הבלוג של אתר WorldoMeters, שנחשב לאחד מהמקורות המוסמכים ביותר בנוגע לנתונים ברשת, מעריך כי קרוב ל-3 מיליון פוסטים מתפרסמים מדי יום ביומו. בסוף שנת 2017, דיווחה Ofcom כי 69% מהאמריקאים הגיעו לתוכן המצוי ברשת באמצעות הסמארטפונים שלהם, 61% דרך המחשב הנייד ו-47% דרך מחשבים נייחים. כך שלאותה העלייה בשימוש בניידים יש גם השפעה על האספקט המקצועי. פירושה הוא כי בדיוק כמונו, יותר אנשים צורכים יותר תוכן בשעות רבות יותר בכל יום.

עכשיו, בואו נראה כיצד אנחנו ממנפים את העובדות האלו לטובת האסטרטגיה העסקית השיווקית שלנו.

אדם קורא בטאבלאט

קל לדעת כשתוכן עובד. אפשר לראות את הגולשים המבקרים באתר האינטרנט הופכים ללקוחות, ואפשר להרגיש את ההחזר על ההשקעה בקידום ובתוכן בכל חודש. לכן, כדאי להישאר ממוקדים בתוכן כבסיס לאסטרטגיה שיווקית.

הנה שלוש דרכים יעילות בהן ניתן למנף את השיווק באמצעות התוכן שלכם.

כתבו תוכן המציע לקוראים ערך מוסף

תוכן עשיר ירתק את קהל היעד שלכם (בתנאי שאתם יודעים מי הם הקוראים שלכם). התוכן יכול (וצריך) להיות ארוך, ולראיה – אפילו טוויטר הכפילה את מגבלת התווים שלה עבור הציוצים, ובואו לא נשכח מהו טוויטר – תוכן שמטרתו להקניט, לעורר עניין, שער קצוב-תווים שמוביל למאמרים הארוכים יותר, הבלוגים, הביקורות, והראיונות אותם מחפש הקורא.

מספר המילים בפוסט ממוצע בבלוג של כיום צריך לנוע בין 300 ל-2,500 מילים, כמובן, בהתאם להיקף הנושא. פחות מ-300 מילים לא נותנות לכם מספיק מידע כדי להיות מדורגים במנועי החיפוש, ומאחר שתוכן ארוך יותר מעמיק יותר בנושא, סביר יותר להניח שהוא גם ידורג במקום טוב יותר מתוכן קצר.

הגיוני, שאם אתם כותבים יותר מ-2,500 מילים, השקעתם בעניין מספיק זמן ואנרגיה כדי לבקש תמורה להשקעתכם. במקרה זה, זה אומר לבקש מהגולש-הקורא לתת לכם את שמו ואת כתובת הדוא"ל שלו (לכל הפחות) וליצור איזושהיא סדרת מסרים שבמהלכם תוכלו למכור לו משהו. פשוטו כמשמעו.

ואל תשכחו את הקישורים. כאשר אתם מקשרים למקורות חיצוניים, זה מראה שעשיתם מחקר מקיף בנושא, ומבסס את הסמכות שלכם בעיני הקוראים. קישורים גם מוכיחים כי יש לכם יושרה מספקת לחשוף את המקורות שלכם, ולא רק להעביר את המחשבות שלהם כאילו הן שלכם או להמציא עובדות וסטטיסטיקות.

לבסוף – קישור לאתרים אחרים ויידוע שלהם על קישור כזה, מגדיל את הסיכויים שהם יקשרו אליכם בחזרה.

כתבו על מנת להעשיר את הידע של הגולש, הוסיפו את מילות מפתח מאוחר יותר

תוכן מעמיק, אינפורמטיבי המכיל את מילות המפתח הנכונות יכול לשפר את דירוג SEO שלכם ולהגביר את הסבירות כי גולשי קהל היעד שלכם ימצאו אתכם. אבל הכללים של כתיבת תוכן משתנים, כך שככל שחשובות שתהיינה מילות המפתח, אין לתת להם להכתיב את רמתו / איכותו או הרכבו של התוכן המעשיר שלכם.

זכרו כי שאילתת מנוע החיפוש היא רק שאלה מובילה, פתיח לנושא, ולכן, התוכן שלכם צריך לנסות לענות באופן מקיף ככל האפשר על מה שהגולשים מחפשים.

הנה מספר שאלות אותן אתם צריכים לשאול את עצמכם, לפני שאתם אפילו מתחילים לכתוב:

האם אתם יודעים על איזה שאלות הלקוחות שלכם מחפשים תשובות?

השתמשו בגוגל טרנדס, עשו מחקר מילות מפתח, גם אם הוא בסיסי, או חפשו את מילות המפתח שלכם בגוגל תוך שימוש בתיבת ההצעות של גוגל (ראו צילום מסך) כדי לגלות אלו סוגי שאילתות אחרות מתאימות להן. תוכלו גם להשתמש בכלי מילות מפתח חינמיים או בתשלום, כמו מתכנן מילות המפתח של אדוורדס (עליכם להיות בעלי חשבון אדוורדס קיים כדי להשתמש בכלי זה), ב-Moz Explorer או ב-Ahrefs, כדי למצוא הצעות לשאילתות הדומות למילות המפתח שלכם. לאחרונה שיחרר ניל פתאל כלי חינמי שנראה די מבטיח (גם בעברית!) לפי הנסיונות שהתחלנו לערוך בו – Ubersuggest.

צילום מסך של שאילתות מוצעות
צילום מסך של שאילתות מוצעות

האם התוכן הנוכחי שלי עונה על שאלות אלו?

בידקו את התוכן שלכם דרך "משקפיו" של המחפש: האם התוכן שלכם עונה בצורה פשוטה על שאלות "מה" ו"למה", והאם הוא מעמיק יותר לתוך שאלת ה"איך"? תוכלו גם להשתמש בסקר לקוחות כדי לברר האם הקוראים שלכם מוצאים בתוכן את המידע הדרוש להם, או שהם נאלצים להמשיך בחיפושיהם במקום אחר. קל ליצור סקר כזה בגוגל טפסים ולשלוח ללקוחות.

האם התמקדתי בנקודות האסטרטגיות החשובות ביותר?

היכן התוכן שלכם מדבר באופן ספציפי לגולשים הנוכחיים שלכם? האם יש מילות מפתח עם תחרות נמוכה ותנועה גבוהה שבהם תוכלו להשתמש כדי להגביר את החשיפה לתכנים שלכם? האם התוכן שלכם נשאר ממוקד בנושאים החשובים לקהל היעד שלכם?

האם פיתחתם מתווה כולל כדי להבטיח שאתם נוגעים בנקודות הללו?

הקפידו לפתח מתווה מאמר שעונה על מה, למה ואיך. כמו כן, והקפידו לבנות הנעה לפעולה (CTA) שמושכת את הקורא פנימה. קל לשכוח לכלול את כל אלה במאמר, כאשר אינכם מתכננים מראש את הכתיבה שלכם.

והשאלה החשובה מכל – האם המאמר שווה קריאה?

אנחנו מאמינים, כי כאן, אין צורך להרחיב…

Mobile First

לא רק הקוראים ניגשים לתוכן יותר מאשר אי פעם בניידים שלהם, גם מנועי החיפוש החלו לשפר ביצועים. מדיניות ה-Mobile First של גוגל מוכיחה זאת פעם אחר פעם. לדוגמה, גוגל הודיעה כי תעשה את המעבר הראשון לניידים בשנת 2018, אבל התחילה לגלגל את השינויים כבר באוקטובר 2017.

מדיניות Mobile First פירושה כי גוגל תסרוק ותוסיף אינדקס ולאחר מכן תדרג את האתרים בדפי תוצאות מנוע החיפוש, בהתבסס על מידת הביצועים של כל אתר בטלפון חכם או במכשיר נייד. אתרים שאינם מותאמים לנייד (כלומר, כאלה שאינם בנויים בעיצוב רספונסיבי ואינם מספקים חווית משתמש טובה עבור המשתמשים בטלפון חכם או בטאבלט) יקבלו דירוג נמוך יותר במנועי החיפוש לניידים.

העבירו את האתר שלכם בדיקה בכלי בדיקת התאמה לניידים – Google Search Console. הכלי מזהה בעיות טעינת דפים, מזהה תוכן שנפרץ, מסייע לכם לנהל את תוצאות החיפוש ומספק משאבים נוספים במקום אחד, כך ששווה לדעת להפעיל אותו.

חשוב לציין, כי אין שום מניעה לארוז רעיונות גדולים ולהכניס אותם למסך הקטן של הניידים למיניהם, אבל חשוב לעשות זאת באופן שיקל על הניווט, לכן, הוסיפו אלמנטים מודרניים כדי לשפר את ביצועי התוכן שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות פירורי לחם, אופטימיזציה של התמונות עבור מכשירים קטנים יותר, וידאו וקבצי GIF ואופציית שיתוף ברשתות החברתיות באופן מובנה בעמוד.

לסיכום

בעבר, מרבית התכנים ברשת היו נגישים לנו רק בשעות הפנאי שלנו, סיימנו את יום העבודה והתיישבנו ליד המחשב הנייח בבית, למשל.

לעומת זאת, כיום, כולנו מיד מחפשים ברשת את התשובות לשאלות שצצות לנו ליד שולחן בארוחת הבוקר, בזמן שאנחנו מחכים לאוטובוס, בזמן שאנחנו עושים הפסקה בעבודה (וגם בזמן שאנחנו, למעשה, אמורים לעבוד 🙂 ). והתוצאות של החיפושים הפכו להיות אישיות וספציפיות יותר מאי פעם.

לאחרונה, פורסמו נתוני החיפוש של Google, שחשפו כי המחפשים שאלו שאלות מותאמות אישית, ואפילו כללו בשאלה התייחסות לכינויי גוף (כדוגמת "איך לקדם את העסק שלי" או "איך אני יכול להפוך לכותב תוכן") כך שאין ספק כי המשתמשים מצפים לתוצאות מותאמות אישית או רלוונטיות יותר עבורם. כדאי לכם להיות שם עם תוכן מדויק בשבילם.