דף הבית » כתיבת תוכן » לראשונה: העדכון האחרון של גוגל שם על הכוונת אתרים עם תוכן שמיועד בעיקר לגוגל

לראשונה: העדכון האחרון של גוגל שם על הכוונת אתרים עם תוכן שמיועד בעיקר לגוגל

גוגל השיקה שינוי באלגוריתם שלה שעשוי להוות את אחת מההתפתחויות המשמעותיות ביותר בעשור האחרון והוא נקרא “עדכון תוכן שימושי” (Helpful Content Update). העדכון הזה יאתר אתרים המכילים כמות יחסית גבוהה של תוכן רדוד או לא שימושי ובעיקר אתרים המכילים תכנים שנכתבו עבור מנועי חיפוש ולא עבור בני אדם. לעדכון זה תהיה השפעה משמעותית על תוצאות החיפוש בגוגל, מן הסתם בהתחלה במדינות דוברות אנגלית אך עם הזמן, כמו שהיה בעבר, הוא יזלוג גם למנוע החיפוש של גוגל בעברית.

אדם מופתע

מהו עדכון התוכן השימושי של גוגל?

עדכון התוכן השימושי של גוגל מוכוון ספציפית לאתרים בהם התוכן “נראה שנוצר בעיקר עבור השגת דירוג טוב במנועי חיפוש במקום לסייע או לספק מידע לבני אדם”. מטרת עדכון האלגוריתם הינה לסייע לגולשים לאתר “תוכן באיכות גבוהה”. גוגל שואפת לתגמל תוכן טוב יותר ושימושי יותר. תוכן איכותי שנכתב עבור בני אדם ושמסייע באמת למשתמשים במנוע החיפוש.

בקצרה, לגולשים נמאס להגיע לאתרים לא שימושיים שדורגו גבוה בחיפוש שלהם פשוט מכיוון שלמטרה זו הם נבנו. בארוכה, בשנים האחרונות נבנו מנועי כתיבה מבוססי AI שמספקים מאמרים ותכנים רדודים וכאלה שמבוססים על מידע שכבר קיים ברשת והאינפלציה הזו בתוכן רדוד מדאיגה את גוגל.

האלגוריתם החדש של גוגל מיועד להוריד את הדירוג של אתרים ייעודיים כאלו, בעוד שהוא מקדם אתרים שימושיים יותר, המכילים תוכן שנכתב עבור בני אדם. גוגל אומרים כי מדובר ב “מאמץ מתמשך לצמצם תוכן באיכות נמוכה בתוצאות החיפוש ולהקל על מציאת תוכן אותנטי ושימושי”.

איזה סוג של תוכן יושפע על ידי עדכון התוכן השימושי?

בעוד שהאלגוריתם לא מכוון לנישה ספציפית כלשהי, בגוגל אומרים שסוגי התוכן הבאים יחוו השפעה גבוהה יותר מהעדכון:

  • חומרים חינוכיים מקוונים
  • אומנות ובידור
  • קניות
  • תוכן טכנולוגי

הסיבה לכך היא שתוכן בתחומים אלו נטה עד כה, יותר מסוגי תוכן אחרים להיות מוכוון מנועי חיפוש ולא בני אדם. בהתבסס על האנליזה של גוגל, תחומים אלו צפויים להיות מושפעים על ידי עדכון התוכן השימושי יותר מתחומים אחרים.

למשל, אם תחפשו מידע על סרט חדש, ייתכן שבעבר הייתם נתקלים במאמרים המספקים סקירות מאתרים אחרים מבלי להוסיף פרשנות מעבר למה שזמין במקומות אחרים ברשת. זה לא מאוד שימושי אם אתם מצפים לקרוא משהו חדש. עם העדכון הזה, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שתקראו משהו שלא נתקלת בו בעבר.

עדכון התוכן השימושי מתייחס לכל האתר

בניגוד לפרמטרים אחרים באלגוריתם של גוגל, שבודקים דף אינטרנט אחד בכל פעם, עדכון התוכן השימושי יתייחס לכלל האתר. משמעות הדבר היא שבמידה שגוגל יקבע שהאתר שלכם מייצר כמות גבוהה יחסית של תוכן לא שימושי שנכתב בעיקר לצורך השגת דירוג גבוה בחיפוש, כל האתר שלך יושפע מהאלגוריתם. שוב, ההשפעה תהיה לא רק על הדפים שמכילים את התוכן הלא-שימושי, אלא ישפיע על כלל האתר שלכם.

גוגל לא אומרת מה האחוז המדויק של דפים באתר שצריכים להיות שימושיים לעומת דפים לא שימושיים, אבל הם כן אמרו שהעדכון ישפיע על כלל האתר, גם אם יש באתר דפים רבים המכילים תוכן שימושי!

כיצד לכתוב תוכן מוכוון בני אדם – העצה של גוגל

גוגל, בצורה דומה לעדכונים קודמים, כמו עדכון פנדה, EAT, YMYL ואחרים סיפקה רשימה של שאלות אתם עשויים לשאול את עצמכם בנוגע לתוכן שלכם, על מנת להכין תוכן שידורג היטב לאור העדכון:

  • האם יש קהל יעד שימצא את התוכן שימושי אם הם יגלשו אל האתר שלכם ישירות?
  • האם התוכן שלכם מדגים בצורה ברורה ניסיון ישיר וידע (לדוגמה, ניסיון הנובע משימוש אישי במוצר או שירות, או ביקור במקום)?
  • האם יש לאתר שלכם מטרה עיקרית?
  • לאחר קריאת התוכן, האם מי שייצא מהאתר ירגיש שהוא למד מספיק על הנושא?
  • האם מי שקורא את התוכן שלך יעזוב כשהוא מרגיש שהייתה לו חוויה מספקת?
  • האם אתם מיישמים את ההנחיות עבור עדכוני הליבה, ועבור סקירות המוצרים שלכם?

בכל הנוגע להימנעות מיצירת תוכן מוכוון מנועי חיפוש, בגוגל מציעים שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם התוכן מיועד בעיקר על מנת למשוך אנשים דרך מנועי חיפוש, במקום לקריאה על ידי בני אדם?
  • האם אתם מייצרים הרבה תכנים בנושאים שונים בתקווה שחלק ממנו יעלה בתוצאות חיפוש?
  • האם אתם עושים שימוש נרחב באוטומציה לייצר תוכן במגוון נרחב של נושאים?
  • האם אתם בעיקר מסכמים את מה שאנשים אחרים אומרים מבלי להוסיף ערך מוסף משמעותי?
  • האם אתם כותבים על דברים רק בגלל שהם טרנדים כרגע ולא בגלל שהייתם כותבים עליהם עבור קהל היעד המיועד שלכם בלי קשר לטרנד הנוכחי?
  • האם אתם כותבים על מנת להגיע לספירת מילים מסוימת מכיוון שקראתם או שמעתם שיש לגוגל ספירת מילים מועדפת? (לא, אין להם).
  • האם החלטתם להיכנס לתחום נישה ללא ניסיון אמיתי, אלא פשוט מכיוון שחשבתם שתקבלו כך יותר תנועת גולשים?
  • האם התוכן שלכם מבטיח לספק תשובה לשאלה שאין עליה באמת תשובה, כגון לרמוז שיש תאריך השקה למוצר, סרט או סדרת טלוויזיה גם כאשר אין תאריך השקה רשמי ומאושר?

ייקח לאתרים לא שימושיים חודשים להתאושש

האלגוריתם הזה ירוץ אוטומטית, אומרים בגוגל. המסווגים והדירוגים יעברו עדכון מתמשך. אם אתר יסווג כלא שימושי על ידי עדכון התוכן השימושי, עשויים להידרש חודשים טרם שיתאושש מהסיווג. האתר יצטרך להוכיח לאורך זמן שהוא כבר לא מפרסם תוכן שייעודו העיקרי הוא להשיג דירוג גבוה במנועי חיפוש, ודבר זה לוקח זמן.

נראה עם כך שתהיה תקופת המתנה מסוימת שאתרים יצטרכו לעבור, על מנת להוכיח לאלגוריתם של גוגל שהאתר מספק תוכן שימושי לבני אדם לפני הכל. תקופה זו הינה אוטומטית ובעוד שגוגל יעדכנו את הדירוגים עבור המסווגים שלהם באתר שלכם על בסיס שוטף, ביצוע שינוי היום כנראה לא ישוקף בדירוגים הללו במשך מספר חודשים.

גוגל עושה שימוש בלמידת מכונה כדי לאתר תוכן לא-שימושי

גוגל עושה שימוש באלגוריתם לימוד מכונה חדש המסוגל להעריך ולזהות תוכן לא-שימושי. אלגוריתמים אלו צפויים להשתפר הודות לשילוב בין השיפורים מלימוד המכונה וההתערבויות של מהנדסי התוכנה של גוגל, שיבצעו התאמות ושיפורים בכלל האלגוריתמים בצורה קבועה לאורך זמן. גוגל אמרו שעדכון התוכן השימושי מסתכל על מגוון סיגנלים ביחס לדף ולאתר על מנת לקבוע את דירוג הדף.

האם עדכון התוכן השימושי יהיה משמעותי כמו פנדה?

כותבי SEO רבים אשר חוו את עדכון הפנדה של גוגל בפברואר 2012, חוו שינוי מהפכני בהתוויית כתיבה מוכוונת SEO. פנדה כיום מובנה בעדכון הליבה, כך שעדיין נעשה בו שימוש כיום. העדכון הנוכחי נשמע דומה מאוד לעדכון הפנדה.

לסיכום

עדכון התוכן השימושי (Helpful Content Update) ככל הנראה יהווה עדכון מאוד משמעותי בעתיד הקרוב. כמובן, מוקדם מדי לדעת כמה משמעותית תהיה ההשפעה של העדכון הזה על תוצאות החיפוש של גוגל, האתר שלכם, או האתרים של הלקוחות שלכם. צפו בקפדנות בניתוח נתוני הגלישה באתר שלכם ואם אתם רואים ירידה בכמות הכניסות לאתר מגוגל בדקו את התוכן שלכם. במידת הצורך בצעו הערכה מחדש של אסטרטגית התוכן שלכם בהתאם לעצות לעיל.

פורסם ב: כתיבת תוכן

תגיות: | |

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן