האם תוכן של בלוגים יכול לשמש גם ליצירת לידים? למען האמת, מדובר באלמנט חיוני להצלחת האסטרטגיה השיווקית שלכם.
- סקר הבלוגים השנתי של Orbit Media מצא כי 77 אחוז מהבלוגרים מעידים כי בלוגים מניבים תוצאות.
- על פי נתוני HubSpot בערך 60% מהצרכנים קוראים תכנים של בלוגים באופן קבוע.
ייתכן שהבלוג שלכם כבר מניב באופן קבוע תנועה ותגובות, אבל מה לגבי הכנסות? אחרי הכול, זוהי המטרה העיקרית שלשמה בונים עסק, לא? רק כאשר לתנועה שזורמת לבלוג שלכם יהיו סיכויי המרה טובים, העבודה על הבלוג תהפוך לכדאית. כל שאר הנתונים עשויים לחזק את האגו שלנו, אבל לא בהכרח לייצר לנו הכנסה.
אז איך הופכים סתם גולשים ללידים?
כאן, נציג בפניכם 6 שיטות ליצירת לידים מהבלוג שניתן להתחיל להשתמש בהן היום. אבל קודם כל, נראה מדוע יצירת לידים חיונית כל כך לצמיחת העסק.
מדוע ייצור לידים מתוכן הבלוג כל כך חשוב?
רוב העסקים מבינים כיום את החשיבות של לידים מהרשת. למעשה, הוצאות הפרסום על לידים צפויות להגיע ל-3.2 מיליארד דולר עד 2023.
הצעד הראשון במשפך ההמרה שלנו הוא קבלת טראפיק סדיר לבלוג. במצב אידיאלי, המבקרים הללו יהפכו למבקרים ללקוחות פוטנציאליים ובסופו של דבר ללקוחות בפועל. כשנעשה שימוש בבלוג לייצור לידים, מתקבלים לקוחות פוטנציאליים ממוקדים ממקור אורגני. בו זמנית, הבלוג שלכם מספק ערך לקוראים ועוזר למשוך לידים חדשים באמצעות הנעות לפעולה ושיטות אחרות.
כאן בדיוק נכנס לתמונה הבלוג ככלי ליצירת לידים. אלו כמה מהיתרונות שניתן להפיק משיטה זו:
- לאתר את קהל היעד שלך ולהתחבר אליו
- לבנות בסיס לקוחות נאמן
- להגדיל את ההכנסות
- ליצור לידים איכותיים
- לשפר את הנראות העסקית
- להביא את המותג אל תודעתם של לקוחות פוטנציאליים חדשים
נתונים סטטיסטיים על ייצור לידים בבלוג
בסקר הזה, דיווחו רק 12 אחוז מהנסקרים כי הם “מאוד מרוצים” מיכולות ההמרה שלהם. 41 אחוזים דיווחו שמעקב יעיל אחר הלידים שלהם הוא מאתגר.
רוב האנשים יודעים שיצירת לידים חשובה, אבל הם לא מרוצים מהתוצאות.
אילו סוגי תכנים לבלוג נחשבים למגנט לידים?
אין כמעט גבול לסוג התוכן שניתן להשתמש בו כמגנט לידים. עם זאת, סוגי הלידים ישתנו בהתאם לאופי התוכן שנייצר. הנה כמה סוגי מגנטים כאלו וסוגי הלידים שהם נוטים למשוך.
- ספרים דיגיטליים: זוהי דרך מעולה ליצור אינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי בשלב ראשוני כשהוא בוחן מוצרים שונים ורוצה מידע נוסף כדי לקבל החלטה מושכלת. המידע בספר הדיגיטלי עשוי להיות מעשיר וחינוכי, או כיפי ומבדר בהתאם לאופי הקהל שלך.
- נייר לבן: מסמך טכני מפורט מאוד, יעיל בעיקר במגזר העסקי המשמש בדרך כלל כדי לתמוך בתהליך ההחלטה על רכישה.
