דף הבית » כתיבת תוכן » זה למה גם אם יש לכם פרופיל טיקטוק/אינסטגרם/פייסבוק עם 100K עוקבים אתם עדיין חייבים בלוג!

זה למה גם אם יש לכם פרופיל טיקטוק/אינסטגרם/פייסבוק עם 100K עוקבים אתם עדיין חייבים בלוג!

לפעמים נדמה לנו שכל העולם הדיגיטלי סובב סביב הרשתות החברתיות ושכולם כל הזמן "שם". האשליה הזו מתעצמת הודות לממשק המשתמש של הרשתות החברתיות המוכרות כמו פייסבוק ואינסטגרם, המבוסס על מערכת מסועפת של סימונים והתראות, שנותנת תחושה של תכונה והתרחשות בלתי פוסקת. התחושה הזו לא מנותקת לגמרי מהמציאות – הרשתות החברתיות מכילות כיום מיליארדים של משתמשים. פייסבוק, למשל, חצתה את קו ה-2 מיליארד משתמשים כבר ב 2017. אבל האם זה אומר שאתם צריכים להתמקד בשיווק רק ברשתות החברתיות? ועד כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם "להזניח" פלטפורמות אחרות? ובכן, התשובה לכך מעניינת מאוד.

גרפיטי של צלמת ובלוגרית על קיר

שימו את הביצים שלכם בכמה סלים במקביל

כשזה נוגע לשיווק דיגיטלי, השימוש ברשתות החברתיות הוא לא בגדר המלצה נטו, הוא כמעט בגדר חובה עבור כל בעל עסק שמעוניין לפרסם את עצמו באופן קבוע. אי אפשר להתעלם מתעבורת התוכן המאסיבית במדיות האלו, מכלי הפרסום היעילים שהן מציעות ומהיכולת להגיע בלחיצת כפתור למספר עצום של משתמשים מקהלים מגוונים. אבל לצד הנוכחות ברשתות החברתיות, עוד המלצה די חד-משמעית היא להשקיע בכתיבה של תכנים מקוריים לאתר אינטרנט ו/או בלוג, שגם בו אפשר ורצוי לפרסם תכנים באופן קבוע. חשוב לזכור, שאם בניתם אתר אינטרנט חדש ונוצץ אך לא הזנתם בו תכנים, אפשר להמשיל זאת לבניין מרהיב ויוקרתי שלא אוכלסו בו דיירים – זה נראה יפה מבחוץ, אבל מבפנים אין חיים. מעבר לזה, בניה מקצועית של אתר אינטרנט היא לא עסק זול (ובצדק, מדובר בעבודה מורכבת). לכן חבל שההשקעה שלכם תרד לטמיון רק כי לא מילאתם את האתר בתוכן שיכול לתרום לקידום שלו בגוגל ולהביא לכם לקוחות ושתפי"ם.

נקודה למחשבה

הידעת? קיימים כיום יותר מ-500 מיליון בלוגים ברשת. כל יום, בממוצע, 4.5 מיליון פוסטים עולים לבלוגים ברחבי העולם. זה משהו כמו 3,000 בלוגים בדקה! האם כולם טועים או שיש משהו שאת/ה מפספס/ת?
נמשיך.

בלוג מאפשר לכם ליצור מערכת יחסים עם הלקוחות

התכנים בבלוג הם לרוב שונים מאלו המתפרסמים ברשתות החברתיות. אם בפייסבוק או אינסטגרם המיקוד הוא על פוסטים קצרים, בעלי קופי קולע ואופי מכירתי שחותר להשגת לידים מיידים, הרי שבבלוג מפרסמים תכנים מורכבים יותר, שמטרתם היא קידום אורגני וטיפוח הקשר עם הלקוחות.

זהו למעשה הבסיס של שיווק מבוסס תוכן וזוהי הפלטפורמה היעילה ביותר לבסס את עצמכם כמומחים בעלי רמות מקצועיות, אמינות וידע גבוהות. לכל אלו יש חשיבות רבה בקרב קהלי המשתמשים של ימינו ומי שנוהג לחלוק טיפים מקצועיים, להיות שקוף הודות התנהלות העסק שלו ובגדול לקרב כמה שיותר את הקהלים אל לב העשייה של המותג, נהנה בסופו של דבר מקהל לקוחות נאמן, גדול וגדל תמידית. נכון, שאפשר להשיג את התוצאה הזו גם בפייסבוק, לינקאדין, קוורה ורשתות חברתיות אחרות המבוססות על פרסום טקסטים ארוכים, אבל למה להסתפק במועט, כשאפשר להראות נוכחות כמעט בכל מקום? ומעבר לזה, כתיבה כשלעצמה היא בעלת ערך.

