דף הבית » כתיבת תוכן » זה מה שאתם צריכים לעשות כדי שהתוכן שלכם ישותף יותר ברשתות החברתיות

זה מה שאתם צריכים לעשות כדי שהתוכן שלכם ישותף יותר ברשתות החברתיות

שיתופים ברשתות החברתיות - כפתורי מדיה חברתית

אחרי ניתוח של עשרות אלפי תכנים שונים באתרים מכל העולם, גילינו מספר פרמטרים חשובים שיכולים להשפיע בקלות על קידום התוכן שלכם ברשתות חברתיות. שימוש נכון בפרמטרים האלו יכול לשפר את התוצאות שלכם בצורה משמעותית.

כאשר בדקנו את הנתונים ואת הקשר של פורמט כתיבת התוכן אל מול כמות השיתופים ברשתות החברתיות מצאנו מספר נקודות מעניינות. אין כבר ספק שההשפעה של הרשתות החברתיות היא משמעותית. בעזרת שימוש נכון בהן אפשר להשפיע על מיקום האתר בגוגל ולקבל הרבה יותר שיתופים.

בשביל לעשות את הכל הרבה יותר פשוט עבורכם, ריכזנו את הנתונים החשובים ביותר שכדאי לכם לשים אליהם לב.

שיתופים ברשתות החברתיות

רק 1.3 אחוז מהתכנים באתר מקבל בממוצע את רוב השיתופים במדיה החברתית. הנתון הזה מאוד משמעותי כי מדובר על חלק מאוד קטן מהתכנים שאתם מזינים לאתר. לכן חשוב מאוד להקדיש זמן כדי לחשוב מה התוכן העיקרי אותנו רוצים לקדם.

תוכן ארוך משפיע יותר על הרשתות החברתיות

נתון חשוב שמצביע על קשר ישיר בין התוכן אל מול כמות השיתופים ברשתות חברתיות הוא אורך המאמר. נתונים מראים שתוכן הכולל מעל 2,000 מילים זוכה להרבה יותר שיתופים ברשתות החברתיות. נתון נוסף הוא הפרמטר של שילוב סרטונים בתוך המאמר. אנשים רבים מעדיפים לצרוך את התוכן שלהם יחד עם וידאו, לכן מאמרים המשלבים סרטונים מקבלים הרבה יותר שיתופים ברשתות החברתיות. נרחיב על כך תכף.

ההשפעה של הכותרת

כל כותב תוכן מתחיל יודע שאחד החלקים המשמעותיים ביותר בכתיבת תוכן איכותי הוא כתיבת כותרת מעניינת. לא נרחיב כאן על הדרך לכתיבת כותרות מושכות אבל פרמטר מאוד מעניין הוא האורך של הכותרת. כותרות ארוכות יותר באורך של מעל 14 מילים גורמות ליותר שיתופים ברשתות החברתיות.

הוסיפו שאלה בכותרת

מחקרים מראים שלא רק האורך של הכותרת הוא פרמטר חשוב אלא גם סוג הכותרת משפיע. לכן אם תנסחו את הכותרת בצורת שאלה תוכלו להגדיל בממוצע את כמות השיתופים במעל 23 אחוז.

ההשפעה של התוכן על הקישורים

כל מקדם אתרים יודע מה המשמעות של קישורים. ברור לכולם שמדובר על אפשרות שיכולה להזניק את האתר הרבה יותר גבוה אם מבצעים אותה בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תוכן ארוך ואיכותי יכול לגרום לאתר להתקדם במיקום בגוגל. נתון שמקדמי אתרים לא תמיד מכירים הוא ההשפעה של הקישורים על אורך התוכן. תוכן ארוך יכול לגרום גם ליותר שיתופים ברשתות החבריות וגם לקבלת יותר קישורים. תוכן ארוך מקבל מעל 77 אחוז יותר קישורים מאשר תכנים קצרים יותר.

