5 מיתוסים בתחום כתיבת תוכן שהגיע הזמן לנפץ

כתיבת תוכן לאתרים, כמו תחומי עיסוק אחרים, אף היא תחום שבו מתפתחים מיתוסים. חלק מהם מוכרים וידועים, חלק מהם מעודנים קצת יותר ונמצאים בתת המודע הקולקטיבי או מתחת לפני השטח. הפעם, החלטנו לעסוק בחמישה מיתוסים מוכרים יותר, לנפץ אותם, ועל הדרך, גם לתת לכם טיפ או שניים איך לא ליפול בפחים המוכרים.

התוכן הוא המלך

המיתוס הזה הוא טיפה בעייתי, כי בעיקרון – הוא נכון, אבל – לא תמיד. והנה, יש מצב שגם כאן, שוב אנחנו יורים לעצמנו ברגל, אבל אנחנו מחויבים לכנות, והנה ההסבר לסיבה שאנחנו רוצים לנפץ את המיתוס – כן, לתוכן יש משקל משמעותי באתר, בין אם המדובר בגולשים אנושיים ובין אם המדובר בקידום האתר בגוגל. אבל, לא תמיד תוכן יהווה את הדרך הטובה ביותר ליצור את התדמית הנכונה והרצויה לאתר. כך שגם אם בכל הנוגע לקידום במנוע החיפוש של גוגל, תוכן הוא עדיין המלך, כאשר מדובר בגולשים אנושיים, אתרי אופנה, למשל, יוכלו להפיק תועלת רבה יותר מתמונות או סרטונים, המלווים בתוכן (כשהוא מצומצם אבל קולע, שזה כבר פחות נחשב לכתיבת תכנים ויותר בתחום הקופירייטינג).

תכתבו מהבטן

אל תכתבו מהבטן, רק זה לא! 🙂

טוב, זה לא כזה חמור כמו שהצגנו את זה, אבל לא בכל תחום או בכל מצב כתיבה אישית מהבטן עובדת. תארו לעצמכם מצב שבו אתם אמורים לארגן לעצמכם תכנים של דף נחיתה, ובמקום לעבוד בצורה היררכית מסודרת, אתם מתחילים להעמיס, אסוציאטיבית, על הדף את מה שעולה לכם בראש כרגע. אז כן, כתיבה מהבטן נכונה לתחומים מסוימים (בעיקר האישיים יותר, כמו הורות, מערכות יחסים וכד') ולפלטפורמות מסוימות (למשל פייסבוק), אבל לא לכל מקום, ובטח שלא לכל תחום.

כתיבה בגובה העיניים תמיד עובדת!

גם כאן מדובר במיתוס שעלול להביא לפיחות במעמדכם אצל הגולשים באתר הקוראים את התוכן. נניח שאתם מנהלים מרפאת מומחים בתחומי הכירורגיה האסתטית. במקרה כזה, האתר העסקי יהיה המקום בו לקוחות עתידיים מגבשים את הרושם הנחוץ להם כדי לחוש שאתם מקצוענים, שאתם מיומנים דייכם כדי לטפל בהם. כתיבת מאמרים שאינה מקצועית-פרופר עלולה להנמיך את מעמדכם בעיני הגולשים ולהרחיק אותם מהמרפאה. כי זה נחמד שמטפל בך רופא שהוא "סבבה" ו"מהמם", אבל יותר חשוב שהוא יהיה תותח בתחום בו הוא עוסק. כך שבמקרים האלה, את הנחמדות כדאי להשאיר לחברים ולשעות הפנאי, באתר העסקי – שדרו מקצועיות! (ולמען השם, שהתכנים שלכם יעברו הגהה ועריכה, כי לא רק מה שאתם אומרים חשוב, אלא גם איך שאתם כותבים את זה משחק תפקיד! 🙂 )

כתיבת תוכן דורשת מוזה

הנה גילוי נאות – אם היינו ממתינים שהמוזה תנחת עלינו בכל פעם שאנחנו חייבים לכתוב, המאמר הזה (ועוד רבים אחרים) היה נכתב אי-שם בשנת 2035, כנראה. ההבדל בין כותבי תכנים מקצועיים לבין אנשים שאינם כותבים למחייתם, הוא היכולת לזמן את אותה המוזה הנחוצה.

כל אחד יכול לכתוב כל סוג תוכן

זהו, אולי, המיתוס המסוכן ביותר מבין המיתוסים שהזכרנו כאן, וגם מבין אלה שלא דיברנו עליהם. העניין הוא שיש סוגי תכנים רבים ושונים, ולרוב, כותבי תכנים מתמקדים בסוג אחד, שניים או שלושה מביניהם. הבעיה העיקרית היא, שהמיתוס הזה, עלול לגרום לכם, במקרה הטוב, להטיל על כותב דפי נחיתה (למשל) כתיבה של מאמר מקצועי (שמי שמתמצא בסוגי התכנים ובדרישות שהם מציבים לכותבים – מכיר ומודע לפערים העצומים ביניהם). במקרה הגרוע, המיתוס הזה עלול לגרום לכם לחשוב שאתם מסוגלים לכתוב את התכנים שלכם בעצמכם.

עכשיו, שיהיה ברור, זה לא דבר רע כשיש לכם יכולת ביטוי מפותחת, אבל במרבית המקרים – התוצאה שאותה תפיקו בעצמכם (או באמצעות כותב תוכן שאינו מנוסה) תהיה הרבה פחות מוצלחת ויעילה מזו שיצליח להפיק כותב תכנים מנוסה המתמחה בתחום שבו אתם זקוקים לו.