דף הבית » כתיבת תוכן » לא הכל זה תוכן

לא הכל זה תוכן

אשמה

הבדל מרכזי בין אתרים מוצלחים לבין אתרים שאינם כאלה טמון בתוכן, במאמרים וברעיונות המובעים בהם. באתרים טובים ניתן למצוא תכנים טובים, בעלי ערך מוסף לגולש. באתר עסקי, בלוג אישי, באתר של עמותה חברתית, אם התוכן לא יהיה ערוך היטב, מנוסח נכון וברהיטות – מרבית הגולשים יינטשו עד מהרה. אך האם מספיק לשלב באתר תוכן איכותי ומאמרים טובים? מסתבר שהתמונה מורכבת הרבה יותר.

באינטרנט יש גם לא מעט אתרים בבעלי תוכן מצוין, אך למרות זאת אין עדיין פניות של לקוחות פוטנציאליים וגם אין סגירות. למה זה קורה? לא תמיד התוכן שלכם אשם בעובדה שאין גולשים אלא יש גורמים אחרים להם יש השפעה לא מועטה על העניין. בפוסט זה נצביע על כמה כשלים שמונעים מאתרים בעלי פוטנציאל להצליח באמת.

תנועה ונפח גלישה

ישנם לא מעט אתרים נפלאים שנמצאים אי שם ברשת, אך לא מגיעים אליהם גולשים כלל או שמגיעים אליהם גולשים במספרים מאוד מאוד קטנים. על מנת שאתר יממש את הפוטנציאל הגלום בו, על מנת ליצור מודעות, כדי להביא לקוחות, לידים, קונים או אוהדים ושותפים לדרך חשוב מאוד שלאתר יהיה נפח גלישה סביר ותנועת גולשים רציפה. כדי לעשות זאת לא מספיק ליצור תכנים, להשקיע בגרפיקה וליצור עיצוב חכם ודינאמי. חשוב לא פחות לפעול לטובת גידול נפח הגולשים בכמה צעדים:

  • צריך לפעול על פי אסטרטגיות הנחשבות כ”אהובות” על מנועי חיפוש. שימוש במילות מפתח, קישורים משותפים עם אתרים אחרים, כתיבת תוכן חדש והעלאתו לעתים קרובות. אלה הם צעדים נחוצים וחיוניים.
  • בתחומים תחרותיים מאוד, יעברו חודשים, אם בכלל, עד שהאתר יתברג במיקומים טובים ולכן כדאי לשקול לשלם עבור תנועה. אדוורדס, טאבולה, אאוטבריין, מודעות יאהו וכדומה הם דרכים מעולות למשוך תנועה לאתר עד שמגיעה התנועה מהחלק האורגני של מנועי החיפוש.
  • אפשר לקדם את האתר בשילוב עם רשתות חברתיות, אפשר להעלות פוסטים עם קישורים לאתר, לשלב כפתורי לייקים וכדומה.
  • את האתר אפשר לפרסם גם מחוץ לרשת – להוסיף קישור לאתר בחתימת המייל, להזמין לאתר בכיתוב שעל כרטיס הביקור או בניירת המכתבים.

עיצוב לא מושך

דוגמה נוספת לאתר עם תוכן מושקע אך ללא מימוש טוב של הפוטנציאל העסקי והתודעתי ניתן למצוא באתר שלא מעוצב נכון. עיצוב נכון של האתר חייב להתבסס על יחס בין מלל לבין גרפיקה, בין תכנים ומידע לבין תמונות מושכות. עיצוב מושך מבוסס על כותרות בולטות ועל גופנים מעניינים ובכלל – על נראות כללית מוצלחת. ראיתם פעם פרסומת עם סלוגן מוצלח אך עיצוב אפור ולא מושך? סביר להניח שראיתם לא מעט כאלה, אבל אלה לא פרסומות שנחרטות בזיכרון. כך בדיוק קורה לאתרים שלא מעוצבים נכון. הם פשוט נראים שקופים, חסרה להם חיות וצבע.

אין הלימה במסרים

אנשים נוטים להעריך איזון והלימה, לא רק בנראות אלא גם בתכנים. תכנים יכולים להיות כתובים היטב אך הם עדיין לא יהיו טובים באמת אם עולים מהם מסרים סותרים כמו אתר שכולל מאמר לא מגובש, כזה שכולל תכנים שונים הסותרים זה את זה או אתר שמעביר לגולש מידע שמשאיר אותו מבולבל. כדי לשפר אתרים כאלה חשוב לבחון לא רק כל פריט מידע או מאמר בפני עצמו. חשוב להעריך מחדש את המסר הכללי שמבקשים להעביר ללקוח, לצרכן או לגולש המזדמן. מסרים אחידים, מסרים מקדמים, מסרים שלא תורמים לבלבול ואי נוחות ישפרו מאוד את חווית הגלישה ואת התוצאות העסקיות של כל אתר.

היבטים נוספים שניתן למצוא באתרים פחות מוצלחים

  • טעינה איטית – היבטים טכניים שגורמים לאתר לעלות לאט גורמים לבריחת גולשים (שדווקא מתרחשת במהירות).
  • טיפול לא נכון בפניות – למשל כאשר גולשים משאירים הודעה אך זו לא מגיעה לידי מי שאמור לטפל בה.
  • תפריטים מסובכים או ממשק משתמש מסורבל מקשים גם הם על הגולש.
  • טפסים מסורבלים או טפסי יצירת קשר שמצויים במקום נסתר גם הם לא תורמים כי אם מהווים מקלות בגלגלים.

שימת לב להיבטים הללו יכולה לשפר את האתר, לקדם את חוויית הגולש, לשפר את הלידים ולמקסם מכירות.

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן