, לאנשים שמחזיקים את המוצר ונמצאים במרכז הסרטון וגם לכל מילה שנאמרת בו.

הקפיצה הראשונה למים יכולה להיות קשה ומפחידה, במיוחד אם אין לכם ניסיון באפליקציה ואתם לא לגמרי יודעים איך היא עובדת. אם אתם רוצים להתחיל לפרסם בטיקטוק את העסק או המוצר שלכם אבל מרגישים שאתם צריכים עזרה בכל הנושא – באנו להושיט עזרה!

לקריאה נוספת

פורסם ב: סרט פרסומת, סרטוני פרסומת

תגיות: |

גלילה למעלה דילוג לתוכן