דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת תוכן לאתרי מכירות (איקומרס)

כתיבת תוכן לאתרי מכירות (איקומרס)

האינטרנט שופע באתרי קניות, מכירות ואיקומרס והאינפלציה יוצרת תחרות גדולה. כיצד אם כן תוכלו להתבלט מעל המתחרים בשוק כה רווי? בעזרת תוכן מקורי, איכותי ובעל ארך לגולשים, הכולל את ביטויי המפתח שלקוחות ורוכשים פוטנציאלים מחפשים. כל זאת תוך חשיבה מעמיקה לגבי הטרנדים העכשוויים בשוק.

חשיבותה של ההנעה לפעולה באתרי מכירות וקניות

בתחום הקניות, אפילו יותר מתחומים אחרים, עולה החשיבות של ההנעה לפעולה, משום שמטרתנו העיקרית, לצד ביסוס התדמית ו/או ביסוס המומחיות שלנו, היא למכור. ישנן גישות ושיטות רבות להנעה לפעולה.

מטרת ההנעה לפעולה היא ליצור אצל הגולש עניין ומעורבות ולהבין את הצרכים שלו באופן כזה שיגרום לגולש להפוך לקונה/לקוח ולא ״לאבד״ אותו לטובת אתר מתחרה. את זה ניתן להשיג במספר דרכים, כגון הבנת הצורך של הגולש, הטמעה של תוכן איכותי ובעל ערך באתר ותיאור מפורט ונכון של המוצרים.

כמו כן, חשוב להניע לפעולה בצורה עדינה וברורה ועם זאת לא אגרסיבית מדי. מקצועני כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט יודעים כיצד לעשות זאת באופן מיטבי.

הקשב הקצר של הלקוחות

באתרי קניות ומכירות יש ללקוחות קשב קצר ונטיה ׳לסגור כרטיסיות׳ ולעבור לאתר הבא במהירות, לכן עליכם ׳ללכוד׳ את תשומת ליבם ולהוביל / להניע אותם לעבר הפעולה הסופית – המכירה – במהירות.

שיטות ההתמודדות עם הקשב הקצר של הגולשים מעשיות ומסייעות לנו ׳להשאיר אצלנו׳ את הלקוח הפוטנציאלי, על ידי תוכן ממוקד, תיאור מנצח של המוצר, ענייני אך מפורט ומושך, לצד אמצעים ויזואליים מסייעים כגון תמונות טובותסרטוני וידאו (סרטוני חשיפת מוצרים וסרטוני חשיפת שירותיםאינפוגרפיקות וכו׳).

תוכן שיווקי מול תוכן אינפורמטיבי באתרי קניות

האינטרנט שופע בתוכן שיווקי, שעשוי לעבוד על חלק מהגולשים, אך בעיני גולשים מנוסים אחרים הוא נתפס כתוכן זול, אגרסיבי מדי או לא מדויק. עם זאת, חשוב להבין שתוכן שיווקי הוא לא מילה גסה – לעתים קופירייטינג מנצח עשוי להעביר מסר בצורה משכנעת ולהניע לפעולה, וחשוב לשלב בתוכן שלכם גם היבט שיווקי, אך כזה שמשדר מקצוענות ואמינות.

לעומת זאת, תוכן אינפורמטיבי הוא הקרם-דה-לה-קרם שלכם. זה התוכן שעשוי לגרום לכם להתבלט מעל האחרים. בעזרת תוכן אינפורמטיבי טוב שמראה לגולש שמי שכותב אותו באמת מבין על מה הוא/היא מדברים, תוכן כזה עשוי לחזק את האוטוריטה שלכם בתחום, ולגרום לגולש לבצע קנייה, תוך תחושה שהוא קונה מהמומחים בתחומם.

הקמה של בלוג שמסקר תדיר מוצרים אובייקטיבית (כחלק מהאתר)

הבלוג או סקשן המאמרים באתר הוא המקום שבו תוכלו באמת להתבלט מבחינת מנוע החיפוש וחיפושי הגולשים. קטגוריית מאמרים או בלוג איכותי הם בסופו של דבר מה שגולשים ישתפו ברשתות החברתיות, בבלוגים שלהם או בקרב קרוביהם, ומנוע החיפוש רואה בסקשן מאמרים ״עבה״ ונרחב אלמנט בעל ערך, שכדאי לקדם.

כמו כן, חשוב גם שהבלוג יסקר את המוצרים באופן אובייקטיבי, שנתפס על ידי הגולש כאמין יותר מביקורות חיוביות בלבד. בהקשר הזה סרטוני חשיפת מוצרים כהשלמה לתוכן הכתוב וסרטוני חשיפת שירותים עושים עבודה נהדרת כי כך הגולש מקבל חוויית תוכן נוספת וכתוצאה מכך גם גוגל.

לעתים, יצירת שאלות ותשובות ממוקדות בנוגע למוצרים, או מאמרים קשורים שיופיעו בדפי המוצרים עצמם, עשויים למשוך את הקונה למידע נוסף ש״ישאיר״ אותו זמן רב באתרכם (רק שימו לב לחתום כל מאמר כזה או כל עמוד כזה בהנעה לפעולה), ויחזק את התדמית שלכם בעיניו כמומחים. זוהי דוגמה קלאסית לאיך תוכן איכותי עשוי להמיר בסופו של דבר גולש מזדמן ללקוח.

כתיבת תוכן לאתרי מכירות ומסחר אלקטרוני

כאמור, כתיבת תוכן לאתרי מכירות, קניות ומסחר אלקטרוני היא עבודה למקצועני תוכן, וחשוב שכותבי תוכן שבקיאים בתחום המסחר האלקטרוני ואתרי הקניות יאזנו בין תוכן שיווקי לתוכן אינפורמטיבי, יתבססו על מחקר מדויק של ביטויי המפתח המתאימים למגמות החיפוש של הגולשים, ויכתבו תוכן במבנה נכון שמניע לפעולה.

שאלות ותשובות – כתיבת תוכן לאתרי מכירות

למה חשוב לשים לב כשכותבים תוכן לאתרי מכירות ואיקומרס (מסחר אלקטרוני)?

בכתיבת תוכן לאתרי מכירות ואיקומרס חשוב מאוד לשים לב להנעה לפעולה, להיות מודעים לקשב הקצר של הלקוחות, לשלב בין תוכן שיווקי לתוכן אינפורמטיבי, ולהקים באתר בלוג או קטגוריית מאמרים שיסייעו בביסוס תדמית המומחים וקידום האתר במנוע החיפוש. במאמר הזה פירטנו על כל אחד מההיבטים הללו.

מה ההבדל בין תוכן שיווקי לתוכן אינפורמטיבי?

תוכן שיווקי הוא תוכן שנכתב בצורה שאמורה להניע את הגולש/צרכן לקנייה. שימוש בתוכן כזה במידה מתונה הוא רצוי, אך חשוב לזכור שהאינטרנט מלא בתוכן כזה, לכן הקשב הקצר של הלקוחות הפוטנציאלים זקוק גם לחיזוק בדמות תוכן אינפורמטיבי איכותי, שיבסס את האוטוריטה והתדמית של האתר/נותן השירות. לכן, חשוב לשלב בין השניים בחוכמה. במאמר הזה הבאנו מספר דוגמאות לכך.

האם חשוב להקים בלוג או סקשן מאמרים באתר קניות / מכירות?

בלוג או אזור מאמרים (הנה דוגמה) באתר מכירות ואיקומרס הוא חשוב, משום שזהו המקום שבו בסופו של דבר תוכלו לתת ערך לגולשים מזדמנים באמצעות מידע איכותי והפגנת המקצוענות והמומחיות שלכם בתחום בו אתם עוסקים. סקשן מאמרים איכותי נתפס בעיני מנוע החיפוש כאתר בעל ערך לגולשים, ולכן אתר כזה לא רק יזכה ליותר שיתופים ברשתות החברתיות, אלא גם יקודם במנועי החיפוש.

כיצד כותבים תוכן לאתרי מכירות?

במאמר זה פירטנו את הדגשים החשובים, ואנו ממליצים לעבור עליהם כדי להבין לעומק מה חשוב בכתיבת תוכן לאתרי מכירות, כולל התחומים העיקריים – הנעה לפעולה, התמודדות עם הקשב הקצר של הלקוחות, איזון בין תוכן שיווקי לאינפורמטיבי, הקמת בלוג, בחירת תמונות טובותסרטוני וידאו (סרטוני חשיפת מוצרים וסרטוני חשיפת שירותים), אינפוגרפיקות והיבטים חשובים נוספים.

פורסם ב: כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת תיאורי מוצר לחנות וירטואלית

תגיות: | | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן