דף הבית » כתיבת תוכן » כתיבת ויצירת תכנים לנכסים דיגיטליים

כתיבת ויצירת תכנים לנכסים דיגיטליים

לפני שנדבר ונעסוק בכתיבת תכנים לנכסים דיגיטליים, בואו נבין קודם מהו נכס דיגיטלי.

כפי שרובנו יודעים, נכס הוא משהו שלרוב נמצא בבעלותנו ובעצם, בטווח הארוך, מניב הכנסות, פירות. מהו נכס דיגיטלי?

סופר הירו דיגיטלית

יש 2 סוגים עיקריים של נכסים דיגיטליים

לצורך העניין יש שני סוגים עיקריים של נכסים דיגיטליים, כאלו שבבעלותכם המלאה לחלוטין, ויש לכם שליטה עליהם בכל פן וכאלו שלא בבעלותכם המלאה.

נכסים בבעלותכם יכולים להיות אתר אינטרנט, אפליקציה, רשימת תפוצה וכדומה. אתם תוכלו לעשות מה שתרצו בנכס, להעביר את האתר או האפליקציה ממקום למקום בהתאם לרצונות שלכם, של השוק או של הלקוחות.

הסוג השני הוא נכס שלא שייך לכם, אתר שנבנה על פלטפורמה של חברה חיצונית, עמוד פייסבוק, פרופיל טיקטוק וכדומה. מה הבעיה בנכס כזה? שאין לכם שום שליטה עליו, אם החברה תחליט להוריד לכם את החשבון מהאוויר, אפשר להגיד ביי ביי לעבודה הקשה שעשיתם.

אלו נכסים דיגיטליים יש?

אתרי אינטרנט, ערוצי וידאו למיניהם, אתרי קורסים, פרופילים של רשתות חברתיות, פודקאסטים שגם הפכו בזמן האחרון לדבר החם הבא, ספרים אלקטרוניים, קבצי שמע, חנויות אינטרנטיות כמו אמזון ואיביי וכולנו יודעים כמה הנכסים האלו מניבים. אפליקציות, ניהול קהילות, והרשימה עוד ארוכה. עולם הנכסים דיגיטליים, בייחוד בעולם של היום, הוא רחב ומעניק אין סוף של אופציות ליזמים דיגיטליים.

אז איך כותבים או יוצרים תכנים לנכסים דיגיטליים?

דרך התוכן אפשר להגדיל את החשיפה לנכס הדיגיטלי ולכן יש לקחת בחשבון שכתיבת התוכן תהיה מותאמת לקהל היעד. וזה אולי הדבר הכי חשוב שכדאי לזכור לעשות טרם הכתיבה – לאפיין את קהל היעד.

דוגמאות על קצה המזלג למאמרי תוכן לנכסים דיגיטליים

ישנם מאמרים פשוטים יחסית שמטרתם קידום אתרים, דרך מאמר זה נרצה לקדם נכס או אתר ספציפי, אך התוכן לא יהיה בהכרח בנכס הדיגיטלי שלנו, אלא עם קישור אל הנכס שלנו. כך נוכל לקדם את הנכס הדיגיטלי בגוגל. כתיבת מאמרים אלו נעשית במטרה עיקרית לקדם בגוגל את האתר, לכן יש בהם שימוש במילות מפתח ספציפיות.

מאמרים אינפורמטיביים – כפי שדיי מובן מהשם, מאמרים אלו מכילים אינפורמציה על המוצר, הנכס, מה שאתם רוצים להעביר עליו מידע לקוראים. מאמרים אלו איכותיים יותר ודורשים ידע סקירה נרחבת, ויכולת מחקר.

מאמרים מקצועיים – גם מאמרים אלו יכולים לעזור לנכס הדיגיטלי שלכם – קהל היעד כאן הוא אנשי מקצוע בתחום שלכם, המטרה העיקרית של מאמרים אלו נועדה בעצם להפגין את העובדה שאתם בעלי ידע מקצועי בתחומכם.

כתיבה שיווקית – כתיבה שיווקית היא כתיבה שהמניע שלה הוא לשווק את המוצרים שלכם או את הנכס הדיגיטלי שלכם, ואיך? דרך הנעה לפעולה. בכתיבת מאמר מסוג זה הכותב שם דגש על שיווק, לגרום לקוראים להשאיר פרטים, להגיע לאתר, לרכוש, ועוד… לרוב, כתיבה שיווקית תתמקד בעולם רגשי של בני האדם, לגרום להם לדמיין שבלי המוצר הזה הם לא יוכלו להתקדם בחיים ועליהם לרכוש אותו. אין ספק שרגשות זה אחד הדברים הכי מופעלים אצלנו כבני אדם. כתיבה שיווקית מתאימה בעיקר לדפי אינטרנט שיווקיים כגון דפי נחיתה או דפי מוצר בחנות, ועוד…

לסיכום

הכרנו את המושג נכסים דיגיטליים ואפילו נכנסנו לעובי הקורה של כתיבת ויצירת תוכן, תוכן שמתאים ומותאם לנכס דיגיטלי. יש הבדל בין סוגי המאמרים וסוגי הכתיבה, לכן צריך להבין מה התפקיד של אחד מהם ועל איזה צורך הוא נותן מענה.

כדי להיות בעל נכס דיגיטלי יש להבין דבר ראשון שזה נכס! נכס שאם לא משקיעים בו ירד לתהום, כמו כל עסק אחר, לאו דוקא דיגיטלי. בעולם של היום אם אם רוצים להביא נכס דיגיטלי שנמצא בטופ, נכס שמניב תוצאות ומעניק פירות, צריך להשקיע בתוכן איכותי, כזה שיודע לגרום לנכס לעלות בדרגה, להופיע בגוגל דרך מילות מפתח, להעביר מידע, ולגרום לרכישה, כך ייווצרו לכם לידים חדשים ותוכלו ליהנות מנכס דיגיטלי שמניב לקוחות.

פורסם ב: כתיבת תוכן, קורס דיגיטלי

תגיות:

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן