דף הבית » כתיבת תוכן » איך כותבים תוכן לעמוד הבית (העמוד הראשי) באתר?

איך כותבים תוכן לעמוד הבית (העמוד הראשי) באתר?

עמוד הבית של אתר האינטרנט הוא אחד מעמודי החובה שיש בכל אתר שמכבד את עצמו. לרוב הוא גם העמוד הראשון שעימו נפגשים הגולשים שלכם. זהו העמוד שמאפשר לגולשים לקבל התרשמות ראשונית מהירה והוא זה שיגרום להם להחליט האם להישאר או להמשיך הלאה. זוהי סיבה טובה מספיק, גם אם לא היחידה, לשאוף לעמוד שכתוב בצורה לא סתם טובה, אלא נהדרת. אם הגולשים שהגיעו לאתר לא נוכחים לדעת בתוך שניות ספורות שהאתר שלכם צפוי לעניין אותם ואם הם לא מבינים מהו הערך שלו עבורם, הם פשוט יגלשו לאתר אחר (כן, ככל הנראה למתחרים שלכם…). אז איך כותבים תוכן לעמוד הבית? קבלו כמה כללים איכותיים. 

עמודי בית שונים מאתרים. יצירת התמונה על ידי בינה מלאכותית

לפני שכותבים – תכנון מטרות ומבנה עמוד הבית 

לפני שנתייחס לכתיבה עצמה, נדגיש כי עמוד הבית שלכם צריך להכיל מידע מעניין ותוכן מושך, מרתק, משעשע, רציני או אינפורמטיבי – בהתאם למאפייני האתר ובהתאם למאפייני הלקוחות שאת ליבם אתם רוצים למשוך. העמוד צריך להעביר כמה שיותר מהר את המהות של העסק, לסקרן את הגולשים ולעורר בהם רצון להמשיך לעמודים נוספים או להיכנס לקישורים פנימיים מעניינים. 

עוד לפני שאתם ניגשים לכתיבה, וודאו שברורות לכם המטרות של עמוד הבית. החליטו מה תרצו שהגולשים יעשו כשהם נוחתים באתר. האם תרצו שהאתר ייצר לכם לידים, או שתרצו להגדיל מכירות או לספק מידע? המטרות שהגדרתם יובילו אתכם ליצירת המבנה המתאים, לכתיבת כמות התוכן המתאימה ובמילים אחרות, תוכלו לבטא טוב יותר את המסרים שתרצו להעביר בעמוד זה. 

לאור המטרות, אפשר לגשת לתכנון המבנה של עמוד הבית. לפני שאתם מנסחים אפילו מילה אחת, ערכו תרשים של מבנה העמוד, חשבו היכן תמקמו את הכותרות ורק לאחר מכן תוכלו להתחיל לנסח אותן. אגב, לאחר שתסיימו לכתוב, קראו שוב את הכותרות שבחרתם. יתכן שתשימו לב שכדאי יהיה לשפר או לחדד אותן, לאור התוכן שיצרתם. 

כותרות מסקרנות והרבה ערך לגולשים

בכל עמוד ובמיוחד בעמוד הבית, חשוב שהכותרות תהיינה מלוטשות ומדויקות, מושכות ומעניינות. שימו לב שבעמוד ניתן לשלב כותרת ראשית ועוד כמה כותרות משנה. הכותרות הללו הן האלמנטים הראשונים שהגולשים יבחינו בהם, הן הרושם הראשוני. לכן הן צריכות למשוך תשומת לב, רצוי שהן תהיינה תמציתיות ככל האפשר. חשוב שתוכלו להעביר בעזרתן את המסר או הרעיונות העיקריים והחשובים ביותר. רצוי להשתמש בשפה בעלת עוצמה, ולשלב תיאורים מעניינים שצפויים לקלוע לטעמם של הגולשים הרלוונטיים עבורכם. 

מלבד הכותרות, שימו לב שאתם משלבים בעמוד הבית ערך לגולשים. אם מדובר באתר עסקי, הערך לגולשים לרוב יהלום מטרה עסקית. חשבו כיצד להביע היטב את הערך או התועלות שהשירות או המוצרים שלכם נותנים לגולשים. כתבו איך מצבם ישתפר לאחר הרכישה או השימוש. המסרים הללו צריכים להופיע בצורה בולטת, במקום מרכזי בעמוד. 

מבחינת שפת הכתיבה, השתדלו להשתמש בשפה ברורה, לא מסורבת. השפה לא תהיה גבוהה או נמוכה מדי, אלא אם כן הדבר נדרש לאור סוג האתר או אופי קהל היעד. ניתן להשתמש בז’רגון מקצועי, אם ברור לכם שהוא נמצא בשימוש קבוע בקרב הגולשים האפיינתם כקהל יעד. ועוד דבר חשוב: שהיתרונות יהיו כתובים בצורה ישירה, ברורה ומושכת. 

כללי עזר לכתיבת תוכן שיתמוך במוצרים או בשירותים שלכם

בעמוד הבית התוכן צריך להועיל לקהל היעד, לספק מידע שנחוץ להם, תוך אזכור של יתרונות עיקריים. תנו סקירה של מוצרי הליבה או השירותים העיקריים שלכם. הדגישו את התכונות והיתרונות העיקריים, עדיף כאלה שתורמים לבידול שלכם מול מתחרים. השתמשו בשפה תמציתית אך סוחפת, כדי לתאר כיצד אתם ממלאים את הצורך של הגולשים שלכם. 

תוכלו להיעזר בכללים איכותיים לכתיבת תוכן איכותי:

  • רצוי לשלב סעיפים, נקודות או מספור כדי להקל על הקריאה. 
  • אל תכתבו “גושים” עמוסים של מידע רצוף. העדיפו פסקאות קצרות כדי להפוך את המידע לנוח לקריאה. הגולשים אוהבים לסרוק מידע במהירות.  
  • אם אתם מוכרים סוגי מוצרים או שירותים שונים, ארגן אותם בקטגוריות בעמוד הבית. 
  • בכתיבת התוכן שלבו תיאורים קצרים עבור כל קטגוריה, כדי לתת לגולשים הצצה למה שיוכלו למצוא בדפים הפנימיים של האתר. 
  • שלבו בעמוד הבית קריאה לפעולה. הקריאה תמוקם במקום בולט ומרכזי בעמוד. ניסוחים מקובלים יהיו למשל: “קנה עכשיו”, “קבל מידע נוסף” או “לחץ להתנסות” וכדומה. 
  • בעמוד בית איכותי, לרוב תהיה חלוקה לכמה אזורים. מקובל לשלב עד 10 אזורים, לא יותר מדי. אזור לדוגמא יכלול משפט מסקרן או “משפטי מחץ”, למשיכת תשומת לב ראשונית. אזור נוסף יוגדר למטרת הצגת היתרונות ואפשר להוסיף אזור להצגת המלצות.  
  • ניתן להתחיל את עמוד הבית עם משפט או קטע קצר מסוג “ברוכים הבאים”. מובן שהניסוח יכול להיות מעניין, אך חשוב שהמסר יהיה בדיוק זה. 

תוכן שבונה אמינות ומעורר אמון בגולשים 

תוכן בעל ערך שיכול לחזק את עמוד הבית שלכם, הוא כזה שבונה אמינות ומעורר אמון בגולשים. לשם כך, תוכלו להכניס לעמוד תוכן כגון ביקורות, דירוגים או המלצות של לקוחות. נסו להגדיש את החוויה החיובית, הקשר שלכם לצרכנים, שביעות הרצון של הלקוחות הקיימים. תוכן מסוג זה מעורר תחושה חשובה של איכות, מוניטין ואמינות. 

דבר נוסף שחשוב להוסיף לעמוד הבית, הוא כמה מילים על אודותיכם. מידע כזה מציג אתכם בצורה מבודלת, ייחודית, אישית. הציגו את העסק שלכם בתפיסה שלכם, את החזון, המטרה, הערכים. זה עוזר לכם ליצור חיבור עם הגולשים, ברמה האישית, הרגשית. כך אתם מעבירים אליהם במילים מהו הכוח המניע שלכם, ה”דלק” שלכם ושל העסק שלכם. ולא לשכוח, שלבו בעמוד במקום בולט את הדרכים שבהם הגולשים יכולים ליצור עימכם קשר, בין אם באופן פיזי ובין אם באופן דיגיטלי (כתובת, מייל, ווטסאפ, ערוץ ווידאו שלכם ועוד). 

לקריאה נוספת

פורסם ב: כתיבת תוכן

Scroll to Top
השארת פרטים




    X
    דילוג לתוכן