- רשימות וטיפים: אלו שימושיים לעיבוי התוכן עמו נפגש הגולש במסע הלקוח וגורם לו לספק פרטי קשר שיאפשרו לך לשמור אותו במשפך ולשלב אותו בקמפיינים תומכים נוספים.
- וובינרים וסרטונים: כלים אינטראקטיביים וחינוכיים שיאפשרו לך ליצור חיבור עמוק יותר עם הליד שלך, לבסס אמון ולקדם את הלקוחות לאורך המשפך השיווקי.
- הדגמות של מוצרים: הדגמות של מוצרים מתאימים ללקוחות שעברו את שלב החיפוש וכמעט מוכנים לבצע רכישה.
כדאי לקחת בחשבון שלידים שנמצאים במשפך זמן ממושך יותר נוטים להיות בעלי ערך רב יותר, אז כדאי להשקיע בהתאם. כך למשל, לקוח שרוצה להירשם להדגמה נוטה להמיר הרבה יותר מאשר מישהו שמוריד רשימת טיפים.
אגב, כדי לראות משפך כזה בפעולה, הירשמו לניוזלטר שלנו. מיד תקבלו מייל חוזר עם רשימת טיפים לבעלי עסקים ולכותבים שייעלו את התכנים שאתם מעלים לרשת. לאורך הזמן תקבלו בכל כמה ימים טיפ נוסף ומדי פעם הצעות מעניינות לרכישה, הטבות ומבצעים. היופי הוא שמעבר לזה שתוכלו לראות משפך כזה בפעולה – גם תקבלו טיפים שיעזרו לכם בשיווק.
מה נחשב שיעור המרה גבוה בבלוגים?
עכשיו כשביססנו את החשיבות של ייצור לידים בבלוג, השאלה המתבקשת היא כיצד לדעת לאילו יעדים ניתן לשאוף. על פי נתוני Adoric, בין שניים לחמישה אחוזים נחשבים בדרך כלל ליחס המרה סביר, בעוד שלרוב הממוצע נע בין אחוז אחד לשלושה. עם זאת, הנתון הזה משתנה בין סקטורים שונים ולרוב לפריטים שמחירם גבוה שיעור המרה נמוך יותר.
קחו בחשבון שהמרות בנקודות גבוהות יותר במשפך נוטות לקבל שיעורי המרה גבוהים יותר מאלה הנמוכות יותר במשפך. לדוגמה, סביר להניח שיותר אנשים יורידו רשימה ואז ירשמו להדגמה. זהו נתון שכדאי לקחת בחשבון במהלך בניית אסטרטגיית ייצור הלידים שלך.
כיצד לבנות אסטרטגיה יעילה לייצור לידים בבלוג
אסטרטגיית יצירת לידים בבלוג תאפשר לבלוג שלכם להפוך לשער חדש לייצור לקוחות פוטנציאליים. התהליך שנעצב תלוי במידה רבה ביעדים שברצוננו להשיג, אך הקפדה על כמה קווים מנחים יסייעו לך לכבוש ביעילות כל יעד. הנה כמה עקרונות שיסייעו לכם להתחיל.
- להכיר את הקהלים של הבלוג והעסק: על ידי עריכת סקרים, כתיבה בפורומים וקבוצות ברשתות החברתיות ושיתוף של משובים, ניתן להבין טוב יותר את הצרכים, החששות ונקודות הכאב של הקהל שלך. שילוב של הנעה לפעולה בכל התכנים שלכם ידרבן את הקורא לעשות את הצעד הבא.
- קביעת יעדים ולבחון כיצד התוכן שלך יעזור לך לכבוש אותם: לשם כך, יש ליצור אסטרטגיית תוכן לבלוג ולייעד לכל אחד מהיעדים שלך סוגי תוכן שיתאימו לכך.
- להגדיל את החשיפה שלך: קידום התוכן שלך ברשתות החברתיות או במקומות כמו יוטיוב יאפשרו לכם להגיע לקהל קהל רחב יותר.
- בדיקה: מומלץ לבחון אסטרטגיות שונות באמצעות בדיקות A/B.
- מדידת תוצאות: יש לעקוב באופן קבוע אחר מדדים כמו קליקים, המרות ועלויות רכישה כדי להבין איזה סוג תוכן עובד על הקהל שלכם.
6 דרכים עוצמתיות להשיג יותר לידים בבלוג
אז החלטתם להגדיל את כמות הלידים מהבלוג שלכם ולהכיר את הלקוחות שלכם טוב יותר? הנה 6 אסטרטגיות יעילות שפשוט עוזרות.
1. להשתמש בקריאה לפעולה טבעית בפוסטים
כדי להבטיח שנקבל תוצאות, הפוסטים בבלוג זקוקים לקריאה לפעולה – כל אחד מהם. אם הפוסטים נחתמים רק בהזמנה להשאיר תגובות או בפסקת סיכום בלבד, משהו יתפספס בדרך.
כדי להצליח להפיק לידים מהבלוג, יש לגרום למבקרים בו לבצע פעולה כלשהי: להירשם לניוזלטר, להוריד קובץ, ללחוץ כאן, להקליק שם, לקרוא משהו אחר (הדרך החביבה עלינו), להתקין אפליקציה, ליצור קשר ועוד.
השאלה המרכזית שעליכם לשאול את עצמכם היא: האם ליצור עבורם הזדמנות לבצע המרה או פשוט לקוות שהם יחליטו לעשות זאת בעצמם?
לפעמים שינויים קטנים בקריאה לפעולה יכולים לעשות הבדל משמעותי. לדוגמה, ענקית הקמעונאות וולמארט הטמיעה עיצוב רספונסיבי עם הנעות לפעולה ברחבי אתר האינטרנט שלה בקנדה כדי לייעל את החוויה עבור קונים מניידים. התוצאה? עלייה של 20 אחוז בהמרות בכל המכשירים ועלייה של 98 אחוז בהזמנות מהניידים.
הנעה לפעולה עוצמתית היא מוכוונת עשייה, משכנעת, מפגינה את התועלת למשתמש ויוצרת תחושת דחיפות.
עם זאת, היא צריכה להיות גם קלה לאיתור. ישנם מספר מקומות שבהם מומלץ להציב את ההנעה לפעולה בבלוג:
- בתחילת המאמר
- בסוף המאמר
- בתוך המאמר עצמו
- בסרגל הצד
- כפופ-אפ צף או נגלל
- כפופ-אפ על מסך מלא
מומלץ לבחור אחד או שניים מהמיקומים הללו ולבחון אילו מהם ממקסמים את החשיפה בבלוג ומחוללים השפעה בקרב הקוראים שלכם. כדי לעשות זאת, יש לערוך בדיקות. בוחרים כמה מיקומים, יוצרים מבחן A/B ופשוט בודקים מה עובד הכי טוב. ישנם שירותים אלקטרוניים רבים שיאפשרו לך לערוך את המבחן בקלות.
2. שימוש בסרגל צף / תפריט דביק
כשמשתמש מגיע לבלוג שלכם, הוא נמצא בראש העמוד ואין שום ערובה שהוא הולך להמשיך לגלול למטה עוד יותר. זו אחת הסיבות לכך שהצבת קריאה לפעולה בראש הדף היא לעתים קרובות האמצעי היעיל ביותר לגרום לגולשים להמשיך לקרוא ולהמיר.
הסרגל הצף, הוא כלי פשוט אך יעיל ביותר המציב את הקריאה לפעולה ברצועה דקה ומושכת תשומת לב בחלק העליון של הדף. זה ניתן לזיהוי מידי, סטטי ונשאר שם גם אם הם מחליטים לגלול למטה.
סרגלים צפים לא חייבים להיות סטטיים, הם עשויים גם להופיע, להחליק פנימה או להבהב או לנוע באנימציה (עדינה כמובן) כדי למשוך תשומת לב.
התוצאות עשויות להיות מרשימות: ממצאים מראים שמשתמשים עשויים לראות עם סרגל צף עלייה של עד 83% בשיעור ההמרה ללידים בבלוג, גם בקרב הנרשמים וגם בקרב הרכישות בפועל.
3. שימוש בריטרגטינג/רימרקטינג כדי להחזיר לקוחות
למרות כל המאמצים שלנו, נתח משמעותי מהתנועה ייצא מהאתר או מהבלוג מבלי למלא טופס פרטי קשר. זה פשוט טבעו של שיווק דיגיטלי. אולי הם היו לחוצים בזמן, או שההצעה לא הייתה מספיק משכנעת, או שהם פשוט פספסו אותה.
זה המקום שבו הריטרגטינג נכנס לתמונה. זהו כלי המספק לך הזדמנות נוספת לסגור את העסקה. זהו למעשה קוד זעיר הנקרא פיקסל הממוקם באתר שלך. פיקסל זה מעביר קובץ Cookie למעקב בדפדפן של כל מבקר לבלוג שלך, ואז ממשיך לעקוב אחריהם ברחבי האינטרנט.
זה הרבה פחות מטריד מאיך שזה נשמע. האם אי פעם שמתם לב שמוצר שבדקתם באתר X מופיע לך כמודעה בסרגל הצד של אתר B או בפיד שלך בפייסבוק? זה הריטרגטינג בפעולה. הפיקסל ממשיך במעקב ומציג לגולשים מודעות רלוונטיות כדי למשוך אותם בחזרה לבלוג או לדף הנחיתה בו ביקרו. כך יש לך הזדמנות שנייה להמיר אותם.
4. להציע לקוראים תוכן בלעדי או מורחב
טקטיקה יעילה נוספת ליצירת לידים בבלוג היא הצעת תוכן בלעדי או לנרשמים בלבד בתמורה לפרטי התקשרות. לשיטה זו יכולה להיות השפעה ניכרת על מעורבות והמרות.
ניתן להציע בסוף הפוסט שלך תוכן רלוונטי נוסף. זו עשויה להיות רשימה, או אפילו איור המאפשר לקוראים ליישם את מה שהם למדו זה עתה עם כמה שפחות סיבוכים. ניתן גם להזמין קוראים לקורסים דיגיטליים או וובינרים להרחבת הידע שרכשו בקריאת התוכן בבלוג. מספיק לבקש מייל ואולי גם שם. ככל שנקל עליהם לומר לנו “כן”, כך נוכל להגדיל את ההמרה.
5. להשתמש בפופ-אפ ביציאה
פופ-אפים ביציאה יקפצו כשמישהו עומד לעזוב את האתר או הבלוג ויציעו לקורא להירשם או לעקוב אחריך ברשתות החברתיות. זוהי דרך מצוינת לבלוגרים שאין להם הרבה מנויים או עוקבים לבנות את בסיס העוקבים שלהם על ידי קבלת יותר לידים מקוראים שאוהבים את מה שקראו עד עכשיו.
פופ-אפ כזה עשוי להיות:
- טופס הרשמה פשוט
- הצעה למבצע מפתה, סקר או חידון מותאם אישית
- קופון הנחה
- ספר אלקטרוני או קורס
בשימוש נכון, פופ-אפים כאלה יכולים להפחית את שיעור העגלות הנטושות, ליצור תחושת דחיפות ולהגדיל משמעותית את שיעור ההיענות להצעות שיש לאתר.
6. להתמקד בטיפוסי הקונה השונים
טיפוס לקוח או קונה הוא אדם בדיוני (אוואטר זהו מושג שנהוג להשתמש בו במקרה הזה) המייצג את הצרכים והרצונות של קהל היעד שלכם. המטרה של טיפוס הלקוח היא לעזור לכם לקבל החלטות בכל הקשור בעיצוב והתוכן סביב המוצר או השירות שלכם.
יצירת טיפוסי לקוחות היא קריטית מכיוון שהיא תסייע לך לזהות איזה תוכן ישפיע על לקוחות ספציפיים. כך, הכלי הזה גם יסייע לך ליצור אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית יותר עבור כל סוג של לקוח.
כדי ליצור טיפוסים כאלה, יש לחשוב על המאפיינים ונתוני הדמוגרפיה העיקריים של הלידים שאליהם ברצונך להתמקד.
לדוגמה, אם מדובר בבלוג שעוסק בשיווק דיגיטלי, אחד הטיפוסים שלכם עשויה להיות אישה באמצע שנות ה-30 לחייה שהיא אשת שיווק טובה. יש לבצע מחקר על סמך כלי הניתוח שלך או באמצעות מדיה חברתית כדי לגלות באילו נושאים מתעניינת הקבוצה הדמוגרפית הזו, כיצד היא מבלה את זמנה, מה היא קוראת ברשת, מה מניע אותה לפעולה וכו’. שימוש בנתוני עבר ובסקרים יסייע לך לזהות קונים אידיאליים, מוטיבציית רכישה ונקודות כאב ספציפיות.
שאלות נפוצות
אלו אלמנטים ותכנים המניעים קוראים לנקוט בפעולה ולשתף את פרטי ההתקשרות שלהם. הזמנה ליצירת לידים בבלוג יכולה להיות קריאה לפעולה פשוטה, הצעה להתנסות חינם, קורס דיגיטלי קצר, ספר אלקטרוני וכדומה.
תהליך ייצור לידים כולל בניית אסטרטגיה לליווי הקוראים במשפך המכירות עד שיהיו בשלים לרכישה. התהליך מורכב מכמה שלבים, כמו בניית מודעות למותג, טיפוח, הקניית ידע והצעת הצעות אטרקטיביות.
יש לטפח את הלידים באופן מתמיד ולהתאים אישית את הבלוג שלך עם תוכן איכותי חדש. תמיד מומלץ להציע התנסות חינם במוצרים. יש לוודא שההנעות לפעולה בולטות על המסך על ידי שימוש בצבעים מנוגדים, כדאי להוסיף טפסי הרשמה לדפים הפופולריים ביותר שלך, יש לנתח את שיעורי ההמרה שלך במספר נקודות מגע שונות באתר שלך ולהשתמש במבחן A/B.
האסטרטגיה עשויה להשתנות בין תחומי תעשייה שונים אבל אין ספק שניסוח נכון של הנעה לפעולה היא הטקטיקה החשובה והנפוצה ביותר.
אסטרטגיה נוספת היא לספק מתנה בתמורה להשארת פרטים – דוגמה לכך נמצאת בעמוד זה, בו תוכלו לקבל מתנה קטנה בתמורה להרשמה לניזולטר שלנו). זוהי דרך מצוינת עבור בלוגרים ובלי אתרים לבנות רשימת תפוצה שבה ניתן להשתמש עבור קמפיינים שיווקיים ומבצעים עתידיים.
סיכום
יש סיבה מדוע מותגים מובילים רבים כמו אמריקן אקספרס ו-QuickBooks משתמשים בשיווק באמצעות תוכן: זה עובד. כאשר נעשה בו שימוש נכון, הדבר עשוי להביא תנועה מתמדת לבלוגים שלך ולתוכן דיגיטלי אחר. עם זאת, שיווק באמצעות תוכן אינו מספיק בפני עצמו. ברגע שיש לך מבקרים באתר, יש להפוך אותם ללידים אם ברצונך לבנות עסק בר קיימא.
המאמר תורגם ונערך על בסיס פוסט של ניל פתאל
פורסם ב: כתיבת והפקת סרטים וסרטונים, כתיבת תוכן
תגיות: בלוג | בלוגים | בלוגר | כתיבת בלוגים | לידים | שיווק באמצעות תוכן