כתיבת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל היא משימה שנראית בהתחלה קלה יחסית, אך ככל שמעמיקים בנושא מבינים שזו עבודה למקצוענים, ושיש מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון.

האתגרים שעומדים בפני מי שכותב.ת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל

תחום כתיבת התוכן לאתרי מתכונים ואוכל הוא תחום מאתגר, בין השאר בגלל התחרות הגדולה בענף וריבוי אתרי המתכונים באינטרנט, לצד אתרים גדולים כמו ynet, וואלה! ומאקו (שלהם מדורי אוכל מבוססים עם אלפי מתכונים). בתוך כל האוקיינוס הזה עליכם להתבלט.

עליכם למצוא את הטאץ׳ האישי שלכם, לשלב במתכונים מסויימים גם סיפור מעניין או מרגש, לאבזר את התוכן בתמונות מפתות, ולהשתמש במילות המפתח הנכונות, שיקדמו את התוכן שלכם במנוע החיפוש.

האם יש להמציא מתכונים חדשים או שכדאי להשתמש במתכונים קיימים?

תלוי במקור המתכון. אם לסבתא או אמא שלכם למשל יש מתכון מנצח שכל המשפחה מתרפקת עליו שנים, ואין שום סיכוי שהמתכון מופיע כבר באתר אחר – כנראה שרק תרוויחו משיתוף המתכון עם הגולשים שלכם.

תוכן מקורי הוא שם המשחק. גוגל אוהבת תוכן חדש, מקורי ובעל ערך. מה קורה אם המתכון שאתם אוהבים נלקח מאתר אחר? זכרו שאסור להעתיק. נסו להוסיף טאץ׳ משלכם, אולי לשנות את הרכיבים בצורה שמאפיינת יותר אתכם ואת הסגנון שלכם והכי חשוב, נסו את המתכון החדש בעצמכם. רק אחרי שהוא מצליח, העלו אותו לאתר המתכונים שלכם. למה זה חשוב?

האתגר של יצירת מתכון בלי לנסות אותו – אפשרי בכלל?

יש לכם אחריות כלפי הגולשים שלכם. אם אדם השקיע מזמנו, טרח, קנה מצרכים ובישל לפי ההוראות שלכם – כדאי לכם שהוא יהיה מרוצה. זה רק ידרבן את הגולשים שלכם לרוץ בהזדמנות הראשונה ולנסות עוד מתכונים מהאתר שלכם, ולהעביר את האתר הלאה.

אל תתפשרו. נסו בעצמכם כל מתכון לפני שאתם מעלים אותו לאתר או מעבירים אותו לכותב תוכן מקצועי. יתכן אף שתגלו שחלק מהמתכונים ש׳על הנייר׳ נראים טעימים או קלים להכנה, הם מאכזבים או מורכבים מדי לגולשים שלכם.

החשיבות של ידע בבישול ואפייה כמו גם ההיכרות עם שמות כלי המטבח

אין ספק שידע בבישול ו/או אפייה הוא הכרחי בכל הנוגע לכתיבת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל. תחום הקולינריה הוא תחום עצום, והקוראים שלכם מצפים לשימוש במונחים הנכונים.

עם זאת, חשוב שלא להגזים, ואם משתמשים במונח מקצועי שלא ידוע לגולש הממוצע (כן, גם בן מארי או סו-וויד עדיין לא מוכרים לכולם), כדאי להסביר לקוראים שלכם על מה מדובר.

תוכן לאתרי מתכונים ואוכל – עבודה למקצועני תוכן

נכון, אתם מקצועני אוכל, אבל אל תתנו לפיתוי לכתוב בעצמכם את התוכן באתר לבלבל אתכם – כתיבת תוכן לאתרים היא עבודה למקצועני תוכן, ועליכם לשלב בין הידע שלכם והמתכונים המקוריים שלכם לבין הידע הקידומי/שיווקי של כותבי תוכן מקצוענים. ב׳כתבנית׳ יש לנו כותבי תוכן מקצוענים עם רקע בעולם הקולינריה, הבישול והמסעדות, שישמחו לסייע לכם.

שאלות ותשובות

למה חשוב לשים לב כשכותבים תוכן לאתרי מתכונים ואוכל?

בכתיבת תוכן לאתרי אוכל ומתכונים חשוב בין השאר לוודא שמדובר בתוכן מקורי, שהמתכונים או המאכלים הם בעלי ייחוד מסוים שמאפיין אתכם (לדוגמה, אוכל בריא או אוכל שמתאים לסגנון המיוחד שהאתר שלכם משדר), שהמתכונים נוסו כבר טרם הפרסום והם מוצלחים, וגם שהתוכן ישדר ידע והבנה בתחום. אל תשכחו לנסות כל מתכון לפני שאתם כותבים עליו.

האם המתכונים באתר שלי חייבים להיות אך ורק מתכונים שאני המצאתי?

ברור שישנה עדיפות למתכונים מקוריים, ובכלל מנוע החיפוש (וגם הגולשים) יעדיפו תמיד תוכן מקורי, אבל אם יש מתכון שלמדתם מאמא/דודה/חברה שאף אחד אחר כמעט לא מכיר, ותכניסו למתכון הזה טאץ׳/ייחודיות מסוימת משלכם, זה ייחשב כמעט כמו מתכון מקורי. איך לעשות את זה? הרחבנו בפוסט.

האם חשוב ידע מוקדם בבישול/אפייה בכתיבת תוכן לאתרי מתכונים ואוכל?

ידע ברזי המטבח, לצד ידע בכתיבת תוכן מקצועי הוא הכרחי, שכן יש מצד אחד להשתמש במונחים מקצועיים מתחום הבישול/האפייה והמטבח, מצד שני חשוב גם להנגיש את המידע לגולשים מן השורה, וגם לבצע התאמה של התוכן למנועי החיפוש.

האם בתחום הזה כדאי לי לפנות למישהו שיכתוב או דווקא כדאי לכתוב לבד?

ההמלצה הכי טובה היא לשלב – כתבו את המתכונים המיוחדים שלכם, עם הטאץ׳ האישי והסגנון שלכם, והעבירו אותם לכותבי תוכן מקצועיים כדי להדק את התוכן ולהכין אותו מבחינת מילות מפתח, שיווק, מיטוב למנועי החיפוש ובדיקת מקוריות. עוד על שכתוב תוכן תוכלו לקרוא כאן.