Baby Boomers הוא כינוי לאנשים שנולדו מיד לאחר מלחמת העולם השנייה. ליתר דיוק, סוציולוגים מתארכים את המשתייכים לדור זה כמי שנולדו בין 1.1.46-31.12.64. בסיום המלחמה חזרו חיילים מארצות הברית ומדינות המערב מקרבות מתישים הישר לזרועות נשותיהן ואהובותיהן ותחושות ההקלה, אופוריית הניצחון וההודיה על כך שהם עדיין בחיים, הביאו לכך שבחודשים שאחרי סיום המלחמה ועד 1964 חגגו הזוגות את אהבתם וחל “בום” של ילודה מואצת.
חשוב לציין כי מקורו של דור הבייביבום הוא בארצות הברית. לאנשים שנולדו בשנים אלו בישראל, מאפיינים שונים שכן חלקם נולד אל התרבות הקיבוצית המקדשת את הקולקטיב כערך עליון ולא את המשפחה וחלקם הגדול היה דור שנולד לניצולי שואה, שספגו את המלחמה מכיוונים טרגיים אחרים וחיו בחוסר בטחון מתמשך. יחד עם זאת, ההסתמכות על העיתונאות כמקור מידע מהימן והחיבור לסגנון הכתיבה המוקפד משותפת גם לבייביבומרס בישראל, שכן העיתונות בארץ הפציעה הרבה לפני קום המדינה – ב 1863 ובשנים של 1946-1964 כבר שגשגה מאוד. בנוסף, אלו השנים בהם החל תהליך האמריקניזציה לחדור אל ההווי הישראלי ולצמצם את הפערים בין התרבויות.
לדור הבייביבום מאפיינים ייחודיים ולא סתם הוא הפך למושג דמוגרפי, כלכלי וסוציולוגי חשוב. את המאפיינים האלו חשוב להכיר בהקשר של כתיבה שיווקית, משום שדור זה אוהב לצרוך את התכנים שלו בצורה מאוד מסוימת ואם תפספסו את הדרך הנכונה להגיע אליו, תפספסו דור שלם של צרכנים שייתכן והם חלק מכובד מקהל היעד שלכם.
הימנעו ממניפולציות ושדרו רצינות
כשכותבים לבייבי בומרס, צריך לזכור שזהו דור שנולד וגדל לפני המהפכה הטכנולוגית שנראית לרובינו כמו חלק בלתי נפרד מהחיים. הדור הזה גדל והתחנך על תקשורת פנים מול פנים ולא על הודעות וואטסאפ וטלגרם. מכירים את המצבים בהם סבא מקליד ומקליד (ומקליד…) רק כדי לענות “כן” על ההודעה שלכם? זה בגלל שדרך תקשורת שנראית לכם טבעית, נראית לו כמו מדע בדיוני. אבל זה לא אומר שאתם צריכים לזלזל בדור הזה, שגדל מיד אחרי מלחמה עקובה מדם.
זהו דור מרדן, אידיאליסט, חדור מטרה ומוטיבציה לשינוי. הבייביבומרס מעריכים תקשורת, היא פשוט צריכה להיות רהוטה, ישירה ומנוסחת בדיפלומטיות ובנימה פוליטיקלי-קורקטית שמזכירה להם את התקשורת העיתונאית עליה הם גדלו בימים בהם אף אחד לא חלם אפילו להעלות תמונות לאינסטוש ולחפש את ההאשטאג שיביא לו הכי הרבה עוקבים.
מה שכן, כדאי שתתכוננו לנסח את המסרים שלכם בכמה דרכים שונות, משם שידם של הבומרס אינה קלה על כפתור ה”הוסף לעגלה”. הם לוקחים את הזמן שלהם בקבלת החלטות ובמיוחד כשמדובר ברכישות אונליין והם לא נחשבים לקונים אימפולסיביים. רחוק מזה – הם יפנו זמן כדאי לקרוא את כל האותיות הקטנות וההגבלות בחוזה הרכישה שלכם.
לחצו על הנקודות הנכונות
הילדים של היום קמים בבוקר ומיד מעלים סרטון לטיקטוק, לא לפני שהם בודקים ביוטיוב מה הטרנד האחרון שכולם פשוט חייבים לעשות. אבל הילדות של הבייביבומרס הייתה שונה מאוד. הם נולדו לחיילים שחוו זוועות מלחמה ולנשים שהמתינו להם בחוסר ידיעה במשך שנים, בלי אמצעי תקשורת רציפה. לכן, המשפחה הייתה ועודנה ערך עליון עבורם, ביחד עם התפיסה האמריקאית (שחלחלה גם לשאר העולם המערבי) שחלומות אפשר וצריך להגשים. הרי אם הצליחו לנצח מלחמת עולם, כל השאר צריך כבר לזרום, לא
הבייביבומרס מתרפקים על הילדות שלהם ואוהבים לחוש נוסטלגיה, שמזכירה להם שפעם העולם היה אחר ואת המידע שלהם הם השיגו מעיתונים איכותיים ומקורות שנחשבו אמינים כגון חברים קרובים ומשפחה אוהבת. לא ממנוע חיפוש מנוכר שהמציאו מיטב המוחות של דור ה-Y וה-Z. לכן, כתיבה סמי עיתונאית, שמפעילה את רגשות הנוסטלגיה והערגה לימים עברו ובו זמנית כוללת סימוכין מאוטוריטות רשמיות, היא הדרך לחדור ללבם הצרכני של הבייביבומרס. אגב, אם אתם מתקשים בכתיבה כזו יש לנו 2 שירותים שיעזרו לכם מאוד. כתיבה מקצועית, שמתבססת על מקורות מידע ברי סמכא וכתיבה עיתונאית, כזו שנכתבת בדיוק בטונים ובסגנון שמדבר אל ילידי השנים 1946-1964.
חשוב גם לזכור שבני הדור הזה לא רק לא מעריך שימוש בסלנג, הוא גם ביקורתי מאוד כלפי שימוש לא תקין בשפה ולכן התוכן צריך להיות ללא רבב מבחינת דקדוקית וכמובן ללא שגיאות כתיב או הגהה.
לסיכום
- דור הבייבי בומרס נולד בארה”ב ואירופה בשנים 1946-1964.
- לבומרס הישראלים יש נקודות דמיון ונקודות שוני ביניהם לבין בני דורם מעבר לים.
- הבומרס מעדיפים תקשורת בינאישית אך נאלצים להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים והתרבותיים.
- כתיבה שיווקית לבומרס צריכה להיות אוטוריטטיבית, בעלת סגנון עיתונאי, מוקפדת מאוד ונטולת מניפולציות, שגיאות וסלנג.
- הבייביבומרס מתחברים לכתיבה בעלת נופך נוסטלגי.
רוצים לקרוא עוד על כתיבה שיווקית לדורות אחרים?
פורסם ב: כתיבת תוכן