דף הבית » סרט תדמית » 6 הדברים הכי חשובים לסרט תדמית מוצלח

6 הדברים הכי חשובים לסרט תדמית מוצלח

אף אחד לא אוהב שצועקים עליו: “תקנה אותי! פליז! אני מעולה! אני אשנה את חייך! הנה, תלחץ כאן!”, אבל בפועל עולם הפרסום עושה לנו את זה כל הזמן, דרך אינספור סרטי תדמית מסוגים שונים. כולם משכנעים אותנו שהם הכי טובים, הכי מוצלחים, הכי בלתי נשכחים, ושכדאי לנו (ועכשיו!) לשלוף את האשראי, לתרום / לקנות /להשתתף ולהצטרף לחגיגה הקמעונאית. העומס הפרסומי הזה לא ממשיך לקרות לחינם – הוא פשוט עובד. על פי Unruly, אחת מפלטפורמות מודעות הוידאו המובילות בעולם, סרטון תדמית טוב מעלה את סיכויי הרכישה ב-97%, ואת השייכות של הלקוח למותג ב-137%. אז איך יוצרים סרט תדמית שבאמת עובד? ולמה אתם חייבים לבלוט – ולטובה?

רועי כפרי מציג סרט וידאו של מילקי

כאן בולטים בכיף

כדי שהוא באמת יעבוד, סרטון התדמית שלכם חייב יבלוט לטובה בין בליל הפרסומים במדיות השונות. בגלל שיש לנו כזו קהות חושים אל מול העומס הפרסומי שסובב אותנו כל הזמן, פעמים רבות אנחנו פשוט מדלגים לסרטון הבא בקלילות – ואתם לא רוצים שזה יקרה לכם. אז מה עושים? לא משנה אם אתם יוצרים פרסומת טלוויזיונית או סרטון גיוס תרומות – הבטיחו שני דברים: הראשון הוא שהסרטון יהיה חלק ממערך מכירות רחב יותר ולא יעמוד בפני עצמו, והשני – שהוא יהיה מעניין, ושהצופה המיועד ירצה להמשיך ולראות מה אתם מציעים לו.

מקצועיות, לא פחות מזה

אין צורך לשכור את הציוד הטכני העדכני ביותר או את אנשי המקצוע הטובים ביותר לתהליך הפקת הסרטון – אבל אתם בהחלט רוצים לשים דגש משמעותי על הפן הוויזואלי והטכני של הסרטון, או במילים אחרות: אנשים צריכים לשמוע את מה שאומרים בו, לראות בצורה נוחה את הסצנות השונות ולגרום לו להיות מלוטש, מקצועי ופשוט נעים לצפייה. אם לא תשקיעו בזה ותניחו שהאייפון שלכם יכול לשמש כמצלמה מספקת לעניין – אתם עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת. אגב, יש מקרים בהם כן ניתן לצלם סרטים לא רעים עם הסלולרי.

בידור להמונים

יצירת סרטון תדמית מעניין זו משימה הרבה יותר מורכבת ממה שזה אולי נשמע, בעיקר כי מי שצופה בסרטון שלכם עושה זאת, סביר להניח, כי הוא צריך. בין אם מדובר בפרסומת YouTube הקופצת בין רצועות שונות או בפרסומת ממומנת בפייסבוק – הסרטון שלכם, יהיה משהו שניתן לעצור בכל עת ולדלג לדבר הטוב הבא.

כדי להבטיח שהצופה יישאר איתכם, פשוט תנו לו בידור. זה לא אומר שצריך לעשות ג’אגלינג בשידור חי או לספר בדיחות קורעות מצחוק, אלא פשוט לספר סיפור שירצו להקשיב לו. הגדירו את הסרטון באמצעות חלוקה להתחלה, אמצע וסוף. אם תצליחו לגרום לצופה להתעניין בחלק הראשון, הוא ירצה להישאר לחלק השני, ומשם הדרך לחלק השלישי, הסיום, תהיה קצרה מתמיד. חשבו על הסרטון כמו על סרט קצר שהייתם רוצים לראות. צרו דמויות מעניינות שירצדו על המסך ושהצופים יכולים להתחבר אליהן, ואם זה מתאים למותג או לסרטון הספציפי, תוכלו להשתמש בהומור, כמו שעשה למשל רועי כפרי המצוין בסדרת הפרסומות שלו לחברת מילקי – דרך בדוקה למשוך לקוחות וליצור באזז מעולה.

הוויז’ואל הוא המלך

וידאו הוא מדיום חזותי, ולכן יש הרבה טקסטים ותכנים שיכולים לעבוד מעולה על הנייר – אבל לא מול המצלמה. כשאתם יוצרים תסריט לסרטון התדמית שלכם, כדאי לחשוב תמיד בשני מישורים: האחד הוא התוכן ה”הארד קורי”, והשני הוא האופן שבו התוכן הזה מולבש ברמה הוויזואלית. או במילים אחרות: תנו לצופים שלכם סיבה להמשיך לראות את הסרטון שלכם, ולא להביט לחלון כשהם שומעים אותו.

אם בחרתם ליצור סרטון, הנחת היסוד היא שיש משהו שאתם רוצים להראות לאנשים. האם אתם מוכרים מוצר מסוים? הדגימו את השימוש בו בצורה מרשימה, אתם רוצים להסביר משהו לקהל הצופים? שקלו לשלב בו אנימציה קלילה שתהפוך את ההסבר למושך יותר.

קצר וקולע

הגולש הממוצע לא יוכל להקדיש לסרטון תדמית יותר מאשר כמה דקות בודדות – וכמה שיותר קצר וממצה, כך זה טוב יותר. נסו להעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר, הממוקדת ביותר וגם התמציתית ביותר, והניחו שטווח הקשב של הצופה הממוצע קצר ביותר.

אותנטיות

אל תתנו ל”מה שהולך” להכתיב לכם כיצד יראה סרטון התדמית שלכם. לדעת מה עובד ומה לא זה חשוב, אך לקהל שלכם לא באמת אכפת אילו מחקרי שוק ערכתם לפני שניגשתם להפיק את הסרטון. מה כן חשוב להם? שתצליחו לגעת להם בלב. אם אתם לא הולכים להיות מצחיקים, תהיו דרמטיים. אם לא תוכלו להיות דרמטיים או שהמוצר שלכם לא מתאים לדרמה, תשמרו על נימה של מסתורין. תנו לאנשים תחושה שלמותג שלכם יש אישיות, אנשים שעומדים מאחוריו ואווירה אותנטית ולא ממוסחרת.

לקריאה נוספת

פורסם ב: סרט תדמית, סרטון תדמית, סרטוני תדמית, סרטי תדמית

תגיות: | | | | | | | | | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן