דף הבית » קידום אתרים » מדריך לכתיבת תיאורי תמונות באתרי אינטרנט – והצורה שבה זה משפיע על קידום האתר

מדריך לכתיבת תיאורי תמונות באתרי אינטרנט – והצורה שבה זה משפיע על קידום האתר

הם קטנים ולעתים קרובות לא מקדישים להם כלל תשומת לב. עם כמה שהם נראים לנו במבט ראשון זניחים, תיאורי התמונות ורכיבי ה-Alt Text כמו תיאורי מטא (Meta Descriptions) הם בעלי חשיבות מכרעת כשאנחנו מדברים על קידום אתרים. עם התוכן הנכון בצמוד לתמונה (או מאחוריה, תכף נסביר), נוכל לשפר משמעותית את דירוג האתר שלנו ואם נהיה מספיק חכמים, גם לקדם ביעילות ביטויי מפתח שחשובים לנו.

למה משמשים תיאורי התמונות?

המטרה העיקרית של תיאורי התמונות היא לשמש כרכיב חלופי עבור לקויי ראיה. קוראי המסך מתארים את התמונה בפני האדם כאמצעי המחשה שמחליף את התוכן הוויזואלי. לכן, גם מבחינת נגישות, חשוב שנתאר את התמונה בצורה שאכן תמחיש את תוכן התמונה. לכן, כפי שנראה בהמשך, תיאור שלא יהיה מדויק וקולע לא רק יספק אופטימיזציה חלשה, הוא יכול לפגוע משמעותית במאמצי הדירוג שלנו.

מכיוון שטקסט חלופי טוב מספק משמעות מילולית לתמונה, גם מנועי החיפוש עושים בהן שימוש למיטוב תוצאות החיפוש. כלומר, ככל שתיאור התמונה יעניק מידע רלוונטי ומדויק יותר אודות האתר שלך, כך יוכל מנוע החיפוש לדרג אותו גבוה יותר.

אז כיצד נעשה את זה נכון?

במהלך כתיבת תיאורי התמונה שלנו, חשוב שנחזיק בראש את שני האלמנטים הללו – נגישות ואופטימיזציה. רק כשהתוכן ייקח בחשבון את כל הצרכים הללו, נוכל להבטיח שהתיאורים ישפיעו על הדירוג. כדי לתת לך את הכיוון הנכון, אלו כמה טיפים שיעזרו לך בצעדים הראשונים.

דוגמה למקום בו ניתן להכניס את תיאור התמונה באתר מבוסס וורדפרס
דוגמה למקום בו ניתן להכניס את תיאור התמונה באתר מבוסס וורדפרס

לשמור על התיאור קצר וקולע

חשוב מאוד שנדייק בפירוט. דרך טובה לעשות את זה היא לדמיין שאנחנו צריכים לתאר את התמונה לאדם שאינו יכול לראות אותה. הסיבה שהדרך הזו היא כל כך יעילה היא שזה בדיוק מה שאנחנו עושים! בין אם מדובר באדם בעל לקות ראייה או ברובוטים של גוגל, התיאור מאפשר לנו להעביר את הערך שבתמונה ואת הרלוונטיות שלה לתחום האתר באופן מילולי. לכן, חשוב שנתאר פשוט את מה שאנחנו רואים ואת השנינות, נשמור לתוכן האתר.

לרוב יספיקו כמה מילים, אם כי לפעמים יהיה צורך בכתיבת משפט שלם. מבחינת האורך האופטימלי לקידום ובהתחשב בעובדה שקוראי מסך לא יקראו לרוב תיאורי תמונה שיהיו ארוכים מ-125 תווים, שווה להישאר בגבולות ההיקף של עד 12 מילים.

לא להציף במילות מפתח

אם ניתן לשלב מילת מפתח בתיאור התמונה זה יכול להיות נהדר וזו לגמרי הזדמנות מעולה לקדם את הביטויים שלך בעוד אפיק. עם זאת, חשוב שלא נצא מדרכנו כדי לעשות את זה. זהו סוג הטריקים שהאלגוריתמים של גוגל יזהו מיד ובסופו של דבר זה יחזור אלינו כמו בומרנג.

נניח למשל שאנחנו מקדמים חנות פרחים ושיש לנו שני ביטויים לקידום: "זר מעוצב" ו"משלוח פרחים ברמת השרון". בתיאור תמונה בו רואים זרי פרחים, לגמרי ראוי לכתוב "זר מעוצב קשור בסרט". עם זאת, תיאור כמו "זרים במשלוח פרחים ברמת השרון", פשוט לא יעבוד בטווח הארוך.

אין כל צורך לפרט שמדובר בתמונה

לעתים קרובות, עושים מקדמי אתרים טעות פטאלית. הם מתחילים את הטקסט החלופי או את תיאור התמונה במילים "תמונה של" או "תמונה עם". אין בכך כל צורך. ככל שמדובר בתיאור תמונה, הקורא רואה במו עינו שמדובר בתמונה וכשמדובר בטקסט חלופי, מעצם תצורת הקוד גם לזחלנים מובן שמדובר כאן בתיאור תמונה. מעבר לעובדה שבטקסטים קצרים כל מילה היא יקרת ערך, הכפילות הזו יכולה רק להזיק. שימו אותה רק אם אתם חושבים שהיא הכרחית כמו במקרים של גרף/שרטוט/סכמה/צילומסך כדי להבחין בין סוגי התמונות השונים.

רכיבים שחשוב לתאר בתמונה

לסיום, אלו כמה מהפרטים בתמונה שממחישים בצורה הטובה ביותר מה קורה בה. אם נשלב לפחות חלק מהם בתיאורי תמונה ובטקסטים חלופיים, מובטחת לנו הצלחה.

  • חפצים שבני אדם המופיעים בתמונה אוחזים בהם כמו כפפות, פתקים או מוצרים שונים.
  • מספר האנשים שנמצאים בפוקוס.
  • חשוב ביותר לתאר את הבעות הרגש של נושאי התמונה. תיאורים כמו "אישה צוחקת" או "תינוק בוכה" יכולים להעניק לא מעט מידע אודות האווירה שהתמונה אמורה להעביר.
  • נתוני מיקום – תיאור תנאי הסביבה כמו מזג האוויר, יום או לילה, פנים או חוץ והמרחב בו התמונה מצולמת. תיאורים כמו "ילד צוחק על רקע שמיים סוערים" או "סטודנטים משחקים כדורעף על דשא בקמפוס", הם תיאורים קלאסיים.
  • לבסוף, כל אירוע או פריט לא שגרתי שמופיע בתמונה, שיכול להעיד על משהו יוצא דופן בה, חשוב שנכלול בתיאור התמונה.

אם נקפיד על כל הקווים המנחים האלה ונשמור על רלוונטיות, נוכל למצות את המיטב מהכלי החשוב הזה.

לקריאה נוספת

פורסם ב: קידום אתרים

תגיות: | | | |

גלילה למעלה דילוג לתוכן