הפרמטר הזה כל כך חשוב שאפילו בגוגל מתייחסים לחשיבות של הקישורים. אפשר לקרוא עוד על איך עובד החיפוש בגוגל במאמר הבא.

תכנון של המאמר בהתאמה לרשתות החברתיות

למרות כל הנתונים החשובים הללו צריך לדעת איך לתכנן נכון את התהליך של כתיבת התכנים לאתר. מעבר להעלאת תוכן וכתיבת כותרות מושכות צריך לקחת בחשבון מספר פרמטרים נוספים שיכול להשפיע על התוצאות.

לפני שאתם כותבים את המאמר חשוב להבין האם מדובר על תוכן שתרצו לשתף ברשתות החברתיות. חשוב לעבור על הנקודות העיקריות שציינו כדי לגרום לכמות גדולה של שיתופים.

שילוב של תמונות וסרטונים בתוכן

כאשר מדובר על שילוב סרטונים בתוכן מדובר בפרמטר מאוד חשוב. ניסויים רבים כבר הוכיחו את ההשפעה שיש לשילוב וידאו בתוכן כדרך לגרום ללקוח להישאר זמן ארוך יותר באתר. ככל שהלקוח נמצא זמן רב יותר באתר יש לכך השפעה ישירה על קידום האתר. הסיבה לכך היא שאחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני בגוגל הוא זמן השהיה באתר.

אך מעבר לשיפור הקידום באתר גם התוצאות ברשתות חברתיות מושפעות בצורה משמעותית מתוכן שמשלב סרטונים. תכנים באתרים שמשלבים סרטונים מקבלים 25 אחוז יותר שיתופים מאשר תכנים ללא סרטונים.

מכך נובע שההשפעה של הסרטונים יכולה להיות מאוד משמעותית עבור האתר. היא יכולה להגדיל בצורה משמעותית את הפעילות של הגולשים, לגרום ללקוח לבצע פעולות נוספות כמו לבצע רכישה או להשאיר פרטים. חשוב מאוד לבדוק איך לשלב כמה שיותר סרטונים בתוכן שאתם כותבים לאתר.

מה עוד חשוב לעשות כדי לשפר את התוצאות?

כאשר אתם רוצים לבדוק את הנתונים לעומק ולבצע פעולות שיגרמו לשיפור משמעותי בכמות השיתופים, צריך להשקיע קצת זמן בבניית תוכנית פעולה. הסיבה היא שכאשר מגלים שרוב התוכן באתר לא מקבל שיתופים ברשתות החברתיות, דבר שמשפיע באופן ישיר גם על הקידום שלו.

במידה ומדובר על כתיבת תוכן לקידום אורגני בלבד או לבניית קישורים מדובר לרוב על תוכן סביר, לא ממש מרגש. תכנים מסוג זה לא מיועדים לקבל שיתופים ברשתות החברתיות ולכן גם אתרים חזקים כמעט ולא יקשרו אליהם.

כדי לעשות לכם סדר הכנו לכם סיכום קצר של הדברים החשובים שאתם יכולים לבצע כבר עכשיו כדי להגדיל את כמות השיתופים לתוכן שלכם ברשתות החברתיות:

  • תוכן ארוך – כדי להגדיל את כמות השיתופים מומלץ לכתוב מאמרים של מעל 2,000 מילים.
  • שילוב של סרטוניםשלבו סרטונים בתוכן באתר ותאפשרו לגולשים לקבל את התוכן בדרך שנוחה להם.
  • כותרות ארוכות – כותרות מעל 14 מילים יגדילו את הסיכוי למספר גדול יותר של שיתופים. חשוב גם מדי פעם לשלב שאלות בכותרות ולהגדיל את מספר השיתופים.
  • ההשפעה של הקישורים – תוכן ארוך יכול גם להשפיע על הקישורים ולכן גם אתם לא רוצים רק שיתופים ברשתות החברתיות, כתיבת תוכן ארוך יגרום לכם לקבל יותר קישורים.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת והפקת סרטים וסרטונים, כתיבת כותרות, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים

תגיות: | | | | | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן