דף הבית » כתיבת תוכן » איך מתמודדים עם בעיית היער השחור שתביא איתה הבינה המלאכותית?

איך מתמודדים עם בעיית היער השחור שתביא איתה הבינה המלאכותית?

תאוריית היער השחור של האינטרנט מדברת על זה שהעולם הדיגיטלי מתמלא ביותר ויותר תוכן מלאכותי, ככל שאלגוריתמים, מפרסמים ועוד ישויות אוטומטיות משתלטות על כל מקום ציבורי ברשת. כתוצאה – אנשים שירצו לקחת חלק באינטראקציות יותר אישיות ואותנטיות בעתיד יצטרכו להתחבא באיזורים סגורים כמו קבוצות בהזמנה בלבד או להסוות עצמם איכשהו כך שלאלגוריתמים יהיה קשה להבין אותם ולהסתוות כתוכן אנושי.

אינטליגנציה מלאכותית מול אינטליגנציה  אנושית

התופעה הזאת התחילה כבר לפני שנים, והיא הולכת וגדלה ככל שהאלגוריתמים משתפרים, וניתנים לניצול כדי להגיע ליותר אנשים. למשל – מוזיקאים עם חוש עסקי היום שרוצים שהשיר החדש יצליח יציגו בטיקטוק סיפור קורע לב לאיך כתבו את השיר, למרות שהשיר נכתב על ידי צוות שיווק מנוסה. הדר מוכתר תביים סכסוך מרתק עם האוכלוסייה החרדית ותהפוך לשם שכל אחד במדינה מכיר, וכדומה.

עכשיו, מודלים ליצירת תוכן הולכים לזרז את התהליך אפילו יותר. הם הולכים למלא את אותן רשתות ביותר ויותר תוכן שמחשב יצר, את האימייל שלנו ביותר פניות אוטומטיות שמנסות למכור, את גוגל ביותר בלוגפוסטים על ‘אוכל לכלבים מומלץ’, את הרשתות החברתיות ביותר דעות אוטומטיות או שאלות מג’ונרטות. כבר היום יש מאות מוצרים חדשים כל יום שעושים בדיוק את זה (גילוי נאות: גם אני חטאתי בלבנות מחולל ציוצים).

המאמר מעלה את השאלה לגבי איך נתמודד עם האינטרנט של העתיד (או אולי של ההווה), זה עם היער השחור. איך נוכל להוכיח שהטקסט שלנו לא נכתב על ידי AI?

הוא מציג 5 אפשרויות:

  1. אנחנו נספר סיפורים יותר אישיים, עם קונטקסט של תרבויות או שמות. דברים כמו ידע מקומי, חוויות אישיות או דברים לא מושלמים. סיפור הזוי על גבאי שהיה איתנו בטירונות, חבר של רון שהוא הנין של שמעון פרס. גם דברים יותר מודרניים או ‘היפסטריים’ יהיו רלוונטים פה, הלהקה הזאת שהתחילה לנגן ברחוב שלי שבוע שעבר. אף מחשב לא מכיר אותם עדיין.
  2. ניצור תוכן טוב בצורה יוצאת דופן – כדי לצאת מהמעגל הזה של רעיונות ממוחזרים אנחנו צריכים להיות מקוריים ולבוא עם מחשבות ותאוריות ייחודיות. לא יהיה טעם בתוכן שאפשר לקרוא בכל ספר בנושא הרלוונטי, כי המודלים יספקו אותו לכל דורש. הרף לגבי ‘מה מצופה מבני אדם חושבים’ יעלה. (דעה אישית: אני סקפטי לגבי המסוגלות של בני האדם להגיע לשם, ומאמין שהמחשבים יגיעו אפילו יותר מהר).
  3. נמציא שפה יצירתית יותר, מלאה בניבים, אימוג’ים, מימז וסלנג מקורי שמשתנה מהר. ה- AI משתלט על השפה הישנה, זו שמורכבת ממילים ומשפטים שכבר ראינו, ונצטרך למצוא תקשורת חדשה אונליין. כדי שזה יקרה יכול להיות שנרחיב את השפה מעבר למילים, קצת כמו שטרנדים לגבי מימים רלוונטים משתנים בכל שבוע, ככה גם השפה תצטרך להשתנות. אימוג’י אבטיח + אימוג’י אפרוח (תבינו לבד למה התכוונתי אם אתם בני- אנוש).
  4. גופים יהיו אחראים על אימות תוכן אנושי. למשל – תוצאת חיפוש על ידי גוגל תקבל וירפיקציה אם גוגל אימת שמדובר בכותב אנושי. אילון מאסק ייתן וי כחול רק למי שמוכיח שהוא כותב את כל הציוצים שלו בעצמו.
  5. ניפגש במציאות כדי לאמת אחד את השני. נוכל לפגוש את החברים והחברות שלנו מקבוצת פייסבוק לקפה וככה נהיה בטוחים שהם אכן בני אדם, ושהמחשבות שהם משתפים אונליין תואמות למחשבות שלהם במציאות.

כמו רוב המאמרים בנושאי AI, יש כאן אופטימיות מהולה בפסימיות. כי למרות שאנחנו אוהבים את האינטרנט שלנו ואת החוויות שצברנו פה, כנראה שככל שהיער השחור יהיה גדול יותר, רועש ופחות אנושי, חלקנו נבחר לבלות בו פחות זמן, ונעדיף להשקיע יותר זמן במערכות יחסים אנושיות ובקהילות. זה יהיה נחמד, ועדיין, זה מרגיש פספוס. האינטרנט והרשתות החברתיות מספקים הרבה ערך והנאה, ולא בטוח איך יראה הגלגול הבא שלהם.

  • למאמר המלא של מגי אפלטון
  • את המאמר סיכם מעצב המוצר Ariel Verber והנה כמה מילים ממנו: ועכשיו זה שוב אני בן האנוש, בעל הדעות הלא מושלמות אך כנות. היי! אני תוהה לגבי זה, כמי שגדל באינטרנט ומכור לכל פיסת דופמין שהוא יודע להציע. האם באמת נפרד מהאינטרנט, או שנתמסר אליו אפילו יותר? הרי האלגוריתמים רק ידעו לעשות שיהיה לנו יותר כיף פה, שנבלה פה יותר ויותר זמן. הם ימשיכו לעזור לנו לקבל יותר לייקים על הפוסטים ולדבר עם יותר אנשים ביותר קלות (גם אם חלקם יהיו בוטים) כדי שנשאר. לצאת ממערכת דופמינים אינסופית כזאת זה קצת כמו להגמל מסמים קשים, לעבור מחיי תהילה לסתם בני אנוש פשוטים. אז שיהיה לכולנו בהצלחה עם זה!
  • להזמנת תמונות שניצור עבורכם באמצעות AI בינה מלאכותית

פורסם ב: כתיבת תוכן

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן