לפעמים, לאנשים מבחוץ, כאלה שאינם מצויים בענייני התוכן והאתרים, נדמה שכתיבת תוכן היא עבודה ככל עבודה אחרת. אבל, למעשה, אם חושבים על זה לעומק (ותאמינו לנו, יש לנו שעות של חשיבה לעומק וחפירה בנבכי עצמנו), אם היינו צריכים להשוות כתיבת תוכן לכל דבר אחר בעולם, הדבר היחיד שהיה, אולי, יכול לדמות לכתיבת תכנים, הוא… הורות פונדקאית.
עכשיו, כותבי התוכן מהנהנים בהתלהבות, בעוד האחרים, שאינם כותבים מקצועיים מרימים גבה.
אז נסביר זאת, דרך
3 הדברים שאסור לכותב תוכן לשכוח
אתה עובד עלי?
הדבר הראשון שאסור לכותבי תוכן לשכוח, הוא שמדובר בעבודה – אמנם עבודה שלתוכה אנחנו יוצקים יומיום את תמצית האישיות והנשמה שלנו, אבל, בשורה התחתונה, זהו אמצעי לקיום.
מה שאומר שכשעורך “שוחט” לנו כתבה, זה לא אישי נגדנו, וכשמקדם צועק עלינו שלא הצלחנו לשלב 200 פעמים במאמר בן 300 מילים את מילות המפתח “עריכת תכנים בדרום באר שבע הירוקה מחירים”, גם אז, באופן הגיוני לגמרי, זה לא נגדנו.
סיימנו לכתוב?
אנחנו צריכים ללמוד לשחרר את הכתבה (המאמר, התוכן, הטקסט, הסלוגן או כל מה שזה לא יהיה) לאוויר העולם, להניח אותו בתיבת הגומא ולשחרר אותו לנהר, כמו שעשתה יוכבד, אימו של משה.
מפה? זה כבר לא “שלנו”,
ועם כל האהבה והמסירות שלנו לכל מילה שאנחנו כותבים, אנחנו חייבים ללמוד לשחרר.
דאגו למלא את המצברים!
הדבר השני שאסור לכותב תוכן לשכוח הוא לרענן את עצמו ואת המוח שלו מידי פעם.
תראו, אנחנו אוהבים את העבודה שלנו (רובנו, לפחות 🙂 ) ובכל יום אנחנו פוגשים לפחות עשרה נושאים שעליהם אנחנו חייבים לכתוב. חלקם עושים לנו וואוו בלב (כי זה הכי סבבה שיש, אנחנו לומדים כל הזמן ועוד משלמים לנו בשביל זה) וחלקם עושה לנו סוג של מהההה??? בלב. אבל עדיין, הכל נסוב מסביב למה שאנחנו צריכים לכתוב עליו.
קל מאד להיכנס לרוטינה של להסתפק בנושאים שהעבודה מגישה לנו ישירות לפה, ולא לפתח תחומי עניין מעבר להם. כך שעד מהרה, אתם עלולים לגלות שאתם מסוגלים לנהל שיחה ערה למדי על הפטריות שהופכות נמלים לזומבים, אבל שכחתם איך מדברים עם השכנה במדרגות, איך מזמינים מישהי לדייט ראשון ואיך מסבירים לאמא ששוב לא החזרתם לה את קופסאות הפלסטיק של האוכל מהשבת הקודמת (השניים הראשונים פחות אקוטיים, השלישי – עלול לעלות לכם בשבוע של רעב, אז…).
בקיצור, אתם חייבים לזכור שאתם בני אדם, על כל המשתמע מכך, ולפנות לעצמכם קצת זמן להיות אתם-עצמכם, מה שזה לא אומר… טיילו עם הכלב, תבהו בטלוויזיה, טפחו את השפם שלכן, צאו לפאב, שירו בקול רם שירים של פיל קולינס, פרקו את הרכב שלכם והרכיבו אותו מחדש, לימדו לרכב על סגווי, או לכו לצעוק את כל הקריזה שלכם החוצה כשהרכבת עוברת, אבל אתם חייבים לנקות את הראש קצת.
ישלי, ישלי, ישלי!
הדבר השלישי שאסור לכותב תוכן לשכוח, הוא שכמו בכל מקצוע גם לנו יש את ההומור המקצועי המיוחד לנו, ורק לעיתים נדירות, ההומור הזה מתקבל בברכה על ידי מישהו שנמצא מחוץ למעגל המקצועי שלנו. אותם משחקי לשון קטנים שנראים לנו טבעיים לגמרי, עלולים להיראות לאחרים, במקרה הטוב, כסתם מתנשאים, ובמקרה הגרוע – כפריק מקריפ למדי.
אז אנחנו לא אומרים שאסור לכם לדבר עם אנשים זרים, נהפוך הוא, רק אל תהיו אתם-עצמכם לגמרי, לפחות לא בפעם הראשונה שאתם פוגשים מישהו חדש.
תשמרו את כל משחקי הלשון והידע הרב שצברתם להמשך, או למצבים בהם ממש תרצו להרשים מישהו ששווה את זה, מישהו שנמצא באותו הראש כמוכם, כמונו.
כן, אנחנו יודעים שהבטחנו לדבר על שלושה דברים ולא יותר, אבל משהו אחרון קטן, לסיכום:
העבודה שלנו נדמית כקשה, אבל היא לא יותר או פחות קשה מכל עבודה אחרת שאנחנו מכירים. אנחנו ברי מזל כי אנחנו עוסקים במה שאנחנו אוהבים, במה שאנחנו טובים בו – בלהביא ולהנגיש מידע לאנשים (ועל הדרך, אם אפשר, גם לקדם את האתר של הלקוח שלנו בגוגל). זה מה שאנחנו צריכים לזכור בכל בוקר,
גם אם ב”מאחורה” של הראש שלנו תקועים 200 מאמרי קידום מייאשים שרק מחכים להיכתב! 🙂
לקריאה נוספת
פורסם ב: כתיבת בלוגים, כתיבת מאמרים, כתיבת סיפורים, כתיבת סלוגנים, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, סטוריטלינג, קופירייטינג, קידום אתרים
תגיות: כותב תוכן | כותבת תוכן | כתיבת מאמרי קידום | כתיבת מאמרים | כתיבת תוכן | כתיבת תוכן לאתרים | קופירייטינג | רעיונות