הפערים הבין-דוריים משנות ה 50 ועד היום הם כה עמוקים, עד שלפעמים נדמה שהמוח של ילידי אותו דור מחווט בצורה אחרת מהדור שקדם להם והדור שהגיע אחריו. גם כתיבה שיווקית צריכה להתחשב בהבדלים המשמעותיים האלו ולפני שניגשים לכתוב, חשוב להבין את ההבדלים לעומק וכיצד להשתמש בהם על-מנת "לפסל" את הכתיבה בצורה המתאימה לכל דור.

כתיבה שמתאימה לבייבי בומרס. אלה שנולדו בין השנים 1945-1965

יכול להיות שיצא לכם לשמוע לאחרונה את הביטוי "Ok Boomer", שנועד לבטא את הזלזול של הצעירים בדור המבוגר יותר, הנחשב בעיניהם לטרחן, מתנשא, בעל תחושת פריבילגיה ובעיקר: מרוכז בעצמו ומנותק מהטכנולוגיה של המאה ה-21. זוהי אמנם ביקורת חריפה, אך כתיבה לדור הזה צריכה לקחת לפחות חלק מהמאפיינים האלו בחשבון.

הכתיבה אל בני הדור הזה צריכה להיות ישירה וידידותית והם נרתעים ממסרים מניפולטיביים ומשיווק "נוצץ" ו"מלוקק". בנוסף, הם רגישים לשגיאות כתיב וטעויות דקדוק ולכן פחות מתחברים למסרים שמנוסחים עם סלנג. זהו דור שהרבה פעמים יעדיף כתיבה בנימה מעונבת ופרסום באמצעים כמו העיתונות הכתובה, שליוותה אותו בתחנות חשובות בחייו.

למאמר מורחב על כתיבה שיווקית שמתאימה לבייבי בומרס.

כתיבה לבני דור ה-X. ילדי שנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים

זהו דור שגדל בבית, מול הטלוויזיה ומיעט לצאת החוצה. החשיפה המוגברת למסרים שיווקיים, אלימות ותכנים שהקהו את חושיו, הפכו את הדור הזה לחסר מוטיבציה לחולל שינויים מרחיקי לכת, אך במקביל הוא מאופיין בהרבה יותר מרידה בסמכות מאשר הדורות שקדמו לו, לצד תחלופה תכופה של מקומות עבודה. את הנאמנות למקצוע החליף דור האיקס בנאמנות צרכנית. זהו דור שקונה יותר אך לצד זאת מחפש תחושת בטחון ומעדיף פרסום אותנטי וישיר.

לכן, כתיבת תוכן לדור הזה צריכה להיות מהימנה ולבסס את עצמה עם הוכחות בשטח מידי אוטוריטות. הם מתחברים לנוסטלגיה ולזיכרונות מהעבר וערוץ השיווק המועדף עליהם הוא וידאו, שדומה לצורה בה הם צרכו תכנים מרבית חייהם – דרך הטלוויזיה.

למאמר מורחב על כתיבה שיווקית שמתאימה לדור האיקס.

כתיבה לדור ה-Y, דור המילניאלס – ילדי שנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים

דור זה נולד לתוך כפר גלובאלי שמבוסס על אמצעי תקשורת מתקדמים והאצה של פיתוחים טכנולוגיים משוכללים. הוא נקרא גם "ילידים דיגיטליים" ונחשף מגיל צעיר למוזיקה, מזון ואירועים חדשותיים ואקטואליים מרחבי העולם, חנויות אונליין המוכרות מותגים מכל העולם והופעתן של רשתות חברתיות המחברות אנשים הנמצאים בקצוות שונים על הגלובוס, מבלי שבכלל יפגשו. זהו דור בעל יכולת עיבוד מידע מהירה מאוד. הוא מעריך אתרי אינטרנט בעלי מראה נוצץ ומושקע ומסרים חדים ומדויקים שניתן להבין אותם מהר ולשתף אותם בקלות. הדור הזה מגיב טוב יותר לפרסום שנותן מענה מידי לצרכים שלו ושלא כמו דור ה-X, "מומחים" לא עושים עליו רושם – הוא מעדיף חוויות והמלצות של בני משפחה וחברים.

כתיבה לדור ה-Z, דור המחוברים – אמצע שנות ה-90 ואילך

הילדים שנולדו לתוך המהפכה הטכנולוגית לא מכירים חיים אחרים. הם נולדו עם טאבלט ביד, הם מעלים סטורי באינסטגרם וסרטונים בטיקטוק ומתקינים אפליקציות לארוחת בוקר. הם חסרי סבלנות, המוח שלהם תזזיתי וטווח הקשב שלהם עומד על 8 שניות אם לא פחות. זה הזמן שעומד לרשותכם להעביר להם את המסר ואם פספסתם – Ok Boomers!  – הם עוברים הלאה.

הם רוצים את המסרים שלהם ישירים, כנים ורצוי בשפה שלהם שכוללת ממים, סלנג וטרנדים. זהו דור שמבין מהו פרסום (חלק מילידי הדור הם כבר ילדים-מיליונרים בזכות ערוץ היוטיוב שלהם) וכיצד לפרסם ולכן אתם חייבים להוכיח את הערך שלכם. תוך 8 שניות. זוזו. בהצלחה!