הבשורה הרעה היא שלהפוך סרטון יוטיוב לויראלי זה פשוט קשה אלא אם כן כמובן אתם משתייכים למתי המעט שיודעים איך לעשות את זה. לצערנו רובנו לא כאלה וגם אתם כנראה תיאלצו להתחרות בעוד 500 שעות של סרטוני וידאו שמועלים ליוטיוב כל דקה.
הבשורה הטובה היא שיש כמה דרכים לנסות ולמקסם את הסיכוי של הסרט שלכם להפוך לויראלי:
הדרך הראשונה היא לקרוא את הטיפים שלנו כאן והשנייה היא לכתוב כותרות שימשכו את הצופים לנסות לתת צ’אנס לסרט שלכם. לכותרות מושכות יש אפקט מטורף על הקוראים/צופים.
לנוחותכם חילקנו את הכותרות הממגנטות למספר קטגוריות בתוספת של כמה דוגמאות, אבל לא המצאנו את הגלגל (חבל, זו אחלה המצאה) כי אלפי ערוצי יוטיוב מצליחים משגשגים רק הודות לנוסחאות האלה. אבל (וזה אבל גדול…) כותרת מעניינת ככל שתהיה לא תהיה שווה כלום אם הסרטון יהיה גרוע. זה הזמן לפרסומת ולכן אם אתם רוצים ללכת על בטוח – פנו אלינו, אנחנו מתמחים ביצירת והפקת סרטונים ויראליים.
קטגוריה 1 – כותרות שמערבות כסף (מה לעשות, הוא עדיין מסובב את העולם)
- פריט א’ לעומת פריט ב’ – איזה מהם עדיף לקנות?
- ניסיתי את המוצר/השירות – האם זה היה שווה את הכסף?
- למה הוצאתי כסף על מוצר/שירות?
קטגוריה 2 – כותרות מטורפות
- עשיתי את הדבר ההזוי הזה במשך זמן וזה מה שקרה לי
- ניסיתי לעשות משהו מטורף בלי משהו הכרחי אחר (למשל, לנסוע באופניים בלי ידיים)
- ביליתי (כמות של שעות) עם הדבר המוזר הזה
קטגוריה 3 – כותרות אינפורמטיביות
- מספר דברים שלא ידעתם על…
- איך להשתפר ב… (השלם את החסר) בלי לעשות את מה שאתם לרוב עושים
- מספר דרכים להשתפר ב… (השלם את החסר) במסגרת זמן קצובה מראש
קטגוריה 4 – כותרות מבאסות
- למה התאכזבתי מ…
- איך משהו אחד הרס לי משהו אחר (למשל, למה הטלפון הנייד הרס לי את החופשה)
- למה אני שונא את.. (השלם את החסר)
- חשיפת הסודות האפלים של (מוצר/שירות/אדם)
האורך לא קובע? דווקא כן
בנוסף לכל מה שאמרנו, מסתבר שגם לאורך יש משמעות. המחקר הזה מצא שכותרות של סרטונים ויראליים היו קצרות במיוחד. הוא בדק 107 סרטונים ויראליים ובכולם הכותרות היו קצרות מ-70 תווים (יש כאלה שממליצים אפילו על פחות מ-60). הוא גם בדק ומצא את הכותרת האולטימטיבית:
- כותרת שמעבירה נאמנה את תוכן הסרטון
- כותרת קצרה
- כותרת שמכילה מילות מפתח רלוונטיות
- כותרת שמעוררת סקרנות
- כותרת שעושה שימוש נכון במספרים
מצד שני, הוא גם טוען שמציאת כותרת לסרטון וידאו היא אחת מהמשימות הקשות ביותר בתחום כתיבת התוכן. גם אחרים טוענים שכותרת לסרטון וידאו היא המטא-דאטה הכי חשובה שיש, כך שגם אם יש לכם מילות מפתח אל תשחקו בהן אלא כתבו אותן מילה במילה. איך לעשות זאת? נסו לקרוא את הכללים לכתיבת כותרת אטרקטיבית (האמת שהיו יותר, אבל עשינו עבורכם את העבודה הקשה וקיצרנו לכם את הרשימה).
עשרת הדיברות לכתיבת כותרת אטרקטיבית
- כותרת שמדברת על נקודות הכאב של הגולשים
- כותרת שתואמת לתוכן הסרטון (נכון, זה מובן מאליו, אבל בכל זאת מזכירים לכם כדי שלא תשכחו)
- כותרת שמילות המפתח הרלוונטיות מופיעות בה כבר בהתחלה (דו”ח מילות מפתח רלוונטי גם כאן)
- כותרות שכוללות סוגריים
- כותרות בנושאים טרנדיים
- כותרות שמספקות ערך מוסף לגולש
- כותרות שכוללות מילים משכנעות והנעה לפעולה (משהו כמו, ירדתי 50 קילו במשקל, צפו בסרטון וגלו שגם אתם יכולים)
- כותרות שמתכתבות עם הכותרות של המתחרים
- כותרות שמשדרת דחיפות (למה כדאי לכם לראות הזוהר הצפוני עוד השנה, למשל)
אם נסכם עד כה, לכותרות של סרטוני יוטיוב ויראליים יש 3 מאפיינים עיקריים: מילות מפתח רלוונטיות, שפה שמדברת לקהל היעד הספציפי ורגש.
מאמרים קשורים
פורסם ב: כתיבת והפקת סרטים וסרטונים
תגיות: יוטיוב | מדריך להעלאת סרט ליוטיוב