מעבר לפן העסקי, לכתיבה יש ערך תרפיסטי

באופן מסורתי, יש חלוקה מאוד ברורה בין כתיבה שיווקית לכתיבה יוצרת, כשזו האחרונה מתמקדת בעיקר בכתיבת סיפורת ופרוזה על מכלול סוגיהן. אולם חשוב לזכור, שגם לכתיבה שיווקית ואינפורמטיבית, כזו שמאפיינת פוסטים בבלוגים, יש תועלות רבות. אולי לא תשיגו את שלוות הנפש המזוקקת שמתלווה לכתיבת סיפור קצר נוקב או שיר נוגע ללב, אבל כשמדובר בבעלי עסקים, שהעסק הוא חלק בלתי נפרד מהזהות האישית שלהם, יש משמעות גם לכתיבה עצמה, על אף הנופך השיווקי שלה. הכתיבה יכולה לסייע לבעלי העסק לדייק את עצמם ואת החזון לפיו הם פועלים ואת הדרך בה הם מציגים שירותים ומוצרים. לצד זאת, נשאלת השאלה: האם כדאי לכתוב תכנים לבלוג לבד, או שכדאי למסור את המלאכה לבעל מקצוע? ובכן, לשתי הדרכים יש יתרונות וחסרונות:

שימוש בשירותים של כתיבת תוכן יכולים להוריד ממכם עומס רב

בסופו של דבר, אף אחד לא מכיר את העסק שלכם יותר טוב מכם. בין אם מדובר במתפרה קטנה ברחוב לא מרכזי ובין אם מדובר בתאגיד ענק עם מיתוג ברמה בינלאומית, כל עסק מתחיל מאדם אחד וחלום. המהות של העסק והחזון שלו צריכים לבוא לידי ביטוי גם בכתיבה בבלוג, אבל צריך לקחת בחשבון את ההשקעה בכך ולהבין שלא מדובר במלאכה פשוטה כפי שנהוג לחשוב. לכן, אם אתם מוצאים את עצמכם גם ככה קורסים תחת הנטל של ניהול העסק, שווה לכם לשכור שירותים מקצועיים של כתיבה מחברת תוכן המתמחה בכך.

כותבי תוכן מוכשרים יכולים להיכנס אל ליבת העסק שלכם ולדלות ממנה את מה שצריך על-מנת להעלות על הכתב בצורה קוהרנטית ומזמינה את המסרים השיווקיים הייחודיים לכם. ברגע שאתם מוצאים כותב תוכן שאתם מתחברים אליו, או חברה שמספקת שירותים כאלו, אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שיש לכם די פנאי להתעסק עם שאר ההיבטים של ניהול ותפעול העסק. בהרבה מקרים בהם מעוניינים לתפעל בלוג באופן קבוע, נהוג לעשות הסכם עם כותב תכנים מקצועי: הוא מספק מספר מוסכם של מאמרים בכל חודש ולכם רק נותר להזין אותם אל הבלוג.

בעידן של חוסר וודאות, כדאי לבסס את עצמכם לטווח הארוך

כיום יותר מתמיד, יש להשקיע בבנייה של אתר וכתיבת בלוג, במטרה לבסס את המותג שלכם ואת הערכים עליהם הוא מושתת. בתקופה המאופיינת בחוסר יציבות, ניתן להבחין באופן בולט כי חברות, ארגונים ואף עסקים קטנים, מצליחים "להחזיק את הראש מעל המים", במידה ועשו עבודת שטח יעילה לאורך זמן והשרישו את ערך המותג שלהם בקרב מעגל קליינטורה נאמן שלא נוטש גם בזמנים קשים.

נצלו את התקופה הזו על-מנת לצוות אליכם את מיטב כותבי התוכן, כדי שיוכלו לסייע לכם בבניית בלוג. וכמובן, אל תשכחו לשתף את התכנים שאתם מעלים בו ולחשוף אותם לכמה שיותר אנשים, במטרה להביא תנועה אל האתר שתתרגם בסופו של דבר ללידים. גם אם כבר יש לכם אתר ועדיין אין בלוג – אתם יכולים להיות רגועים. לרוב מדובר בתוספת טכנית בלבד שבונה האתר יכול לבצע. החשוב ביותר, כאמור, הוא להכות בברזל כל עוד הוא חם ולהקים לעצמכם עוד אתמול בלוג שיכבוש את הרשת ויוכיח לכולם שמדובר בעסק רציני, עובד ומרשים.

פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת תוכן

תגיות: | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן