דור ה Y – מילניאלס – ילדי שנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים

בדיחות, מאמרים, מחקרים סוציולוגיים. מה לא נכתב כבר על דור הY , הידוע גם בכינוי "מילניאלס"? הכירו את הדור שעושה את ההבדל, הילדים הדיגיטליים של המילניום החדש שנולדו לכפר גלובאלי של שפע, טכנולוגיה ואמצעי תקשורת שהדורות הקודמים יכלו רק לחלום עליהם. דור ה Y הוא זה שפיתח ומשתמש ברשתות החברתיות, בחנויות האיקומרס בהן הוא מפזר את הכוח הצרכני העצום שלו ובאתרי אינטרנט שחייבים לעמוד בסטנדרטים דרקוניים כדי להתאים לטווח הקשב הקצר ולקצב החיים התזזיתי שלו. כפי שכבר תיארנו בעבר, חברי דור ה-Y הם בעלי יכולת עיבוד מידע מהירה ואין להם סבלנות למומחים מעונבים – הם רואים דרך כל המניפולציות השיווקיות שלהם. הדור הזה מתחבר לאתרי אינטרנט אסתטיים עם תכנים שנטענים מהר וניתן להבין אותם מהר ולשתף אותם. מהר.

ה"פוסט צברים", דור ה-Y בישראל

בדורות הקודמים היה ניתן לאתר פערים בין חברי דור מסוים במערב, לבין חברי אותו דור בישראל. אבל אצל דור ה Y, כאמור, כל הגבולות מיטשטשים. לפי מחקר של תמר ועוז אלמוג, דור ה-Y הישראלי מורכב מחילונים שנולדו בשנים 1980-1995. כיוון שרוב החוויות המעצבות שלהם דומות לחוויות המעצבות של צעירים בגילם ברחבי העולם, הם דומים במאפייניהם לצעירים בני גילם במדינות המערב. הם גדלו ועוצבו באווירה הגלובלית של הערוצים המסחריים, מהפכת המחשב האישי, האינטרנט והסלולרי והתפתחות הפמיניזם, זכויות האזרח והאינדיבידואליזם. לצד זאת, הם חוו אירועים מקומיים כגון: מלחמת המפרץ הראשונה ומתקפת הטילים מעיראק, רצח רבין, כלכלת השפע ותרבות ההייטק והיזמות, פיגועי ההתאבדות והמלחמה בטרור, מהפכת הפנאי והבידור, הנורמליזציה של הנסיעה לחו"ל, התפתחות המעמד הבינוני בישראל, צמצום הפערים העדתיים, מלחמת לבנון השנייה והמבצעים למיגור הטרור בגדה המערבית ובעזה. לדברי החוקרים, השפעת הדור הזה על החברה הישראלית היא עצומה.

היו רלוונטיים תמיד

כתיבה שיווקית למילניאלס צריכה להיות מחוברת למה שקורה בשטח. בשפה מקצועית קוראים לזה RTM – Real Time Marketing והכוונה היא לשיווק דינאמי המשתנה בזמן אמת בהתאם לאירועים אקטואליים ותרבותיים. חשוב לזכור שדור ה Y חי ונושם רשתות חברתיות ובניגוד לדור הוריו וסביו הוא לא ממתין עד שיגיע העיתון עם החדשות של שלשום. לכן, מי שעוסק בכתיבה שיווקית או מנהל מותג בעל נוכחות דיגיטלית, צריך להיות עם היד על הדופק ולדעת לא רק מה לפרסם, אלא גם מתי.

היו שקופים כדי שיראו אתכם

טרום עידן התקשורת הדיגיטלית והרשתות החברתיות, עסקים קטנים ומותגים גדולים יכלו "לעבור מתחת לראדר" עם כל מיני היבטים שקשורים להתנהלות העסקית שלהם מול הצרכנים. עם בני דור ה Y, המעריכים אותנטיות וישירות, זה לא יעבוד. לכן, ההמלצה היא להביא לידי ביטוי כמה שיותר מפעילות החברה, בכל אמצעי שניתן. כדאי כמובן לשים את הדגש על האמצעים שהמילניאלס מתחברים אליהם כמה שיותר: שיווק מבוסס תוכן (כולל וידאו וקופירייטינג), אפליקציות ורשתות חברתיות.

לסיכום

  • דור ה-Y, המילניאלס הוא ילדי שנות השמונים והתשעים של המאה ה-20.
  • הפערים בין חברי הדור הזה בישראל וילידי הדור הזה ברחבי העולם, מטושטשים מאוד.
  • זהו דור שגדל אל תוך המהפכה הדיגיטלית והיא חלק בלתי נפרד ממנו.
  • המילניאלס מחוברים, תרתי משמע, לרשתות חברתיות ואתרים בנויים היטב ולתוכן שניתן להבין ולשתף בקלות.
  • הם מעריכים שקיפות ואותנטיות, כמו גם חוות דעת מפי הקרובים להם ופחות מאוטוריטות.

עוד על כתיבה שיווקית לדורות אחרים.